Pretul benzinei e un cosmar? Masinile electrice, plusuri si minusuri
Daca v-ati saturat de benzina scumpa, nu va grabiti inca sa visati la masinile electrice. Sunt silentioase, economice si ecologice, dar inca nu suntem pregatiti pentru ele.
Primele care vin pe piata noastra sunt extrem de scumpe si in plus nu avem inca statii de incarcare.
Dupa ani lungi de incercari, masinile electrice incep in sfarsit sa arate bine. Pana acum am avut tot felul de prototipuri care aratau ca niste masini de jucarie pentru copii de doi-trei ani. Foarte urate. In sfarsit, au luat un model de strada pe care l-au adaptat. A fost modificat complet si acum se bazeaza exclusiv pe un motor electric. Are si avantaje, are insa si cateva dezavantaje.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Senzatia din spatele volanului este absolut incredibila. Nu auzi absolut nimic in afara de rotile de pe asfalt. Si masina este la fel de manevrabila. Iti da senzatia ca mergi cu motorul oprit la vale. Dar nu este deloc asa. Dedesubt se afla un motor electric care se bazeaza pe puterea unui acumulator de 24 de kw.
Cei 24 de kilowati inseamna 200 de kilometri de calatorie fara extravagente sportive.
Masina electrica are insa si unele dezavantaje. Cum ar fi portbagajul. Foarte mic. Spatiul acesta a fost ocupat de acumulatori.
Tehnologia avanseaza, asa ca bateriile se vor micsora curand si vor capata o autonomie mai mare. Acum platim in medie pentru benzina sau motorina aproximativ 450 de lei la mia de kilometri. In schimb, pentru curentul pe care-l vom folosi ca sa ne incarcam masina electrica, vom da si de 25 de ori mai putin, iar statul ne incurajeaza.
Chiar si cu aceste reduceri, masinile electrice raman cu preturi mari, de la 18.000 pana la 31 de mii de euro. Asa ca un producator propune inchirierea celei mai scumpe piese, bateria, cu 80 de euro pe luna.
In Romania circula 5 masini electrice, la un parc auto de 5 milioane.
Daca ajungi sa conduci o masina electrica, iti vei schimba destul de mult parerea si vei fi mult mai deschis. Deci mentalitatea eu spun ca are timp de acum in 4, 5 ani sa se schimbe radical. O alta problema ar putea fi intretinerea. Fiabilitatea, spun expertii.
Unul dintre cele mai importante atuuri ale masinii s-ar putea transforma in tara noastra intr-un mare dezavantaj. Mi-e teama pentru pietonii care trec prin locuri nepermise pentru ca nu vor auzi masina atunci cand vine.