Curs gratuit de „profesor virtual”. Cum pot învăța dascălii să rezolve problemele tehnice ale predării online
Orice dascăl român se poate înscrie la un curs gratuit de profesor virtual. Vorbim despre un proiect al organizaţiei „Salvați copiii”, care-şi propune să salveze, acum, cadrele didactice prinse nepregătite de exigenţele şcolii online.
Cursul este împărţit pe module, care oferă soluţii pentru problemele tehnice ale predării live, dar şi alternative pentru a menţine atenţia clasei.
Unii dascăli au zeci de ani de predare cu manualul alături şi cu ajutorul dictării. De o lună, tableta şi laptopul i-au pus în faţa unor butoane pe care nu ştiu mereu să apese corect.
Într-un sondaj al „Salvaţi copiii”, de anul trecut, pe vremea aceasta, doar 39% dintre elevi spuneau că profesorii îi încurajează ocazional să caute pe internet informaţii suplimentare despre temele zilei. În schimb, peste 40% se declarau convinşi că pot găsi lucruri utile pentru şcoală. Acum, mulţi dintre profesorii care s-au trezit fără catedră şi catalog şi fără ochii aţintiţi asupra lor din bănci sunt nevoiţi să-şi recunoască limitările de competențe digitale. 35% spun că sunt stângaci în a gestiona cursurile online şi în a crea un cadru sigur pentru ele.
Soluţia e simplă: se pot înscrie într-un program pentru care n-au de dat bani, ci doar 40 de ore de atenţie. Lecţiile merg de la repararea unor erori de conectare la cum creează o clasă virtuală, lansând invitaţii doar pentru elevi şi fără să rişte spargerea conturilor.
Teodora Stoica, coordonator de programe: „Orice dispozitiv folosim, el trebuie securizat. Şi trebuie să aibă grijă la această zonă de privacy, pentru că poate fi periculos. Poate merge mai departe de o joacă de copii, dacă o persoană străină intră acolo, în clasă”.
Reporter: „Dar dacă ei nu ştiu, pur şi simplu?”
Teodora Stoica: „Tocmai de aceea am creat acest curs. Se pot înscrie pe oradenet.ro/profesor digital. Avem şi o linie de consiliere, se numeşte control-ajutor”.
Lecţiile cele mai grele sunt însă despre... păstrarea atenţiei şcolarilor.
Aşadar, la vârste mici funcţionează lecţiile intens animate şi promisiunea că temele se fac uşor, cu ajutor.
În fine, la sfârşit de gimnaziu şi mai ales la liceu, cheia e asumarea răspunderii. Profesorii şi elevii mai mari vor face un pact: primii nu pun presiune cu proiecte şi teste mai mult decât e necesar. Iar adolescenţii nu-şi fură singuri căciula, copiind la lucrări.
Sursa: StirilePROTV
Etichete: coronavirus, profesor, predare online,
Dată publicare:
13-10-2020 19:08