Băuturile artizanale cuceresc piața românească, în ciuda prețului piperat. Se folosesc condimente și plante aromatice
Băuturile artizanale ocupă un segment tot mai mare din piață. Pe primul loc este berea, produsă în tot mai multe zone din România, unde artizani pricepuți testează tot felul de rețete. Și promit gusturi noi și arome inedite.
Însă și băuturile răcoritoare produse în România își fac, cu pași mici, loc pe piață. La un festival de profil din sudul Bucureștiului, zeci de artizani își expun cele mai noi produse - bere, cidru sau băuturi nealcoolice, meșteșugite în România.
Ionuț Bătrânache, berar: „Producem de fiecare dată ceva nou, şi cu fructe am făcut, şi cu diverse condimente”
Luca Civian, fondator fabrică de cidru artizanal: „Avem patru produse plus o gamă de moody care este sucul de măr combinat cu ghimbir, vişine, coacăze.”
La festival puteți găsi, pe lângă berea blondă sau brună, pe cea cu adaos de cardamon sau coriandru. Dar și berea roșcată-arămie.
Iar băuturile fără alcool sunt și ele la tot mai mare căutare. Românii vor să deguste tot mai des băuturi mai puțin obișnuite, așa că producția lor a prins aripi.
„Odată făcută fiertura, să spunem așa, și filtrarea, toate ingredientele sunt adunate într-un butoi de inox, într-un tanc. De acolo se pompează, când trebuie să facem îmbutelierea, în această mașină de îmbuteliere” explică un artizan.
Dintr-o fabrică din Buftea pleacă zilnic sute de lăzi cu băuturi artizanale - de la sucuri, la apă tonică infuzată cu plante aromatice. Piața lor principală de desfacere este România, însă ajung și în țări din Uniunea Europeană sau de peste continent.
Florian Burcea, cofondator fabrică de băuturi artizanale: „Noi producem băuturi artizanale non alcoolice, scopul lor este să ofere o alternativă băuturilor nesănătoase care există pe piață.”
Unul dintre fondatori, de profesie medic, coordonează toate rețetele, astfel încât să aducă un plus cât mai mare de vitamine și minerale băuturilor.
Florian Burcea, cofondator fabrică de băuturi artizanale: „Noi am încercat să combinăm cele două aspecte, să producem ceva foarte gustos, care în acelaşi timp să fie şi sănătos, să-ţi facă bine”. În ciuda prețului piperat, vânzările sunt într-o creștere continuă.