Francizele par a fi rețeta succesului în afaceri. De la cât pornesc investițiile
Pentru mulți antreprenori din România afacerile în sistem de franciză sunt rețeta succesului. Doar în ultimii doi ani numărul, francizelor românești a crescut cu 15%, iar acum avem 450 de branduri autohtone.
Cele mai multe sunt în domeniul restaurantelor și cafenelelor pentru că aici sunt profiturile mari, spun economiștii.
Un restaurant cu specific chinezesc din Cluj-Napoca s-a deschis în 1998, iar de atunci a reuşit să se extindă, în sistem de franciză, în Sibiu, Deva şi Sfântu Gheorghe.
Călin Mureșan, administrator restaurant chinezesc: „Asigură o dezvoltare rapidă a afacerii, cu investiţii minime din partea francizorului, iar pentru francizat - primeşte o afacere la cheie, primeşte absolut toate informatiile de care are nevoie''
Dragoș Petrescu tocmai ce a investit într-o rețea de restaurante în care preparatele de bază sunt clătitele. Lanţul are deja 5 restaurante, iar planul este de extindere în sistem de franciză cu încă 30 de unităţi.
Dragoș Petrescu, investitor: „Investiția e de 40 până la 100.000 de euro, pentru că spaţiile sunt cuprinse între 30-40 şi 100 de metri pătraţi, deci nu necesită o investiţie foarte mare amenajarea spaţiului. Sunt mulţi tineri care vor să devină antreprenori''
Valentin Strungaru, fondator lanţ de restaurante: „În piaţa francizelor, riscul este foarte mic să nu reuşeşti, venim în acest parteneriat cu creativitatea noastră, cu experienţa noastră. După ce parcurgi trainingul, eşti pregătit să conduci restaurantul''
Ruben Filimon, consultant economic francize: „În industria Horeca, vorbim de profitabilităţi între 5 şi 30 - 40%''
Pornită ca o afacere de nişă, în Bucureşti, şi această cofetărie are, de curând, prima franciză în Bacău.
Daniela Alecse - fondator reţea de cofetarii: „Investiţia iniţială, având în vedere că e cofetărie cu laborator propriu şi 200 de reţete, cu stocuri şi chirie, este undeva la 50 mii de euro”
Taxele pentru dreptul de a folosi o franciză pornesc de la 5 mii de euro şi ajung şi la 300 de mii, în cazul brandurilor româneşti. Acum sunt 450 de francize româneşti, iar peste o treime activează în Horeca, urmate de cele din retail şi servicii'.