Problema brandului, nerezolvata:firmele sustin ca frunza lor este originala

×
Codul embed a fost copiat

UPDATE: Ministerul Turismului a primit raspunsul din partea firmelor asociate care au lucrat la brandul turistic al Romaniei. Acestea sustin ca tot continutul proiectului este original, inclusiv logo-ul care a generat aceasta disputa.

Drept urmare, Ministerului Turismului a anuntat ca a decis sa convoace Consiliul pentru coordonarea proiectului privind brandul de turism al Romaniei, pentru luni, 2 august 2010, la ora 16:00.

In raspunsul transmis ministerului, asocierea THR/TNS sustine: „brandul de turism al Romaniei si toate componentele sale au fost create de noi si, ca urmare, ele trebuie considerate originale”.

Referitor la vizualul brandului, asocierea THR/TNS mentioneaza de asemenea ca acesta „a fost elaborat in cadrul unui proces complex, in care au fost implicati reprezentanti ai industriei de turism din Romania si ai ministerului, proces din care au rezultat peste 70 de logo-uri si peste 30 de izotipuri, dintre care cateva au fost testate ulterior, in mai multe etape, pe piete, in vederea identificarii celor preferate de potentialii vizitatori ai Romaniei. Izotipul a fost desenat de proprii nostri graficieni, in cadrul unui proces care a evoluat de la schite pe hartie pana la varianta finala, in format digital, trecand prin numeroase variante intermediare.”

Mai mult, consortiul de firme precizeaza ca „existenta de elemente grafice cu grad mare de similitudine este relativ comuna, data fiind cantitatea semnificativa de desene ce este produsa si raspandita prin internet in fiecare zi in toata lumea si numarul mare de variatii executate in legatura cu fiecare dintre ele pana se ajunge la forme finale."

Citește și
Brand turistic
S-a lansat brandul turistic al Romaniei! Iata cum arata logo-ul VIDEO

Aceste precizari vin dupa ce ministerul Turismului a cerut explicatii de la reprezentantii celor doua companii care au conceput brandul Romaniei, lansat joi la Shanghai. Simboluri asemanatoare cu frunza care apare si pe logoul nostru se vand pe internet cu bani putini.

Conform reprezentantilor ministerului, contractul incheiat intre cele doua parti garanteaza "originalitaRaspunsul firmelor care au lucrat la brandul turistic al Romaniei [pdf]tea elementelor manualului de brand si faptul ca acestea nu aduc atingere prevederilor legislatiei romane, comunitare si internationale."

Culmea este ca faimoasa "foaie verde", prin care Ministerul ii indeamna pe turistii straini sa exploreze gradina din Carpati este de vanzare si la aceasta ora in diferite forme pe unul dintre site-urile de specialitate. O baza de date de unde oricine poate cumpara desene, la preturi modice.

Drept urmare, conducerea ministerului Turismului este hotarata sa nu efectueze nicio plata catre firmele respective, pana la clarificarea problemelor semnalate.

Reprezentantii Ministerului tin sa precizeze ca cei aproape 900.000 de euro pentru logo nu a ajuns la cele doua firme. Una este din Spania.

In ultimii ani, compania de branding a promovat si alte destinatii turistice cunoscute in lume. Spania de pilda se prezinta sub sloganul " Pasiune pentru viata", Argentina vrea sa fie "Urmatoarea ta provocare", iar in Croatia gasim "mediterana asa cum era odata".

Deocamdata cei implicati nu au putut fi contactati si nici nu au dat vreo lamurire catre minister chit ca li s-a cerut de urgenta un punct de vedere.

 

Articol recomandat de sport.ro
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Citește și...
Brandurile de tara ale Romaniei – trecut, prezent si niciun viitor
Brandurile de tara ale Romaniei – trecut, prezent si niciun viitor

Romania a avut tot atatea branduri turistice cate conduceri s-au perindat pe la ministerul turismului. De la Dracula la Hagi, nicio strategie nu a dat rezultate si toate au fost abandonate chiar daca s-au cheltuit bani multi pentru ele.

S-a lansat brandul turistic al Romaniei! Iata cum arata logo-ul VIDEO
S-a lansat brandul turistic al Romaniei! Iata cum arata logo-ul VIDEO

UPDATE: Va invitam sa explorati gradina din Carpati! Acesta este indemnul catre straini al Ministerului Turismului, care a lansat astazi la Shanghai mult asteptatul brand turistic al Romaniei.

Noul brand turistic al Romaniei:
Noul brand turistic al Romaniei: "Explore the Carpathian garden!"

Brandul turistic al Romaniei va fi lansat joi la Shanghai cu sloganul "Explore the Carpathian garden". Surse din turism, citate de Mediafax, spun ca in centrul logo-ului apare scris Romania, fiecare litera fiind colorata in doua-trei nuante de verde.

Recomandări
De ce depinde soarta negocierilor pentru formarea noului Guvern. Răspunsul pe care îl așteaptă fiecare partid din coaliție
De ce depinde soarta negocierilor pentru formarea noului Guvern. Răspunsul pe care îl așteaptă fiecare partid din coaliție

Începe o săptămână de foc pentru partidele pro-europene care negociază formarea noului Guvern. Liderii PSD, PNL, USR și UDMR se vor reuni pentru a discuta despre programul comun de guvernare, pe baza datelor din buget.

Horațiu Potra, adus la sediul IGPR pentru percheziții informatice. Fostul membru al Legiunii Străine, neînsoțit de avocat
Horațiu Potra, adus la sediul IGPR pentru percheziții informatice. Fostul membru al Legiunii Străine, neînsoțit de avocat

Horațiu Potra a revenit, luni dimineață, la sediul Inspectoratului General al Poliției. Fostul membru al Legiunii Străine asistă și de această dată la percheziții informatice care îl vizează personal.

Acum 35 de ani, la Timișoara, s-a strigat pentru prima dată „Libertate”. Cum a început Revoluția din decembrie 1989
Acum 35 de ani, la Timișoara, s-a strigat pentru prima dată „Libertate”. Cum a început Revoluția din decembrie 1989

Ziua de 16 decembrie 1989 a rămas în istorie ca reprezentând începutul sfârşitului pentru regimul condus de Nicolae Ceauşescu.