Cinci semne că stresul cotidian îți afectează rezultatele la job

Ultima actualizare: 15-04-2022 16:05
Stres

De multe ori spunem că locul de muncă ne stresează și că ne strică planurile din timpul liber.

Însă există situații în care rezultatele la job sunt influențate în sens negative de ceea ce numim „stres cotidian”.

Iată cinci semne care îți arată că stresul cotidian îți afectează rezultatele la job:

1. Nu te mai poți concentra: Dacă simți că nimic din ceea ce faci la locul de muncă nu mai are sens, atunci înseamnă că probabil îți lipsește puterea de a te concentra. Acest lucru se poate întâmpla dacă în viața personală au apărut probleme. Spre exemplu, un membru al familiei are probleme de sănătate, copilul are probleme la școală sau există situații neplăcute din punct de vedere financiar. În astfel de momente, mintea noastră se axează mai mult pe problemele personale decât pe ceea ce trebuie să ducem la bun sfârșit la locul de muncă. Vei avea impresia că timpul trece tot mai greu, că nimic din ceea ce faci nu are sens și vei încerca să-ți rezolvi problemele personale în timpul programului de muncă. Iar acest lucru se va vedea în performanța care, probabil, va lipsi în acel moment sau cel puțin o bună parte din ea.

2. Vei colabora mai greu cu colegii: Pentru că te vei gândi doar la problemele din viața personală, colegii pot deveni o sursă de stres în plus, mai ales în momentele în care ai nevoie de liniște. Astfel că vei deveni mai conflictual și nu vei mai avea răbdarea de a colabora cu ei. Vei simți nevoia să te descurci pe cont propriu, nu vei vrea să fii ajutat sau să ajuți. Iar situația s-ar putea înrăutăți dacă unul dintre colegi va vrea să-ți povestească situațiile (plăcute sau mai puțin plăcute) prin care trece în acel moment. Lucrul în echipă ar putea fi mai dificil deoarece, te poți confrunta cu lipsa capacității de concentrare, astfel că este posibil să-ți încurci mai mult colegii decât să-i ajuți.

3. Vei primi mai greu critici: Poți avea sentimentul de repulsie în fața coordonatorilor tăi mai ales dacă te vor critica, chiar dacă este vorba despre critici constructive. Cel mai probabil vei avea acest sentiment în situația în care și în viața personală ai avut parte de critici în ultima vreme – de la partenerul de viață, de la părinți, de la prieteni. Vei putea ajunge într-un punct în care să simți că nimic din ceea ce faci nu este bine și că dezamăgești persoanele din jurul tău. Vei avea senzația că dacă ți se atrage atenția la locul de muncă, intenția colegului sau coordonatorului respective este una rea, că are o problemă personală cu tine, iar aceste sentimente te vor face să nu mai ai spor la job.

4. Vei manageria mai greu subalternii: În cazul în care ai o funcție de conducere, iar viața ta privată nu este tocmai într-un punct fericit și ai probleme care te apasă, atunci este posibil ca acest lucru să se observe în relația cu subalternii tăi. Cel mai probabil tonul va fi mai răstit, nu vei avea răbdare să răspunzi la întrebări. De asemenea, funcția de manager/coordonator vine și cu responsabilități mai mari și vei simți că nu mai poți face față anumitor cerințe pe care le primești de la cei mai mari în funcție, de la clienți etc. Iar angajații tăi cu siguranță vor simți schimbarea de comportament mai ales dacă până în acel punct ai fost o persoană deschisă. Iar dacă acest comportament va persista, atunci nu este exclus să pierzi din angajați.

5. Te simți mai obosit:
Pe lângă oboseala fizică poate interveni și oboseala psihică. Multe persoane se confruntă cu insomnii sau cu lipsa poftei de mâncare atunci când stresul cotidian își face simțită prezența. Și cu siguranță asta se vede la locul de muncă unde randamentul și energia nu vor mai fi aceleași. Viața profesională va fi afectată mai ales în cazul în care oboseala fizică și cea psihică se combină, iar organismul tău nu mai are de unde să-ți procure energia necesară pentru a face față unei zile de muncă.

Citeste și...