Orașele europene cele mai prietenoase cu bicicliștii. Unde sunt cele mai multe piste pentru biciclete

Pistă de bicicletă
Shutterstock

Mersul pe bicicletă este o activitate relaxantă și o alternativă de transport prietenoasă cu mediul înconjurător.

Compania de asigurări Luko a realizat un studiu privind modul în care încurajează orașele lumii mersul pe bicicletă.

Pentru realizarea studiului s-au luat în calcul mai multe aspecte, printre care: numărul de locuitori, clima favorabilă pentru deplasarea cu bicicleta, procentul de utilizatori de biciclete, numărul de furturi de biciclete, numărul de accidente și decese, numărul de magazine care comercializează biciclete, numărul de piste și cât de potrivite sunt pentru deplasarea cu bicicleta și numărul de biciclete închiriate

În ceea ce privește numărul de locuitori, reprezentanții de la Luko au atribuit fiecărui oraș dimensiuni de la S la L, unde S înseamnă că în oraș sunt mai puțin de 500.000 de locuitori, M înseamnă orașe în care se află între 500.000 și 999.999 de locuitori. Iar L înseamnă 1 milion de locuitori sau mai mult.

Rezultatele finale ale studiului sunt prezentate pe o scară de la 1 la 100, unde 1 reprezintă cea mai mică valoare din setul de date și 100 cea mai mare. Cu cât scorul obținut de un oraș este mai mare, cu atât este mai prietenos cu bicicliștii acel oraș. 

Citește și
Xi Jinping a făcut cea mai mare restructurare a armatei chineze din ultimul deceniu. Strategia din spatele deciziei sale

Orașele din Europa cu cele mai multe piste de biciclete

Iată un top 10 al celor mai bune orașe din Europa pentru utilizatorii de biciclete

1. Ultrechet, Olanda

Orașul Ultrecht are mai puțin de 500.000 de locuitori. Orașul olandez pe primul loc în lume în ceea ce privește procentul locuitorilor care folosesc biciclete pentru a se deplasa. Peste jumătate dintre cei care locuiesc în Ultrecht, mai precis 51% dintre locuitori, aleg să meargă pe bicicletă.

2. Munster, Germania

Orașul Munster din Germania are mai puțin de 500.000 de locuitori și este unul dintre locurile cele mai sigure din lume pentru bicicliști. În urma studiului a rezultat că în Munster sunt 0,53 decese în rândul bicicliștilor, la mia de locuitori.

3. Antwerp, Belgia

În orașul Antwerp din Belgia se află mai puțin de 500.000 de locuitori. Orașul are cel mai bun scor (100) la capitolul închirierii de biciclete. De asemenea orașul belgian beneficiază de condiții meteorologice foarte bune pentru bicicliști.

4. Copenhaga, Danemarca

Orașul Copenhaga s-a clasat pe locul doi în ceea ce privește numărul magazinelor care comercializează biciclete, cu un scor de 62.47. La capitolul piste pentru bicicliști, Copenhaga a obținut un punctaj de 61.6 și este unul dintre orașele cu cea mai bună infrastructură pentru bicicliști din lume.

5. Amsterdam, Olanda

Amsterdam a obținut cel mai mare scor la numărul de piste de biciclete și calitatea acestora, mai exact 67.71. În ceea ce privește condițiile meteo, orașul s-a clasat pe locul 2 cu un scor de 63.42 și tot pe locul doi la numărul de accidente. În Amsterdam se înregistrează peste 1.000 de accidente la 100.000 de bicicliști.

6. Malmo, Suedia

În orașul suedez Malmo se află mai puțin de 500.000 de locuitori. Orașul are cea mai mică rată a accidentelor mortale, mai exact 0.37.

7. Berna, Elveția

Orașul Berna din Elveția are sub 500.000 de locuitori și, potrivit indicelui Luko, este pe primul loc în ceea ce privește infrastructura pentru bicicliști, cu un scor de 65.1, și pe locul doi în privința investițiilor în infrastructură, cu un scor de 98.73.

8. Bremen, Germania

Orașul Bremen din Germania intră în categoria orașelor medii. În urma studiul s-a dovedit că orașul are o infrastructură care favorizează utilizarea bicicletelor foarte avansată și este unul dintre cele mai sigure orașe când vine vorba de furtul bicicletelor, obținând un scor de 87,34 de puncte.

9. Hanovra, Germania

În Hanovra locuiesc sub un milion de locuitori, iar 19% dintre aceștia folosesc biciclete. Orașul a ieșit pe primul loc în ceea ce privește cel mai mic număr de accidente în care au fost implicați bicicliști. De asemenea se află tot pe primul loc în ceea ce privește cele mai puține furturi de biciclete.

