Profesorii încearcă să își atragă studenții prin intermediul rețelelor sociale. Universitățile care postează pe TikTok
Într-o perioadă în care mulți dintre absolvenții de liceu sunt tentați să continue școala în străinătate, iar la noi abandonul universitar devine un fenomen îngrijorător, profesorii încearcă să își atragă studenții prin intermediul rețelelor sociale.
Se transformă în influenceri și, ajutați de studenții din anii mai mari, vin în sprijnul bobocilor, pentru a le arăta tot ce se petrece în sala de cursuri, în cămine sau chiar la examene.
Sabina este acum masterandă la Psihologie, la Universitatea Babeș-Bolyai. Pe pagina ei de TikTok, clipurile despre viața de student au peste zece mii de vizualizări. Sabina vorbește și despre perioadele încărcate din timpul sesiunii.
Sabina Farcaș, studentă: „Primeam tot felul de întrebări despre cum decurge o oră de curs, cât durează, cum sunt profesorii, ce materiale folosim, și asta cumva m-a determinat să continui și să dau mai mult din ceea ce experimentam ca studentă”.
La rândul lor, profesorii recunosc că, apelând la social media, ajung mai aproape de cei care termină liceul și încă nu știu ce ar vrea să studieze.
Dorin Spoaller, profesor universitar: „Ne-am dus acolo unde am considerat că ei sunt, și anume pe TikTok. Statistica pe care o avem de la admitere ne spune că da, sunt persoane care află de noi de pe conturile de TikTok”.
Și Universitatea de Științele Vieții „Ion Ionescu de la Brad” din Iași creează periodic conținut pe internet.
Tudor este student în anul II și vrea să arate că cei care se specializează în agricultură, vor avea o meserie de viitor.
Tudor Plop, student: „Am decis să facem un videoclip cu materialele din jurul nostru, era un tractor în fața universității, ne-am filmat, am spus ce avantaje avem la noi la universitate și am încercat să le oferim o perspectivă”.
Prof. univ. dr. Gerard Jitareanu, rector al Universității de Științele Vieții Iași: „Elevii de liceu, potențiali candidați, au început să se intereseze foarte mult pe acest canal de universitatea noastră, de acțiunile pe care le desfășurăm”.
Iar Universitatea Politehnica Timișoara a creat un „campus creativ” pe TikTok.
Alexandru Luca, directorul departamentului de Marketing Universitar UPT: „Vrem să tratăm și abandonul școlar prin crearea unei comunități”.
În doar șase luni, clipurile din campusul creativ au adunat peste un milion de vizualizări și peste 50 de mii de aprecieri.
Autori: Alexandra Clej, Oana Ursanu, Daniel Preda
Sursa: Pro TV
Etichete: tiktok, profesori, elevi, universitati, studenti, tineri, myimpact,
Dată publicare:
04-11-2023 19:16