Brandurile de succes ale României. Francizele care încep să prindă teren și în afară

×
Codul embed a fost copiat

Francizele noastre care au adus profit în țară au devenit atractive pentru antreprenorii din Germania, Franța sau Marea Britanie. Asta și pentru că, în ultimul an, pandemia a închis multe afaceri în vestul Europei.

Un restaurant care promovează salatele sănătoase, Salad Box, a apărut în Cluj-Napoca în 2012. După doar 2 ani, s-a lansat și pe plan internațional în sistem de franciză. Acum, brandul este prezent în 13 țări cu 32 de puncte deschise.

Dan Isai, fondator lanț restaurante: "E mai puțin riscant, investiția e mai puțin direct din partea mea și atunci dezvoltarea poate fi puțin mai accelerată și, nu in ultimul rând, accesez parteneri din anumite piețe care au cunoștințe de acolo, sunt adaptați la cultură de acolo. Ne ajută și pe noi toate lecțiile pe care le învățăm din piețele externe".

O cafenea de succes s-a lansat în București în urmă cu șase ani, iar recent brandul românesc 5 TO GO s-a extins pe plan internațional. Acum băuturile "to go" se găsesc și în Franța.

Pandemia a ajutat afacerile românești să pătrundă în locuri în care altădată nu avea acces.

Citește și
IT-istă
Pandemia a redus ofertele de muncă pentru cei cu studii superioare. După cât timp a reușit să se angajeze o tânără din Cluj

Radu Savopol, co-fondator lanț de cafenele: "Consider că este un moment oportun de a face pasul către piața internațională. Și acolo industria Horeca a avut de suferit și s-au închis multe spații. Am fost săptămâna trecută în Franța și am și vizionat câteva spații care probabil acum câțiva ani erau foarte greu accesibile".

Și brandul Captain Bean, născut în Cluj-Napoca acum 7 ani, urmează să se extindă în mai multe țări din Europa.

Bogdan Pandea, fondator lanț de cafenele: "Printre solicitările de franciză au început să apară și români care au plecat din țară și care în continuare văd relevanța unui business made în România, făcut românesc, acolo unde se află ei. Discutăm de Anglia, de UK, discutăm inclusiv pe Danemarca".

Tot în Franța, Belgia și Marea Britanie este prezența și această franciză românească specializată în afaceri dulci, Donuterie. Specialitatea casei sunt gogoșile.

Dan Olteanu, fondator gogoșerie: “Chiar într-un oraș de calibrul Parisului, rezultatele sunt foarte promițătoare și suntem optimiști ca în perioada următoare să ne dezvoltăm și să deschidem mult mai multe locații".

Cât costă o franciză românească

Pentru dreptul de a folosi brandul într-o franciză, se plătesc de la 5 mii de euro, până la câteva sute de mii, în funcție de marcă. Legislația românească în domeniu s-a aliniat acum doi la cea europeană.

Constantin Anton, președintele Asociației Române de Franciză: "Este foarte greu să pleci la export cu o franciză românească, fiindcă foarte mulți au mentalitatea despre România că este o țară de mâna a două, dar cine reușește va deveni foarte, foarte, de succes".

În momentul de față sunt în jur de 400 de branduri românești care s-au dezvoltat în franciză în România.

Articol recomandat de sport.ro
Georgina, logodnica lui CR7, postare de 5 stele pe rețelele social media: ”BOOM! / Preciosa”
Georgina, logodnica lui CR7, postare de 5 stele pe rețelele social media: ”BOOM! / Preciosa”
Citește și...
iLikeIT. F1 se pregătește de un nou titlu, în franciza jocului. Ediția 2021 promite o experiență unică
iLikeIT. F1 se pregătește de un nou titlu, în franciza jocului. Ediția 2021 promite o experiență unică

F1 se pregătește de un nou titlu, în franciza jocului. Ediția 2021 vine pentru prima dată cu o poveste - Breaking Point - dar și cu promisiunea unei experiențe tot mai apropiate de realitate.

Pandemia a redus ofertele de muncă pentru cei cu studii superioare. După cât timp a reușit să se angajeze o tânără din Cluj
Pandemia a redus ofertele de muncă pentru cei cu studii superioare. După cât timp a reușit să se angajeze o tânără din Cluj

Pandemia a redus numărul locurilor de muncă. Multe firme au fost nevoite să-și restrângă activitatea, așa că acum sunt precaute, și n-au mai ieșit cu oferte pe piață.

Multe companii se pregătesc de revenirea la birou. Cum reacţionează angajaţii
Multe companii se pregătesc de revenirea la birou. Cum reacţionează angajaţii

Numărul tot mai mare al celor vaccinați determină companiile să renunțe la telemuncă și să cheme la birou o parte dintre angajați. Multe firme caută sedii mai mari de lucru, în timp ce altele reamenajează birourile. Pentru început, se va lucra în regim mixt.

Recomandări
Reacții tensionate după decizia coaliției de a majora salariul minim. Sindicatele nu exclud o grevă generală
Reacții tensionate după decizia coaliției de a majora salariul minim. Sindicatele nu exclud o grevă generală

De la 1 iulie, salariul minim brut va crește cu 300 de lei, iar senatorii și deputații vor avea bani mai puțini, la fel și partidele politice.

ANAF, razii în hipermarketuri înainte de sărbători. Inspectorii au descoperit adaosuri duble la unele alimente
ANAF, razii în hipermarketuri înainte de sărbători. Inspectorii au descoperit adaosuri duble la unele alimente

Înainte de sărbători, ANAF a intrat în marile magazine și a sancționat 10 hipermarketuri din mai multe rețele.

Protest violent în Bruxelles. Mii de fermieri au ieșit în stradă, polițiștii au folosit tunurile cu apă și gaze lacrimogene
Protest violent în Bruxelles. Mii de fermieri au ieșit în stradă, polițiștii au folosit tunurile cu apă și gaze lacrimogene

A fost haos la Bruxelles, în ziua unui summit crucial pentru Ucraina. Aproximativ 10.000 fermieri au denunțat impactul politicii agricole comunitare, dar și un controversat acord de liber schimb cu state din America de Sud.