10. Strasbourg, Franța

În orașul Strasbourg se află mai puțin de 500.000 de locuitori. În urma studiului, orașul s-a clasat pe primele locuri referitor la condițiile meteo favorabile pentru mersul pe bicicletă și siguranța bicicletelor.

Câte piste de biciclete există în România

În România nu există date centralizate privind kilometri de piste de bicicliști la nivel de țară. Avem insă informații privind marile orașe.

Top 10 orașe din piste de bicicliști au în total 5711 kilometri de piste de bicicliști, potrivit unei centralizări realizate în luna iulie de către Greencommunity.ro.

Orașele cu cele mai multe piste de bicicliști din România: 

Arad - 135 km

Timișoara - 88,7 km

Sibiu - 84 km

Oradea - 58,8 km

Iași - 49,3 km

Cluj-Napoca - 46,5 km

Brașov - 35,8 km

București - 32,5 km

Craiova - 30,5 km

Constanța - 10 km

Dacă la capitolul piste urbane, România stă foarte rău, avem un avantaj în ceea ce privește trasele pentru bicicliști amenajate în afara orașelor sau în zonele de munte.

În pădurea Pustnicu, la doar 30 de kilometri de București, există o pistă pentru bicicliști cu pietriș special în unele tronsoane.

Pe Masivul Postăvaru, județul Brașov, s-a amenajat un parc de biciclete cu trei trasee cu o lungime de 9 km. Cele trei trasee au grade diferite de dificultate, iar cele pentru profesioniști au rampe și pasarele.

Articol recomandat de sport.ro
VIDEO Presa din Ungaria a reacționat după ce FCSB a câștigat titlul de campioană: "Nimeni nu a reușit asta"
VIDEO Presa din Ungaria a reacționat după ce FCSB a câștigat titlul de campioană: "Nimeni nu a reușit asta"
Citește și...
Cum a ajuns o bătrână de 101 ani să fie confundată cu un bebeluș într-un aeroport. „Se așteptau să apară un copil”
Cum a ajuns o bătrână de 101 ani să fie confundată cu un bebeluș într-un aeroport. „Se așteptau să apară un copil”

O femeie de 101 ani este confundată în mod constant de o companie aeriană cu un bebeluș din cauza unei erori a sistemului de rezervare.

Trecerea la cauciucurile de vară. Când se schimbă cauciucurile de iarnă și cât costă montajul în 2024
Trecerea la cauciucurile de vară. Când se schimbă cauciucurile de iarnă și cât costă montajul în 2024

Temperaturile cresc din ce în ce mai mult iar toți șoferii sunt nevoiți să își monteze anvelopele de vară. Descoperă când este momentul potrivit să faci trecerea la cauciucurile de vară și cât costă această procedură.

A început distracția în Vama Veche și în Costinești. Cum se petrece pe litoral, în minivacanța de 1 Mai și Paște
A început distracția în Vama Veche și în Costinești. Cum se petrece pe litoral, în minivacanța de 1 Mai și Paște

A fost o noapte albă pe litoralul care a revenit la viață cu soare și veselie, gata pentru vacanța comasată de 1 Mai și Paște.

Recomandări
Gabriel Liiceanu: Rușii trăiesc de opt secole cu supunerea și instinctul de invadare în gene. „Nu se vor opri”
Gabriel Liiceanu: Rușii trăiesc de opt secole cu supunerea și instinctul de invadare în gene. „Nu se vor opri”

După opt secole de totalitarism, poporul rus “are supunerea interiorizată în genele sale istorice”, și e gata să își activeze oricând “instinctul de invadare”, pentru că “este învățat să cucerească lumea”.

Rusia se dezlănțuie pe frontul din Ucraina, după ajutorul militar anunțat de SUA. Un atac masiv a fost ordonat de Kremlin
Rusia se dezlănțuie pe frontul din Ucraina, după ajutorul militar anunțat de SUA. Un atac masiv a fost ordonat de Kremlin

Forţele de apărare ucrainene au respins, sâmbătă, 59 de atacuri inamice în cinci sectoare ale liniei de front, cele mai multe dintre ele pe ruta Avdiivka.

Oamenii au rămas izolați după surparea străzii din Cluj-Napoca. Nu pot ajunge la ei nici ambulanțele
Oamenii au rămas izolați după surparea străzii din Cluj-Napoca. Nu pot ajunge la ei nici ambulanțele

Autoritățile fac cercetări la Cluj-Napoca, unde o bucată dintr-o stradă s-a surpat. O expertiză va arăta ce lucrări sunt necesare. Între timp, traficul este oprit în zonă și sunt luate în calcul rute alternative.