Autostrada pe bucati. Drumul spre Constanta, inaugurat pe tronsoane
Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, nu renunta la planul de a da in folosinta Autostrada Constanta-Cernavoda in acest an, chiar si pe tronsoane, desi a recunoscut ca exista probleme inca nerezolvate.
Romania Libera: Dupa o vizita efectuata pe santier, acesta a precizat ca atat ministerul, cat si constructorii isi asuma in continuarea vara acestui an ca termenul pe care vor putea circula pe autostrada, idee intarita in weekend si de primul ministru Emil Boc. Varianta pe care a prezentat-o Anca Boagiu este ca autostrada va fi data in folosinta pe tronsoane. "Constructorii isi asuma pe termene intermediare finalizarea pe tronsoane, intre 30 iunie si 30 septembrie. E perioada in care ei vor da in exploatare tronsoanele de autostrada. Vor construi si fundatia la celelalte tronsoane, dar bineinteles ca nu vor turna asfalt. Nu or sa poata sa faca minuni in sase luni cate nu s-au facut in sase ani", a spus Boagiu. Aceasta a subliniat ca receptia finala va avea loc anul viitor, lucru pe care il afirmase, la Constanta, si directorul CNADNR, Liviu Costache.
Gandul: Boagiu: pentru autostrada Comarnic-Brasov sunt buni si banii chinezesti Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a anuntat duminica, intr-o conferinta de presa la Brasov, ca pentru materializarea proiectelor de infrastructura - in primul rand construirea autostrazilor - este dispusa la parteneriat public-privat "chiar si cu firmele chinezesti". Ea a precizat ca politica de finantare in parteneriat public-privat (PPP) este sustinuta si de catre CE. "Inclusiv Comisia gandeste formule diverse de aplicare a PPP-urilor, astfel incat acest impas al lipsei de finantare sa fie depasit prin finantarea facuta de catre diversi investitori", a explicat Boagiu. " Noi suntem obligati sa asiguram competitie echitabila intre participanti si transparenta procesului, deci oricine preia acest risc al investitiei poate sa participe si sa castige, deci si firme din China, de ce nu", a adaugat ea. In ceea ce priveste autostrada Comarnic-Brasov, ministrul sustine ca ea este pe lista de prioritati a Transporturilor. Proiectul autostr azii Comarnic-Brasov s-a blocat in primavara anului trecut, cand consortiul franco-elen care a castigat licitatia, Vinci-Aktor, nu a reusit sa obtina finantarea necesara constructiei, de circa 1,3 miliarde de euro.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Evenimentul Zilei: Constanta: Investitorii consolideaza faleza cu blocuri De-a lungul litoralului romanesc, zeci de mii de oameni risca sa ramana fara locuinte din cauza fenomenului accentuat de surpare a falezelor inalte. Desi nenumarate studii realizate in ultimii ani au atras atentia asupra acestui fenomen, administratiile locale din zonele de risc, cum ar fi Constanta, Eforie, Tuzla, Costinesti, Olimp, 2 Mai si Vama Veche s-au rezumat doar la amplasarea unor panouri prin care ii avertizeaza pe turisti sa nu se mai plimbe pe faleze din cauza riscului de prabusire. Mai mult decat atat, Primaria Constanta avizeaza constructii chiar pe buza falezelor care stau sa se surpe. "Nu pricepem de ce primaria si-a schimbat atitudinea" Un astfel de caz este cel de pe strada Mircea cel Batran din Constanta, unde locatarii blocurilor MF 2, MF 3 si MF 4 au ajuns sa protesteze aproape zilnic in fata primariei deoarece administratia locala a aprobat, la solicitarea unui investitor privat, un anume Vasile Dumitru, un plan urbanistic zonal pentru terenul de 30 de metri patrati care desparte blocurile respective de faleza dinspre plaja Modern.