Avionul care a fost la un pas de prăbușire a căzut brusc după ce o stewardesă a apăsat din greșeală un buton
Pierderea bruscă de altitudine a avionului Boeing ar fi putut fi cauzată de un însoțitor de bord care a apăsat din greșeală un întrerupător din cabina de pilotaj, potrivit The Wall Street Journal, citată de Business Insider.
Boeing a transmis companiilor aeriene să inspecteze scaunele din cabina de pilotaj de pe 787 Dreamliners ca urmare a acestui fapt.
Avionul Latam Dreamliner zbura de la Sydney la Auckland când a pierdut brusc din altitudine. Paramedicii au tratat 50 de persoane, dintre care 12 au ajuns la spital, a relatat New Zealand Herald.
Alegeri 2024
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
22:40
Ce a răspuns Nicolae Ciucă la întrebarea dacă a scris versurile manelei ce i-a fost dedicată de Dani Mocanu
22:10
„Cine poate să-l oprească pe Simion”. CTP: „În acest tur 1, fiecare candidat va fi pe barba lui, mai puțin dna Lasconi”
19:35
Peste un milion de tineri vor vota pentru prima dată la alegerile prezidențiale. „Este arma noastră”
Pasagerii au descris faptul că au văzut alte persoane „lipite de acoperiș" după mișcarea bruscă.
Într-o declarație de luni, un purtător de cuvânt al Latam Airlines a declarat pentru Business Insider că a avut loc „un eveniment tehnic în timpul zborului care a provocat o mișcare puternică". Un pasager a declarat pentru CNN că pilotul avionului Boeing 787 a spus că indicatoarele avionului "s-au cam stins".
Raportul The Journal sugerează că ar fi putut fi vorba, în schimb, de un incident în cabina de pilotaj, citând oficiali anonimi din industria americană care au fost informați cu privire la dovezile preliminare ale anchetei.
În timp ce servea o masă, este posibil ca o însoțitoare de bord să fi apăsat un comutator de pe scaunul pilotului, au declarat oficialii pentru Journal, activând o funcție care a împins pilotul și scaunul său spre comenzi. Aceștia au adăugat că acest lucru ar fi îndreptat partea din față a avionului în jos.
Comutatorul de pe scaunul pilotului are de obicei un capac și nu ar trebui să fie folosit atunci când cineva se află pe scaun, a relatat Journal.
Ziarul a mai notat că Boeing a dat instrucțiuni despre cum să oprească motoarele care mișcă scaunele înainte. De asemenea, se ia în considerare actualizarea manualului pentru echipajul de zbor.