Antreprenori de pe băncile liceelor. Planurile Ministerului Educației pentru elevi
De anul viitor, anumite licee vor deveni şi şcoli de afaceri sau şcoli antreprenoriale, cum le numeşte Ministerul Educaţiei. Elevii care vor să-şi deschidă propria afacere vor urma cursuri speciale.
În prezent, la ora de educaţie antreprenorială adolescenţii învaţă definiţii pe de rost, iar practica le lipseşte. Cursuri pentru viitorii manageri se fac doar în instituţii private sau la facultate.
La doar 15 ani, Tudor şi Daniel au pus deja bazele primei lor afaceri: vând brelocuri interactive celor care îşi pierd obiectele.
Alegeri 2024
17:07
Alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi, luptă strânsă pentru locul doi - sondaj la comanda USR
21:03
Reacția lui Simion după Kievul a dezvăluit de ce nu are voie în Ucraina. Liderul AUR, apel către serviciile secrete
20:15
Document. Motivul pentru care George Simion a fost interzis în Ucraina. Guvernul României a publicat răspunsul Kievului
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
Tudor Gureș: „Avem şi competitori, dar credem că putem face mai bine, avem şi nişte preţuri mai bune.”
La întocmirea planului de afaceri au muncit încă de anul trecut, după ce au participat la primele ore de educaţie antreprenorială, la o şcoală privată, şi au învăţat noţiunile de bază.
Daniel Mitoiu: „Mai întâi să facem un brainstorming pentru ideea noastră de afaceri, apoi un plan de acţiuni, iar în momentul de față trebuie să dăm comandă şi să creez produsul şi să-l vindem şi să ne facem site-ul.''
Şcolile private deţin monopolul învăţământului orientat către antreprenoriat. Pe lângă teorie, elevii au şi două ore de practică, unde studiază afacerile de la stadiul de idee până la...
Peter Barta, specialist în economie şi bussines, profesor: „Modul în care pui la punct o echipă, de la cum administrezi un buget, de la cum strângi bani să-ţi pui ideea în aplicare. Aici avem şansa ca şcoala să beneficieze de expertiza unor profesori care au experienţă practică de antreprenoriat.”
Astfel de ore se pare că vor fi organizate şi în şcolile de stat din România, pentru că Ministerul Educaţiei vrea ca din toamna acestui an anumite licee să poarte titulatura de „școală antreprenorială”; nu există însă o metodologie în acest sens şi nu ştim nici ce profesori vor preda în aceste şcoli sau care va fi progama. Scopul este: dezvoltarea spiritului de afaceri în rândul elevilor - o temă bună, la care școala românească a pierdut startul de mult.
Acum, în şcolile de stat există o singură oră de educaţie antreprenorială pe săptămână în clasa a X-a şi o oră de economie în clasa a XI-a. Însă cei care au trecut prin aceste materii şi în prezent sunt studenţi la ASE, de pildă, spun că nu sunt suficiente.
Luzia Bârsan, studentă ASE, 23 de ani: „În liceu am făcut economie, dar foarte superficial. Nici măcar noţiuni de bază şi programa şcolară nu presupune ceva practic, o vizită într-o firmă, să vezi cum stau lucrurile.''
Marius Ionescu: „Ar trebui să predea antreprenori şi nu profesori care au experienţa şi ar trebui să facă vânzări negocieri digital marketing.''
Ministerul Educaţiei vrea ca în doi ani şi disciplina cultură civică, predată la clasa a VIII-a, să fie transformată în educaţie financiar-economică.