Autostrada Transilvania - cea mai scumpa! 500 mil. euro pentru 50 kilometri
CNADNR se antrena inca din 2004 cu milioanele de euro, bani de la buget, pentru Autostrada Transilvania. Dincolo de obligatiile politice, compania s-a dovedit mai mult decat dornica sa isi investeasca banii in cei 400 de km de autostrada.
Jurnalul National: In sapte ani de contracte semnate cu sarg, din 400 de kilometri au fost inaugurati in jur de 50. Angajata pana peste cap in santierele autostrazii Brasov – Bors, compania a continuat sa ignore banii europeni si sa apeleze cu incredere la banii din buget. Astfel ca, in 2008, CNADNR, total multumita de primul contract care se desfasura cu repeziciune pe banii nostri, se angaja sa mai faca o autostrada din aceeasi pusculita. Cum prima experienta s-a dovedit extraordinara, in 2008, CNADNR se angaja sa faca Bucuresti – Ploiesti tot de la buget. Pe banii de la stat, CNADNR construieste de altfel cea mai scumpa autostrada din istoria proiectelor de infrastructura – Autostrada Transilvania. Potrivit documentului semnat in luna august 2010, Ministerul Transporturilor are si in acest an drept prioritati cele cateva tronsoane ale autostrazilor facute cu banii romanilor. Pentru autostrada construita de Bechtel, CNADNR spera la progrese pentru tronsonul Suplacu de Barcau – Bors. Pentru cea de-a doua autostrada, Bucuresti – Ploiesti, se intrevad progrese mari din birourile companiei, atat pentru portiunea Bucuresti – Moara Vlasiei, cat si pentru Moara Vlasiei – Ploiesti.
Romania Libera: Autostrada Arad s-a proptit in sediul Sanepidului Lucrarile, parte a Coridorului IV de transport pan-european care trebuia definitivata in acest an, s-au oprit deoarece statul nu a reusit sa asigure Directiei Sanitar-Veterinare un nou sediu. Lucrarile de construire a centurii Arad, 12,5 kilometri lungime, nu vor fi definitivate in acest an, dupa cum se prevede in contractul semnat cu constructorii Porr-FCC, ca urmare a faptului ca de doi ani trei institutii ale statului, nu se inteleg. Ministerul Transporturilor, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania, subordonata primului, si Autoritatea Nationala Sanitar-Veterinara nu gasesc o solutie pentru mutarea sediului Directiei Sanitar-Veterinare Arad, situata fix pe traseul autostrazii. „Constructorii au amenintat ca, daca problema sediului nu se va rezolva cat de repede, vor face lucrarile pana langa sediul directiei, dupa care se vor opri acolo", ne-au declarat surse din cadrul proiectului, care au solicitat anonimatul. Actualul sediu al DSV Arad este o cladire cu un etaj, care are o suprafata de 809 metri patrati construiti, iar lotul de teren ocupat este de 6.378 metri patrati.
Evenimentul Zilei: Cat de ieftine sunt locuintele executate silit? Pretul unei proprietati imobiliare executate silit de o banca poate parea un chilipir, dar ascunde alte costuri. Executorii judecatoresti nu se ocupa si de evacuarea fostilor proprietari. Internetul abunda de anunturi privind case executate silit, numarul site-urilor care promoveaza asemenea licitatii este in crestere. Dar cat de ieftine sunt aceste proprietati? Cel putin, nu chiar atat de ieftine pe cat par la prima vedere, deoarece, dincolo de pretul proprietatii si al participarii la licitatie, potentialii cumparatori trebuie sa se inarmeze cu foarte multa rabdare, intrucat procedurile de evacuare a vechilor proprietari pot dura de la o luna la cativa ani.