Metoda prin care un muzeu a convins Facebook să își schimbe politica privind nuditatea
Autorităţile flamande au apelat la umor ca să protesteze faţă de decizia luată de Facebook de a cenzura operele unor mari pictori.
Au realizat un clip, în care presupuşi agenţi FBI îi protejează pe vizitatorii unui muzeu de picturile care conţin nuditate.
Compania le-a înţeles doleanţa şi a anunţat că îşi va revizui filtrele, ca să scutească de cenzură unele opere de artă faimoase.
„Aveţi cont pe o reţea socială? Da. Trebuie să vă îndepărtez de picturile care conţin nuditate. Trebuie să vă protejăm de nuditate, chiar dacă e de natură artistică. Aici includem picturile care prezintă părţi ale corpului uman, precum abdomen, fese sau decolteu. Vă aducem aici, în faţa acestui tablou. E pentru propria dv. protecţie."
Vizitatorii Casei Memoriale Rubens din Anvers au pendulat între uluire şi amuzament când au fost rugaţi să-şi mute privirea de la faimoasa pictură „Adam şi Eva". Artistul a folosit două frunze de smochin ca să acopere părţile intime ale personajelor biblice.
Clipul, în care vizitatorii au fost actori de ocazie fără să ştie, a fost realizat de autorităţile pentru turism din Flandra, ca să atragă atenţia asupra politicii Facebook privind nuditatea.
Reţeaua socială a cenzurat în ultima perioadă mai multe postări în care erau promovate opere ale lui Rubens, care, în urmă cu patru secole, stârneau şoc şi încântare în aceeaşi măsură.
Tama D'haen, purtător de cuvânt al Biroului Flamand pentru Turism: „Ne-am dat seama că unele postări erau blocate de Facebook din cauza nudităţii din picturile pe care noi le promovăm. În jur de 20 la sută din postări au fost blocate."
Pe lângă „Adam şi Eva", de cenzura Facebook a fost vizată şi pictura „Coborârea de pe cruce", semnată tot de Rubens, în care Iisus este acoperit doar de pânza albă din jurul mijlocului.
Tama D'haen, purtător de cuvânt al Biroului Flamand pentru Turism: „E ruşinos pentru noi să nu puteam arăta lumii unele dintre cele mai faimoase opere de artă. Din acest motiv ne-a venit ideea clipului. Am vrut să reacţionăm într-o manieră jucăuşă, plină de umor, ca să putem deschide o discuţie cu Facebook."
Strategia a funcţionat. Autorităţile s-au întâlnit cu reprezentanţii Facebook şi compania a anunţat, vineri, că îşi regândeşte regulile privind nuditatea în artă, pentru că muzeele să poată promova operele artiştilor faimoşi.
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!