200 de milioane de lei pentru formarea profesională a zeci de mii de profesori
Sistemul educaţional din România are şansa unei schimbări, odată cu lansarea programului „CRED'', prin care 55.000 de cadre didactice urmează să înveţe stiluri de predare moderne.
Finanţat cu 200 de milioane de lei, din bani europeni, programul a fost lansat marți, deşi metodologiile, nu sunt puse la punct. În plus, nu vor fi aduşi, specialişti europeni.
Programul CRED, tradus „curriculum relevant, educaţie deschisă pentru toţi" îşi propune formarea a 55.000 de cadre didactice din ţară, la toate disciplinele, timp de patru ani.
Alegeri 2024
07:17
Ghidul alegătorilor români din diaspora. 950 de secţii organizate în străinătate sau prin corespondenţă
07:13
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora: Cum poți vedea cea mai apropiată secție de votare
06:56
Alegeri prezidențiale 2024. A început votul în diaspora. Țara în care a fost deschisă prima secție
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
Totul va fi organizat de specialiştii din minister prin Institutul de Ştiinţe ale educaţiei. Profesorii de aici vor forma prima dată 160 de colegi din învăţământ, pe care îi vor selecta prin apel public.
La rândul lor, aceştia vor deveni formatori, iar informaţiile se vor transmite în cascadă, până când vor exista 900 de formatori în ţară. Cei 900 vor implementa apoi programul în şcoli, urmând ca fiecare profesor care participă la cursuri să primească şi 600 de lei.
Adrian Stoica, profesor universitar la Facultatea de Construcții: „Vor fi învăţaţi să aplice metodele active de participare, învăţare - predare, evaluare, vor fi învăţaţi să comunice corect cu elevii, să-i implice în activităţi."
Liviu Pop, ministrul Educaţiei: „La mine la ţară este o vorbă: orice lucru început e jumătate făcut. Dacă astăzi l-am început, înseamnă că jumătate din acest proiect l-am rezolvat."
Profesorii îl contrazic pe ministru şi îi transmit că sunt prea mulţi copii într-o clasă, aşa că nu au timp să îi cunoască îndeaproape.
Stela Cristache, profesoară în învăţământul primar: „Infrastructura din şcolile din România lipseşte, nu avem spaţii, nu sunt condiţii.”
Reprezentanţii elevilor atrag atenţia că e nevoie, în primul rând, de o schimbare radicală a mentalităţii profesorilor.
Alexandru Manda, preşedintele asociaţiei de elevi din Constanța: „Încă se întâmplă ca unii profesori să meargă pe principiul: x, de ce nu ai manual, vino la tablă sau pentru că x nu are manual, toată clasa trebuie să dea extemporal.”
Cursurile pentru profesori vor începe vara viitoare.