Petreceri în trenurile spre mare, de 1 Mai. Muzica de festival răsună din boxele tinerilor, încă din Gara de Nord
Pentru mulți a început vacanța de 1 Mai. În Gara de Nord din Capitală, sute de tineri au umplut trenurile și au plecat la mare.
Deși au suplimentat numărul de vagoane, reprezentanții CFR au anunțat că s-au epuizat toate biletele pentru trenurile spre litoral. Călătoria poate dura și cinci ore pentru că întârzierile sunt la ordinea zilei.
Distracția a început încă din Capitală. La prânz pe peronul Gării de Nord în boxe se auzea muzică de festival. Sute de tineri, cei mai mulți liceeni și studenți, și-au umplut ghiozdanele și geamantanele și abia așteptau să plece spre mare. În acest weekend sunt organizate două mari festivaluri, la Costineşti și Mamaia.
Tânăr: „Avem vilă mare, 20 de oameni, avem și grătar, facem acolo bairam , mergem la festival seara, e nebunie.”
Tânăr: „Să mergem să ne distrăm, să ascultăm muzică, să ne împrietenim – să ne facem amintiri măcar.”
Trenul spre mare a tras insă la peron cu peste o oră întârziere.
Reporter: „De cât timp așteptați?”
Călător: „De vreo jumătate de oră.”
Reporter: „Și nu mai aveți răbdare?”
Călător: „Cred că ne batem și pe locuri – suntem învățați cu CFR – cu altceva cu ce să mergem.”
Alții, în schimb, aveau alte probleme.
Tânără: „Am dat cu ciocolată pe mine. Sunt în întârziere, trebuia să mă îmbrac de acasă, dar nu am apucat să mă machiez. Ce am făcut, graba strică treaba.”
Însă imediat ce au urcat în tren, au uitat de necazuri, chiar dacă unii erau deja obosiți de când așteptau.
În drum spre mare, cei care nu mai aveau locuri s-au așezat pe holuri, unde au început din nou petrecerea.
Călătoria cu trenul până la Constanța durează 2-3 ore, însă pentru Costinești sau Vama Veche aproape se dublează.
16 trenuri vor avea sâmbătă destinația finală Constanța, iar 12 vor ajunge în Mangalia, cea mai rapidă variantă spre sudul litoralului. Deși au suplimentat trenurile , reprezentanții CFR au anunțat că nu mai sunt bilete disponibile. Rămâne de văzut cât de repede vor ajunge trenurile și la destinație – de Paște au fost întârzieri foarte mari, cozile la casele de bilete interminabile, iar peroanele au fost neîncăpătoare.
În schimb, șefii de la CFR au promisiuni mari și susțin că au curățat vagoanele.
Traian Preoteasa, director CFR: „Sunt pregătite în reviziile de vagoane și curățate și tehnic.”
Reporter: „Sunt iginiezate?”
Traian Preoteasa, director CFR: „Da, absolut toate. Este un mixaj între noi și călători – eu nu am nicio problemă, se face curătenie și se va face , dar nu pot să fac pe parcurs.”
Aglomerație este și pentru rutele spre munte, unde biletele aproape s-au epuizat. În paralel, și operatorii privați s-au pregătit și vor suplimenta vagoanele în funcție de cerere.