MEET THE HEADLINER: ALAN WALKER, DJ-ul care prin muzică promovează în lume grija față de mediu și responsabilitarea socială
O lume întreagă îi admiră pentru muzica lor, reușesc să umple stadioane și să bucure inimile fanilor de oriunde.
Dar cine sunt artiștii cu adevărat atunci când nimeni nu îi vede? Alan Walker este un artist care poate fi numit influencer în adevăratul sens al cuvântului. Face muzică azi, dar se gândește responsabil la ziua de mâine. Alan Walker este unul dintre headlinerii care va aduce distracția pe The Island of Dreams la Neversea, între 7 și 10 iulie, la Constanța.
Alan Walker promovează comportamentul sustenabil în turnee
Norvegianul Alan Walker nu e un artist pretențios în turnee, însă vrea ca organizatorii să îi respecte cerințele și standardele de sustenabilitate. Surse din staff-ul artistului spun că nu folosește deloc pahare sau PET-uri din plastic pentru băuturi, vrea să mănânce și alimente locale, organice, provenite din cele mai sustenabile culturi, vrea să bea vin autohton. La final cere ca toată mâncarea rămasă neambalată să fie donată asociațiilor care au în grijă nevoiași. În schimbul șampaniilor scumpe, le cere organizatorilor să doneze contravaloarea lor către una dintre cauzele caritabile pe care le promovează.
Alan Walker sprijină financiar cauze caritabile
Alan walker este un artist care se implică în cauze caritabile. A donat bani pentru spitalul de pediatrie din Birmingham și pentru asociațiile care au grijă de câinii fără stăpân. În 2019, a donat 100.000 de dolari către asociația Team Trees care își propune plantarea a 24 de milioane de pomi. În 2018, a lansat cântecul “Different World” prin care îndeamnă fanii să aibă mai multă grijă de apele și pădurile planetei. Artistul s-a arătat îngrijorat de viteza cu care omenirea distruge resursele naturale și a atras atenția asupra schimbărilor climatice și a poluării. Odată cu lansarea “Different World”, Alan Walker a invitat fanii la o provocare pe TikTok. Aceștia trebuiau să posteze cele mai creative video-uri în care își arată grija față de mediu. Cei mai talentați fani au fost răsplătiți cu postere, tricouri sau hanorace cu autograful artistului.
Toate piesele vestimentare create de Alan Walker sunt din materiale sustenabile și provin de la furnizori care protejează mediul în activitatea lor. Alan Walker vrea să reducă pe cât posibil impactul pe care activitatea lui îl are asupra mediului înconjurător.
Pasionat de programare, a învățat să producă muzică de pe YouTube
Deși nu avea nicio pregătire muzicală, Alan Walker a învățat să producă piese din tutoriale pe Youtube. Până atunci fusese pasionat de calculatoare, programare și graphic design. Alan Walker a debutat neoficial în 2012 atunci când a compus primele piese pe care le-a postat pe YouTube și Soundcloud. Debutul oficial l-a făcut în 2014, atunci când a lansat piesa “Faded”, pentru care a primit discuri de platină în zeci de țări, inclusiv în Statele Unite și Marea Britanie. A renunțat la liceu și s-a concentrat să producă muzică, devenind din ce în ce mai popular la nivel global. A ajuns să aibă turnee împreună cu Rihanna, Justin Beiber sau Martin Garrix. În 2022 Alan Walker are o avere evaluată la 15 milioane de dolari.