5.000 de școli nu au acces la internet în acest moment. Ce plan are Ministerului Educației
5.000 de clădiri şcolare din cele peste 22.000 existente la nivel naţional nu au acces la internet în acest moment.
Autorităţile şi operatorii fac demersuri pentru a conecta 2.800 de unităţi până începe şcoala, a declarat, joi, Jean Badea, consilier în Ministerul Educaţiei.
El a participat la conferinţa online "Telecomunicaţie & educaţie: Gradul de acoperire a reţelelor de telecomunicaţii - condiţie pentru educaţia la distanţă", organizată de ziarul Bursa.
Alegeri 2024
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
Badea a arătat că, la nivel guvernamental, a fost constituit un grup de lucru la care au participat factorii decidenţi, ministerele de resort şi operatorii din sectorul telecom.
"Pot să anunţ acum în premieră, având în vedere faptul că s-a lucrat până târziu aseară la identificarea punctuală a clădirilor unităţilor care pot fi conectate că, până în data de 14 septembrie, din cele aproximativ 5.000 de clădiri care nu sunt conectate în acest moment, se vor face demersuri pentru 2.800 de clădiri ca să fie conectate până la momentul 14 septembrie, când se reiau cursurile. Cum spuneam, grupul de lucru a fost extrem de activ, foarte târziu aseară s-a terminat aceasta analiză punctuală făcută pe fiecare din cele 5.000 de clădiri care la momentul acesta nu beneficiază de internet, din cele peste 22.000 de clădiri pe care Ministerul Educaţiei le-a identificat în teritoriu ca fiind clădiri cu destinaţia de învăţământ", a spus oficialul ministerial.
Potrivit acestuia, problema majoră este în zonele defavorizate.
"Sperăm ca începutul anului şcolar să ne găsească cu un număr cât mai mic de unităţi în care nu ajunge resursa de internet. Avantajul este că în zonele respective, cu comunităţi mici, va exista posibilitatea ca învăţământul să se desfăşoare faţă în faţă, deci resursa de internet nu este indispensabilă, ceea ce nu înseamnă că nu este necesară. Cu siguranţă este necesară, dar procesul de educaţie va putea continua şi până când resursa de internet va ajunge şi în comunitatea respectivă", a completat Badea.