Ce este SuperTeach, proiectul care poate schimba radical sistemul de învăţământ din România
O școală din Constanța dorește să pună capăt problemelor unui sistem învechit de învățământ printr-un proiect ambițios.
Profesorii vor fi pregătiți să își schimbe modul de abordare în ceea ce privește activitatea la clasă. Respect, responsabilitate și egalitate sunt cuvintele ce descriu noul model de învățământ.
Aceasta este părerea unui copil a cărui învăţătoare a ales să facă o schimbare, şi să se implice în proiectul SuperTeach. Proiectul, primul de acest fel din România, vine în întâmpinarea profesorilor, elevilor şi părinţilor dintr-o şcoală unde se încearcă schimbarea radicală a sistemului de învăţământ.
Patricia, elevă: „Nu e o relaţie prea deschisă, nici între noi şi profesori, nici între noi şi conducerea şcolii, pentru că nu prea ne-a întrebat nimeni ce vrem de la şcoală, ce schimbări am vrea să se producă.”
Iulia Maria Niculae, elevă: „Nu este vorba doar despre anumite materii şi învăţarea anumitor materii și, pur şi simplu, pe lângă acestea se mai adaugă şi lucruri care te vor ajuta în a coopera, în a învăţa să te modelezi pe situaţii diferite şi să stai față în faţă cu adevărata viaţă.”
Noul model de învățământ va fi testat timp de 2 ani la școala gimnazială 28 din Constanța, unde toţi profesorii au fost instruiţi şi pregătiţi să predea "altfel", dar - cel mai important - să înţeleagă elevul "altfel".
Florina Zecheru, profesoară: „Ne dorim să descoperim ceea ce este mai bun în fiecare dintre noi şi dorim să ne aliniem obiectivele noastre cu cele ale copiilor, în principal să îi vedem pe copii în măreţia lor şi în ceea ce ei pot oferi mai bun.”
Şi părinţii sunt implicaţi în acest proiect, pentru că învăţarea şi educarea nu se termină la porţile şcolii.
Mamă: „Sistemul actual de învăţământ nu creează condiții pentru dezvoltarea talentului copiilor. Trebuie să fie o schimbare şi să fie o muncă de echipă.”
Dacă acest nou model de învățământ va da roade, fondatorii doresc să îl implementeze în toate școlile din țară.
Cristina Gheorghe, Fondator SuperTeach: „Începem cu o cercetare, pentru ca pe timp de doi ani de zile să vedem impactul intervenţiilor noastre şi să putem să măsurăm exact şi să ajustăm şi să creem un pilot care să poată fi replicat la nivel naţional.”
De-a lungul timpului, astfel de abordări au dat rezultate bune în străinătate. Spre exemplu, țările nordice sunt unele dintre cele mai avansate în tehnicile de predare neconvenționale.