Răsturnare de situație în cazul „avionului groazei” care a plonjat cu botul în jos mii de metri. 50 de persoane, rănite
Mişcarea unui scaun din cabina de pilotaj este un punct cheie al investigaţiei privind pierderea bruscă de altitudine a unui avion Boeing al companiei LATAM Airlines, ceea ce a provocat rănirea a peste 50 de persoane.
Avionul, care se îndrepta luni de la Sydney către Auckland, a avut o cădere bruscă de altitudine, înainte de a se stabiliza, dar a provocat rănirea unora dintre cei aflaţi la bord, unii pasageri povestind că au văzut efectiv unii oameni proiectaţi în plafon.
Pe baza informaţiilor disponibile, se pare că mişcarea scaunului a fost „indusă de pilot, nu intenţionat”, se arată în articolul din Air Current, care citează un oficial de rang înalt care se ocupă siguranţă în cadrul companiei aeriene. „Mişcarea scaunului a cauzat unghiul de aplecare în jos” al aeronavei, a precizat publicaţia, citând o altă sursă anonimă care a adăugat că se analizează şi posibilitatea unui scurtcircuit electric.
Boeing ar urma să lanseze un mesaj către operatorii de avioane 787 cu privire la incident, a relatat Air Current, semn că ar putea fi vorba de o problemă la nivelul întregii flote, deşi publicaţia a precizat că subiectul specific nu este cunoscut.
Boeing a refuzat să comenteze articolul, spunând că sunt anchete în curs.
Autoritatea de reglementare în domeniul aviaţiei din Chile, care conduce ancheta, a declarat că investigaţia „tocmai a început” şi că anchetatorii săi au ajuns în Noua Zeelandă.
LATAM are baza în Chile, iar zborul, în care se aflau 263 de pasageri şi nouă membri ai echipajului, trebuia să continue spre Santiago după ce a făcut o escală în Auckland.
Cauza aparentei schimbări bruşte de traiectorie a zborului nu a fost încă explicată. Experţii în siguranţă spun că majoritatea accidentelor aviatice sunt cauzate de o combinaţie de factori care trebuie să fie investigaţi în detaliu.
Comisia de investigare a accidentelor de transport din Noua Zeelandă a declarat marţi că a pus sechestru pe înregistratorul de voce din cabina de pilotaj şi pe înregistratorul de date de zbor al zborului, care ar putea oferi informaţii despre conversaţiile dintre piloţi şi despre mişcarea avionului.