Cum schimba Facebook regulile jocurilor electorale. Surpriza care pune in pericol campaniile online pentru politicieni
Daca in urma cu cativa ani bataliile politice se duceau la TV sau printre oameni, iar candidatii faceau inconjurul tarii pentru ca mesajul lor sa ajunga la un procent cat mai mare din electorat, acum retelele sociale au schimbat decisiv regulile jocului.
Dupa victoria categorica a lui Klaus Iohannis in fata liderului PSD Victor Ponta, noul presedinte a publicat pe pagina sa de Facebook un mesaj in care afirma ca online-ul a facut diferenta. Iohannis se referea mai ales la numarul mare de oameni care au mers la vot, mobilizati de mesajele prietenilor de pe Facebook si a informatiilor publicate pe retelele de socializare de catre romanii care stateau la coada sa voteze in strainatate.
Primul care a simtit insa potentialul mediului online a fost Barack Obama. Campania online pentru presedintele american, la alegerile din 2012, a fost una dintre cele mai inovatoare, reusind sa atraga la vot aproximativ 1.1 milioane de oameni si sa stranga fonduri de aproape 700 de milioane de dolari. Utilizatorii Facebook erau incurajati sa isi imparta lista de prieteni cu campania de pe reteaua de socializare, asta insemnand ca organizatorii campaniei au avut acces la milioane de profiluri pe care le-au analizat pentru a stabili mesajele potrivite.
Alegeri 2024
07:17
Ghidul alegătorilor români din diaspora. 950 de secţii organizate în străinătate sau prin corespondenţă
07:13
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora. Câți români au votat până acum. Harta secțiilor de votare
06:56
Alegeri prezidențiale 2024. A început votul în diaspora. Țara în care a fost deschisă prima secție
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
Pentru alegerile prezidentiale din 2016, din SUA, politicienii si staff-ul lor de campanie ar putea fi nevoiti sa-si regandeasca strategiile de campanie electorala in mediul online, dupa ce Facebook a decis sa limiteze accesul tertilor la informatiile publicate de utilizatori pe profilul lor, scrie Mashable.com. Asta inseamna ca organizatorii campaniilor vor fi nevoiti sa-si construiasca propria baza de potentiali alegatori spre care sa-si transmita mesajul.
Asta nu ii descurajeaza insa pe responsabilii de campanii digitale pentru alegeri. Campania pentru Hillary Clinton este deja trasata, in cazul unei potentiale participari a acesteia la presedintia Statelor Unite. "Ready for Hillary" (Pregatiti pentru Hilary) recruteaza deja voluntari din mediul online si cauta sustinatori printre cei mai activi membri de pe retelele sociale.
"In mod evident, Facebook a schimbat regulile jocului pentru toata lumea", a declarat Yahel Carmon, director de proiecte la o companie de sondaje a Democratilor din SUA, pentru Mashable.com.
Sursa: Mashable
Etichete: klaus iohannis, alegeri prezidentiale, facebook, social media,
Dată publicare:
18-11-2014 12:03