Ministerul Educației a anunțat schimbările la evaluările de la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a. Noi cerințe pentru elevi

elevi
protv.ro

Ministerul Educaţiei anunţă miercuri modificări în metodologia evaluărilor naţionale de la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a, pentru a pune accent pe aspecte concrete.

”Metodologia de organizare şi desfăşurare a evaluărilor naţionale de la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a pentru anul şcolar 2025 - 2026, aprobată prin Ordinul de ministru nr. 6.405/23.09.2025 (transmis spre publicare în Monitorul Oficial), aduce două inovaţii în beneficiul copiilor”, anunţă, miercuri, Ministerul Educaţiei.

Sursa citată a precizat că elementele de noutate în raport cu anii anteriori sunt reprezentate de:

(1) cerinţa ca sarcinile de evaluare/itemii testelor ce vor fi administrate elevilor aflaţi la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a să vizeze mai accentuat aspecte concrete (cunoştinţe, deprinderi, atitudini, valori), aplicabile, conectate la viaţa de zi cu zi a elevilor;

(2) posibilitatea de a extinde competenţele evaluate pentru o relevanţă curriculară mai mare.

Citește și
programa limba romana
Programa de Limba Română pentru clasa a IX-a, criticată de peste 200 de personalități și mii de profesori. Ce riscuri ar fi

”De asemenea, s-a accentuat rolul formativ al acestor evaluări prin impactul asupra şcolii şi asupra educaţiei personalizate la nivelul fiecărui copil (inclusiv cu implicarea părinţilor în asimilarea comprehensivă a rezultatelor)”, precizează sursa citată.

Ce va apărea în premieră

Ministerul Explică faptul că în acest an, ca proiect pilot, vor fi folositi itemi care vizează competenţe de alfabetizare funcţională cu aplicaţii practice, inclusiv din alte arii curriculare.

”În acest mod, evaluările vor reflecta noua abordare curriculară prin care subiectele vizează şi aspectele concrete ale aplicării în viaţa elevilor de zi cu zi a cunoştinţelor, deprinderilor, atitudinilor şi valorilor construite în procesul de învăţare. Extinderea, prin evaluare/testare a competenţelor evaluate, în direcţia noii logici a învăţării, cu focalizare pe aplicare şi transfer în contexte noi a cunoştinţelor, pe mobilizarea cunoştinţelor pentru rezolvare de situaţii-problemă, pe formulare de opinii şi argumentare ca antrenare a gândirii critice aplicate şi dincolo de disciplinele şcolare, în învăţarea pentru viaţă, va furniza date, informaţii obiective atât profesorilor de la clasă, cât şi unităţii de învăţământ, fundamentând feedbackul personalizat către elev, către părinte şi către comunitatea educaţională”, au mai transmis reprezentaţii ministerului.

Potrivit instituţiei citate, ”această abordare sistematică, graduală, adaptată nivelului de vârstă al elevilor, ţinteşte nu doar rezultate şi o mai bună performanţă sistemică la studiile comparative internaţionale la care participă România (de ex.: OECD-PISA, IEA-TIMSS, IEA-PIRLS etc.), ci şi concentrarea programatică pe responsabilizarea pentru propria învăţare, pe conştientizarea punctelor tari şi a celor ce necesită efort pentru propria dezvoltare, pentru atingerea propriului potenţial, pe internalizarea principiului învăţării pe tot parcursul vieţii, pe orientarea către o carieră şi o viaţă împlinită”.

Articol recomandat de sport.ro
Răbufnirea lui Olăroiu: românul a spus tot după eliminarea Emiratelor din FIFA Arab Cup
Răbufnirea lui Olăroiu: românul a spus tot după eliminarea Emiratelor din FIFA Arab Cup
Citește și...
Programa de Limba Română pentru clasa a IX-a, criticată de peste 200 de personalități și mii de profesori. Ce riscuri ar fi
Programa de Limba Română pentru clasa a IX-a, criticată de peste 200 de personalități și mii de profesori. Ce riscuri ar fi

Peste 200 de cercetători ai Academiei Române, scriitori, regizori și profesori cer Ministerului Educației „regândirea integrală” a noii programe de Limba și literatura română pentru clasa a IX-a.

Ministerul Educaţiei şi Cercetării: Nu există discuţii privind creşterea normei didactice
Ministerul Educaţiei şi Cercetării: Nu există discuţii privind creşterea normei didactice

Ministerul Educaţiei şi Cercetării a informat, miercuri, că nu există discuţii cu privire la creşterea normei didactice şi nici în legătură cu alte măsuri fiscal-bugetare în învăţământul preuniversitar.

Daniel David nu ar vrea interzicerea rețelelor sociale pentru minori. Soluția găsită de ministrul Educației
Daniel David nu ar vrea interzicerea rețelelor sociale pentru minori. Soluția găsită de ministrul Educației

Ministrul Educaţiei şi Cercetării, Daniel David, a declarat marţi, la Parlament, că vede drept esenţial un control parental strict asupra modului în care adolescenţii folosesc reţelele sociale, în locul unor interdicţii directe impuse prin lege.

Recomandări
Istoric francez: “Nu aveți cum să scăpați cu totul de un regim autoritar. Nu va fi comunism, cu ăla s-a terminat”
Istoric francez: “Nu aveți cum să scăpați cu totul de un regim autoritar. Nu va fi comunism, cu ăla s-a terminat”

România, ca și alte state din Europa, ar putea ajunge să aleagă “calea autoritară” în locul democrației, care pierde teren peste tot în lume, în favoarea iliberalismului.

SURSE: Răzvan Cuc, fost ministru al Transporturilor, a fost reținut de DNA. Este acuzat că ar fi intermediat o mită
SURSE: Răzvan Cuc, fost ministru al Transporturilor, a fost reținut de DNA. Este acuzat că ar fi intermediat o mită

Fostul ministru Răzvan Cuc a fost ridicat de DNA, marți, din locuința sa de lângă București. El este vizat de suspiciuni de corupție într-o anchetă în care se vorbește despre o șpagă uriașă promisă directorului general al RAR.

Apel istoric al unui general britanic: Trebuie să fim pregătiți să ne moară fiii și fiicele contra Rusiei
Apel istoric al unui general britanic: Trebuie să fim pregătiți să ne moară fiii și fiicele contra Rusiei

Tot mai multe familii din Regatul Unit vor ajunge să „înțeleagă ce înseamnă sacrificiul pentru națiunea noastră”, în timp ce țara încearcă să descurajeze o posibilă confruntare cu Rusia, a declarat șeful armatei britanice.