Modifica setarile cookie
Toate categoriile

A murit cea mai longevivă stewardesă din istorie. Mulți oameni nu trăiesc cât a fost ea însoțitoare de bord

Bette Nash, deținătoarea recordului mondial pentru cea mai longevivă însoțitoare de bord, a murit la vârsta de 88 de ani. Bette a petrecut aproape 70 de ani ca stewardesă, ani pe care mulți oameni nu îi prind într-o viață întreagă.  

Cea mai longevivă stewardesă din toate timpurile a murit la vârsta de 88 de ani, după aproape 70 de ani ca însoțitoare de bord în SUA, scrie CNN.

„Plângem moartea lui Bette Nash, care a petrecut aproape șapte decenii îngrijindu-se cu căldură de clienții noștri în aer”, a transmis American Airlines într-o declarație postată pe X.

„Ea a început în 1957 și a deținut recordul mondial Guinness pentru cea mai longevivă însoțitoare de bord. Bette a inspirat generații de însoțitori de bord. Zboară sus, Bette!”, se mai arată în mesajul de adio.

Association of Professional Flight Attendants (APFA), sindicatul care reprezintă însoțitorii de bord din Statele Unite, și-a postat propriul omagiu adresat lui Bette Nash pe Facebook.

Citește și
avion prabusit
Avionul care a fost la un pas de prăbușire a căzut brusc după ce o stewardesă a apăsat din greșeală un buton

„Cariera remarcabilă a lui Bette s-a întins pe parcursul a șase decenii, timp în care a atins nenumărate vieți cu căldura, dăruirea și serviciul ei de neegalat”, spune APFA.

„Pasiunea ei pentru zbor și angajamentul față de pasagerii ei au fost cu adevărat inspiratoare. Moștenirea lui Bette va fi amintită pentru totdeauna în comunitatea aviației și de către toți cei care au avut privilegiul de a o cunoaște”.

Bette Nash și-a început cariera la Eastern Airlines, companie aeriană acum dispărută, la Washington DC, pe 4 noiembrie 1957.

În 2016, CNN a avut ocazia să zboare cu ea pe ruta zilnică de la Reagan Washington National la Boston Logan cu American Airlines. Bette, care avea 80 de ani la acea vreme, a spus că romantismul și farmecul zborului au atras-o inițial la acest job.

„Mi-am dorit să fiu însoțitor de bord de când m-am urcat în primul avion – aveam 16 ani, stăteam cu mama pe o canapea de piele verde pe aeroportul din Washington”, și-a amintit ea.

„Pilotul și însoțitorul de bord au traversat hol și m-am gândit „O, Doamne”, și am spus că asta era pentru mine”.

Bette Nash a spus că a continuat studiile pentru a obține o diplomă de facultate, dar nu s-a abătut niciodată de la visul ei. A aplicat pentru un job de stewardesă, așa cum erau cunoscute atunci însoțitorii de bord, la scurt timp după absolvire. „Și restul este istorie”, a spus ea, cu un zâmbet larg.

Potrivit ABC News, Bette nu s-a retras niciodată oficial din postul ei de la American Airlines și a murit pe 17 mai, la spital.

De la tablă la tablete, Bette Nash a văzut totul

La începutul anului 2022, Bette Nash a fost omologată cu recordul mondial Guinness pentru cea mai lungă carieră ca însoțitor de bord. „Cariera ei depășește ultima cea mai longevivă însoțitoare de bord, de 63 de ani și 61 de zile, începând cu 4 ianuarie 2021”, se spune în anunțul Guinness.

Bette a văzut multe schimbări în lumea aviației de-a lungul celor peste șase decenii de zbor, povestind că avioanele erau odinioară locuri de lux, o perioadă în care toată lumea urca la bord îmbrăcată doar cu cele mai bune haine și mânca homar pe farfurii de porțelan.

„Munceai mai mult fizic în acele vremuri”, a povestit Bette. „Serveam cu această tavă mare de masă. Și eram singura din avion, așa că trebuia să am grijă de toată lumea”.

Dar cele mai mari schimbări la care a fost martoră de-a lungul anilor au fost legate de tehnologie. Când Bette Nash a început să zboare, toate programele de zbor erau scrise cu creta pe o tablă, iar manualele și regulamentele veneau în formă de carte.

În cele din urmă, acele hârtii au fost înlocuite cu tablete – ceea ce spune ea că a fost o mare schimbare. „Tehnologia a făcut cu adevărat diferența: „Voi rămâne sau voi pleca?”, mă întrebam”, își amintește ea.

„Dar chiar și atunci când cred că aș putea să mă retrag sau ceva de genul ăsta, vin la muncă și mă gândesc: „Oh, n-aș putea face asta”. Este stimulant să vin aici. Companiile aeriene evoluează încontinuu și trebuie să evoluezi odată cu ele”.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult