Cum să reduci stresul din sala de examen în trei pași simpli

Ultima actualizare: 02-05-2022 11:55
examen
Shutterstock

Majoritatea tinerilor simt un stres epuizant atunci când vine vorba despre examene. Din această cauză pot întâmpina dificultăți în rezolvarea subiectelor.

Principalul „simptom” al stresului din sala de examen este impresia că ai uitat tot ce ai învățat și că nu o să reușești să rezolvi cerințele. De aceea este important să lucrăm înainte și partea psihică.

Iată trei pași simpli care te vor ajuta să scapi de stres în sala de examen:

1. Somnul ar trebui să reprezinte o prioritate. Mulți tineri preferă să învețe noaptea, însă un program echilibrat în care să-ți acorzi timp suficient pentru dormit te poate ajuta foarte mult în ziua examinării. Chiar dacă ai impresia că ar trebui să te afunzi mai mult în materie, cel mai bine pentru tine ar fi să dormi cele opt ore pe noapte.

2. Încearcă să ajungi la examen cu 5-10 minute înainte. Și nu le folosi pentru a-ți reaminti tot ce ai învățat. Închide ochii, respiră profund și relaxează-ți atât mintea, cât și corpul. Nu te gândi la nimic, concentrează-te pe mișcarea diafragmei în timpul respirației.

3. Nu-ți aloca tot timpul pentru învățat. Mintea ta va obosi, va vrea o pauză pe care tu nu i-o acorzi. Astfel, ar fi bine ca din când în când, în timpul zilei, să te bucuri de ceea ce îți face plăcere. Poate vezi o secvență dintr-un film, poate citești câteva pagini dintr-o carte sau poate ieși la o scurtă plimbare. Cu siguranță aceste lucruri te vor face să te relaxezi și te vei putea concentra mai bine la ceea ce ai de învățat.

Dacă vei ține cont de aceste sfaturi, cu siguranță emoțiile din sala de examen vor scădea considerabil și vei reuși cu succes să completezi cerințele.

De asemenea, mai există și alte trucuri pe care le poți pune în practică și care te-ar putea ajuta să te stăpânești mai bine.

Fă-ți curat pe birou. Dacă ai ordine în mediul de studiu, vei avea ordine și în minte. Organizează-ți capitolele, carțile, tot ce ține de examen.

Redu cantitatea de zahăr. Când ești stresat, corpul tău eliberează un hormon numit cortizol. Acesta afectează și nivelul de zahăr din organism. Astfel, cu cât vei consuma mai mult zahăr, cu atât vei fi mai stresat.

Redu timpul petrecut pe telefon. Chiar și în pauze. Acordă-ți timp pentru studiu și încearcă să te distanțezi de problemele altor persoane sau de ce se întâmplă în mediul online.

Fă mișcare. Dacă nu ești un pasionat al sportului și al mersului la sala, te va ajuta și mersul pe jos.

Citeste și...