Clipul viral „Charlie m-a muşcat de deget” a fost vândut în format NFT pentru 761.000 $
În 2007, o familie britanică a filmat o scenă inocentă între doi fraţi şi nu bănuia că videoclipul în cauză, intitulat "Charlie m-a muşcat de deget", urma să devină unul dintre cele mai vizualizate pe internet.
14 ani mai târziu, a fost vândut în format NFT contra unei sume de aproape 761.00 de dolari, informează AFP, conform Agerpres.
Videoclipul "Charlie Bit My Finger", vizionat de 883 de milioane de ori pe YouTube, a fost vândut de familia Davies-Carr, duminică, în cadrul unei licitaţii dedicate obiectelor NFT (non-fungible tokens). Din aceste vizualizări, oamenii au obținut aproximativ 1,3 milioane de dolari, relata The Mirror în 2017.
Deși familia a spus că în urma tranzacției va șterge clipul de pe Youtube, urmând ca noul proprietar să îl dețină în format NFT, cumpărătorul a spus că nu dorește acest lucru.
NFT permit asocierea unui certificat de autenticitate cu orice obiect virtual, precum imagini, fotografii, animaţii, videoclipuri, fragmente muzicale şi articole de presă.
Acest certificat este, în teorie, inviolabil şi nu poate fi duplicat. El este conceput graţie tehnologiei "blockchain", care se află şi la baza criptomonedelor, precum bitcoin.
În acel videoclip de 55 de secunde, un copil britanic, Harry, îl ţine în braţe pe fratele lui mai mic, Charlie. Scena devine oarecum dramatică atunci când Harry introduce un deget arătător în gura bebeluşului, care, spre surprinderea lui, îşi închide brusc maxilarul. Harry rosteşte atunci două replici care au făcut deliciul internauţilor: "Au, Charlie!" şi "Charlie, m-a durut cu adevărat".
Deşi această "capodoperă" a internetului anilor 2000 reprezintă unul dintre cele mai populare videoclipuri din istoria YouTube, ea va fi în curând retrasă de pe platformă. Soţii Davies-Carr au anunţat că vor suprima clipul după licitaţia de duminică, declarând că persoana care a câştigat licitaţia va deveni "unicul proprietar al acestui adorabil fragment de istorie a internetului", chiar dacă videoclipul a fost cu siguranţă copiat, distribuit şi republicat de numeroase ori în spaţiul online de-a lungul anilor.
În timpul vânzării, 11 participanţi au plasat oferte, însă doi utilizatori online au participat la lupta finală, "mememaster" şi "3fmusic", cel din urmă câştigând licitaţia cu o ofertă de 760.999 de dolari.
Colecţionarea de NFT-uri este o tendinţă a cărei popularitate a explodat pur şi simplu anul trecut, iar 2 miliarde de dolari au fost tranzacţionate pe această piaţă în primul trimestru din 2021, potrivit site-ului specializat NonFungible.com.
Videoclipurile, meme-uri, GIF-urile şi fotografiile virale de la începutul internetului de masă sunt deosebit de căutate.
În martie, CEO-ul şi fondatorul Twitter, Jack Dorsey, a vândut primul său mesaj de pe această reţea de socializare, distribuit în 2006, cu suma de 2,9 milioane de dolari unui om de afaceri din Malaezia.
Luna trecută, "Nyan Cat", un clip animat ce prezintă o pisică în culorile curcubeului care zboară pe fundalul unei muzici antrenante, a fost vândut cu 590.000 de dolari unui cumpărător anonim.