Brandurile de tara ale Romaniei – trecut, prezent si niciun viitor

Romania, turism, pasaport

Romania a avut tot atatea branduri turistice cate conduceri s-au perindat pe la ministerul turismului. De la Dracula la Hagi, nicio strategie nu a dat rezultate si toate au fost abandonate chiar daca s-au cheltuit bani multi pentru ele.

Cel mai recent proiect a fost lansat joi la Shanghai si prezinta Romania ca pe o “gradina a Carpatilor”. Brandul este deja in mijlocul unui scandal declansat de asemanarea dintre logo-ului folosit pentru promovarea tarii noastre si cel al unei firme de transport.

Iata, pe scurt, povestea brandului de tara, in versiunea romaneasca, asa cum a ramas ea in istoria ultimilor 15 ani.

Eterna si fascinanta Romanie

Citește și
Elena Udrea
Noul brand turistic al Romaniei: "Explore the Carpathian garden!"
De ce „urăște” Donald Trump Ucraina. În 2019 i-a spui lui Zelenski: „Ucraina știe multe despre asta”
A costat 5,97 milioane de dolari. Trebuia sa fie o aparitie editoriala de exceptie, dedicata promovarii externe a imaginii tarii noastre. Altfel spus, un album foto cu informatii turistice si harti. A fost publicat in cele din urma in 1995 de catre firma franceza Group Saintonge Edition, detinuta de romanul Adrian Costea.

Iata cum sunau randurile despre “aventura romaneasca” povestita in paginile cartii, intr-un limbaj aproape de lemn: “Antrenandu-va in plimbarea noastra cu alura de exploratie mitica, prin vaile cele mai ascunse ale Carpatilor legendari, prin campiile parjolite de soare, cu parfum de stepa, prin cazanele Dunarii, in cautarea pastravilor albastri in apa cristalina a raurilor, traversand sate fermecate in lumina fierbinte a unui cer imobil, respirand parfumul vantului si al petalelor de trandafiri, am dorit sa va oferim imaginea unei Romanii vibrante, unice".

Tirajul anuntat initial era de 97.000 de exemplare. S-au tiparit mai putin de 10.000. Planul initial era ca aceasta “carte de vizita” sa ajunga in peste 100 de tari. Din pacate, scandalul iscat atunci in jurul proiectului, a umbrit mult imaginea, nu numai turistica, a tarii noastre.

Dracula Park

Celebrul plan, lansat tot in 2001, a ramas in memoria romanilor mai mult pentru ca a ajuns pe masa DNA-ului, decat pentru capacitatea sa de a promova Romania.

Romanii si-l amintesc pe ministrul de atunci, Dan Matei Agathon, vorbind despre cei peste un milion de turisti pe care ii va aduce parcul lui Dracula.

Apoi au inceput problemele cu amplasarea: intai la Sighisoara, apoi la Snagov si in cele din urma la Parchet. Peste 13.000 de persoane au investit in total circa 10 milioane de lei in Dracula Park, o societate de investitii care are inca foarte multi actionari.

Romania mereu surprinzatoare

In anul 2004 acest proiect a costat doua milioane de dolari. „Romania nu are nicio imagine clara sau puternica pe piata, iar marca destinatiei transmite mesaje amestecate” – spunea Organizatia Mondiala a Turismului despre acest brand.

Romania - Fabulospirit

Campania lansata in 2006, caracteriza romanii asa: “oameni spirituali, care se bucura de viata“. Proiectul care a costat 110.000 de euro a fost oprit rapid, in 2007, pentru ca s-a schimbat ministrul.

Romani in Europa

Suma alocata: 7,9 milioane de euro. Proiectul din 2008 s-a dorit a fi mai mult unul pentru imbunatatirea imaginii romanilor, in tarile preferate de imigrantii nostri. De exemplu, dupa celebrul caz Mailat, in Italia a rulat o perioada clipul “Romania, piacere di conoscerti”.

Romania - The Land of Choice

Elena Udrea este la a doua incercare de branduire a tarii, pentru ca pe 1 mai 2009 tot ea, in calitate de ministru al turismului, a lansat un imn compus de Marius Moga. S-a dorit ca melodia sa ajunga un hit si sa fie fredonata de milioane de turisti din lumea intreaga. Cantecul a costat 10.000 de euro, insa nimeni nu mai stie nici macar primul vers, iar campania - 1,5 milioane de euro.

 

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Veste uriașă pentru Simona Halep!
NEWS ALERT Veste uriașă pentru Simona Halep!
Citește și...
S-a lansat brandul turistic al Romaniei! Iata cum arata logo-ul VIDEO
S-a lansat brandul turistic al Romaniei! Iata cum arata logo-ul VIDEO

UPDATE: Va invitam sa explorati gradina din Carpati! Acesta este indemnul catre straini al Ministerului Turismului, care a lansat astazi la Shanghai mult asteptatul brand turistic al Romaniei.

Noul brand turistic al Romaniei:
Noul brand turistic al Romaniei: "Explore the Carpathian garden!"

Brandul turistic al Romaniei va fi lansat joi la Shanghai cu sloganul "Explore the Carpathian garden". Surse din turism, citate de Mediafax, spun ca in centrul logo-ului apare scris Romania, fiecare litera fiind colorata in doua-trei nuante de verde.

Brandul turistic, centrat pe Muntii Carpati, se lanseaza la Bucuresti
Brandul turistic, centrat pe Muntii Carpati, se lanseaza la Bucuresti

Bazandu-se pe Muntii Carpati si avand culoarea predominanta verde, brandul turistic al Romaniei va fi cunoscut la finele acestei saptamani, nu la Vatra Dornei, asa cum fusese anuntat initial, ci la Bucuresti.

Recomandări
Israelul atacă Iranul. Explozii puternice și în sudul Siriei
Israelul atacă Iranul. Explozii puternice și în sudul Siriei

Israelul a lansat un atac asupra Iranului ca răzbunare pentru atacurile iraniene asupra teritoriului său de la sfârşitul săptămânii trecute, a declarat ABC News joi seară, citând un înalt oficial american, transmite vineri AFP.

Tehnologia care poate apăra România în cazul unui atac cu rachete balistice. A fost testată cu succes de Israel și SUA
Tehnologia care poate apăra România în cazul unui atac cu rachete balistice. A fost testată cu succes de Israel și SUA

Israelul și Statele Unite au folosit pentru prima oară într-o situație reală interceptoarele de rachete balistice împotriva proiectilelor lansate de Iran.

SUA au împiedicat prin veto aderarea la ONU a Palestinei ca stat membru cu drepturi depline
SUA au împiedicat prin veto aderarea la ONU a Palestinei ca stat membru cu drepturi depline

SUA au pus capăt joi speranţei firave a palestinienilor de a deveni membri cu drepturi depline la ONU, impunând, în mod deloc surprinzător, un veto în Consiliul de Securitate cererii palestiniene, criticată de Israel.