Șapte sfaturi pentru a echilibra viața personală cu cea profesională
Una dintre provocările cele mai mari din zilele noastre este găsirea unui echilibru între viața personală și cea profesională.
Programul de la muncă ne poate afecta viața sentimentală și planurile cu prietenii sau familia. Pe de altă parte, problemele pe care le avem în viața privată ne pot distrage atenția la locul de muncă.
Iată șapte sfaturi care te vor ajuta să creezi un echilibru între viața personală și cea profesională:
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
1. Acceptă că nu există un echilibru perfect. Nu este întotdeauna posibil să termini programul la job devreme, apoi să ieși în oraș cu prietenii sau să petreci timp cu persoana iubită sau cu familia. Astfel, este bine ca în unele zile să te dedici mai mult locului de muncă, iar în altele să-ți rezervi mai mult timp pentru viața personală.
2. Stabilește limite. Când pleci de la muncă, evită să te gândești la ce ai făcut în ziua respectivă sau la ce va trebui să faci în viitor. De asemenea, încearcă să nu citești mail-urile sau mesajele legate de job, doar dacă este ceva urgent. Timpul liber trebuie să fie timp liber.
3. Fă-ți o listă săptămânală. Scrie pe hârtie care sunt prioritățile tale pentru săptămâna care urmează. În funcție de volumul de muncă de la job, dar și de planurile pe care le ai în viața privată, gasește echilibrul săptămânal între acestea. Iar dacă în următoarele zile ai un program mai încărcat la job, atunci în următoarea săptămână dedică mai mult timp prietenilor și familiei.
4. Evită telefonul personal la muncă. De multe ori tindem ca în timpul programului de lucru să ne uităm la telefonul personal, să verificăm rețelele sociale sau să răspundem la mesaje. Evită-l în decursul acelor ore, folosește-l doar dacă este urgent. Astfel îți vei concentra atenția asupra proiectelor pe care le ai și vei termina și mai repede programul.
5. Ia-ți zile de concediu. Chiar dacă nu ai în plan o plecare, încearcă să-ți iei 2-3 zile de concediu o dată la ceva timp. Te va ajuta să te odihnești, să-ți recapeți forțele, dar și să acorzi mai multă atenție vieții personale.
6. Organizează-ți îndatoririle casnice. Fă-ți un program: într-o zi gătești, într-o zi te ocupi de curățenie, într-o zi speli haine etc. Astfel nu se vor aduna mai multe pentru o singură zi și te vei bucura mai mult de timpul liber.
7. Ține un calendar. La începutul fiecărei luni, scrie într-un calendar evenimentele mari care urmează să se întâmple. Astfel îți vei putea organiza mai bine programul în acea perioadă.
Așadar, un echilibru perfect între viața personală și cea profesională nu există, însă îți poți organiza timpul astfel încât să dai randament la job, dar și să te bucuri de timpul liber alături de cei dragi.
Acest articol este un material publicitar al cărui conținut a fost realizat în mod independent de o terță parte, fără răspunderea editorială şi sub supravegherea PRO TV S.R.L.