Brandurile de tara ale Romaniei – trecut, prezent si niciun viitor

Romania, turism, pasaport

Romania a avut tot atatea branduri turistice cate conduceri s-au perindat pe la ministerul turismului. De la Dracula la Hagi, nicio strategie nu a dat rezultate si toate au fost abandonate chiar daca s-au cheltuit bani multi pentru ele.

Cel mai recent proiect a fost lansat joi la Shanghai si prezinta Romania ca pe o “gradina a Carpatilor”. Brandul este deja in mijlocul unui scandal declansat de asemanarea dintre logo-ului folosit pentru promovarea tarii noastre si cel al unei firme de transport.

Iata, pe scurt, povestea brandului de tara, in versiunea romaneasca, asa cum a ramas ea in istoria ultimilor 15 ani.

Eterna si fascinanta Romanie

Citește și
Elena Udrea
Noul brand turistic al Romaniei: "Explore the Carpathian garden!"
A costat 5,97 milioane de dolari. Trebuia sa fie o aparitie editoriala de exceptie, dedicata promovarii externe a imaginii tarii noastre. Altfel spus, un album foto cu informatii turistice si harti. A fost publicat in cele din urma in 1995 de catre firma franceza Group Saintonge Edition, detinuta de romanul Adrian Costea.

Iata cum sunau randurile despre “aventura romaneasca” povestita in paginile cartii, intr-un limbaj aproape de lemn: “Antrenandu-va in plimbarea noastra cu alura de exploratie mitica, prin vaile cele mai ascunse ale Carpatilor legendari, prin campiile parjolite de soare, cu parfum de stepa, prin cazanele Dunarii, in cautarea pastravilor albastri in apa cristalina a raurilor, traversand sate fermecate in lumina fierbinte a unui cer imobil, respirand parfumul vantului si al petalelor de trandafiri, am dorit sa va oferim imaginea unei Romanii vibrante, unice".

Tirajul anuntat initial era de 97.000 de exemplare. S-au tiparit mai putin de 10.000. Planul initial era ca aceasta “carte de vizita” sa ajunga in peste 100 de tari. Din pacate, scandalul iscat atunci in jurul proiectului, a umbrit mult imaginea, nu numai turistica, a tarii noastre.

Dracula Park

Celebrul plan, lansat tot in 2001, a ramas in memoria romanilor mai mult pentru ca a ajuns pe masa DNA-ului, decat pentru capacitatea sa de a promova Romania.

Romanii si-l amintesc pe ministrul de atunci, Dan Matei Agathon, vorbind despre cei peste un milion de turisti pe care ii va aduce parcul lui Dracula.

Apoi au inceput problemele cu amplasarea: intai la Sighisoara, apoi la Snagov si in cele din urma la Parchet. Peste 13.000 de persoane au investit in total circa 10 milioane de lei in Dracula Park, o societate de investitii care are inca foarte multi actionari.

Romania mereu surprinzatoare

In anul 2004 acest proiect a costat doua milioane de dolari. „Romania nu are nicio imagine clara sau puternica pe piata, iar marca destinatiei transmite mesaje amestecate” – spunea Organizatia Mondiala a Turismului despre acest brand.

Romania - Fabulospirit

Campania lansata in 2006, caracteriza romanii asa: “oameni spirituali, care se bucura de viata“. Proiectul care a costat 110.000 de euro a fost oprit rapid, in 2007, pentru ca s-a schimbat ministrul.

Romani in Europa

Suma alocata: 7,9 milioane de euro. Proiectul din 2008 s-a dorit a fi mai mult unul pentru imbunatatirea imaginii romanilor, in tarile preferate de imigrantii nostri. De exemplu, dupa celebrul caz Mailat, in Italia a rulat o perioada clipul “Romania, piacere di conoscerti”.

Romania - The Land of Choice

Elena Udrea este la a doua incercare de branduire a tarii, pentru ca pe 1 mai 2009 tot ea, in calitate de ministru al turismului, a lansat un imn compus de Marius Moga. S-a dorit ca melodia sa ajunga un hit si sa fie fredonata de milioane de turisti din lumea intreaga. Cantecul a costat 10.000 de euro, insa nimeni nu mai stie nici macar primul vers, iar campania - 1,5 milioane de euro.

 

Articol recomandat de sport.ro
Ce face marea campioană Monica Roșu, la 20 de ani după ce s-a retras din gimnastică. "E o altă carieră"
Ce face marea campioană Monica Roșu, la 20 de ani după ce s-a retras din gimnastică. "E o altă carieră"
Citește și...
S-a lansat brandul turistic al Romaniei! Iata cum arata logo-ul VIDEO
S-a lansat brandul turistic al Romaniei! Iata cum arata logo-ul VIDEO

UPDATE: Va invitam sa explorati gradina din Carpati! Acesta este indemnul catre straini al Ministerului Turismului, care a lansat astazi la Shanghai mult asteptatul brand turistic al Romaniei.

Noul brand turistic al Romaniei:
Noul brand turistic al Romaniei: "Explore the Carpathian garden!"

Brandul turistic al Romaniei va fi lansat joi la Shanghai cu sloganul "Explore the Carpathian garden". Surse din turism, citate de Mediafax, spun ca in centrul logo-ului apare scris Romania, fiecare litera fiind colorata in doua-trei nuante de verde.

Brandul turistic, centrat pe Muntii Carpati, se lanseaza la Bucuresti
Brandul turistic, centrat pe Muntii Carpati, se lanseaza la Bucuresti

Bazandu-se pe Muntii Carpati si avand culoarea predominanta verde, brandul turistic al Romaniei va fi cunoscut la finele acestei saptamani, nu la Vatra Dornei, asa cum fusese anuntat initial, ci la Bucuresti.

Recomandări
ANM a prelungit avertizările de vreme rea: vânt puternic, ninsori și viscol. HARTĂ
ANM a prelungit avertizările de vreme rea: vânt puternic, ninsori și viscol. HARTĂ

Administrația Națională de Meteorologie a emis o informare meteorologică și mai multe atenționări și avertizări Cod Galben și Cod Portocaliu, ce vizează intensificări ale vântului, ninsori, polei și viscol, în mare parte din țară.

Volodimir Zelenski ar urma să facă o concesie majoră pentru pace în Ucraina
Volodimir Zelenski ar urma să facă o concesie majoră pentru pace în Ucraina

Rusia a lovit fără milă blocuri de locuințe, chiar și în ziua de Crăciun. Valul de drone și rachete a ucis joi cel puțin 5 oameni și a rănit zeci, în mai multe orașe ucrainene.

Plan Roșu de Intervenție activat, în urma unui accident între 10 mașini, în județul Olt. 27 de persoane implicate
Plan Roșu de Intervenție activat, în urma unui accident între 10 mașini, în județul Olt. 27 de persoane implicate

Un accident de amploare s-a produs pe Drumul Expres 12, în zona localității Optași Măgura, județul Olt, unde 10 autoturisme au fost implicate într-o coliziune în care se aflau aproximativ 27 de persoane.