Facebook și Instagram vor dezactiva mai multe funcții. Cum vor fi afectați utilizatorii
Începând cu 21 decembrie, aplicațiile de mesagerie vor intra sub incidența normelor UE cunoscute sub denumirea de directivă ePrivacy, transmite BBC.
Facebook a decis să oprească mai multe opțiuni interactive și să ofere doar un serviciu de mesagerie de bază până când va putea adăuga și altele.
Sondajele de pe Messenger sunt printre instrumentele care trebuie dezactivate.
Capacitatea de a seta porecle pentru prieteni pe Messenger va fi, de asemenea, dezactivată, în timp ce partajarea filtrelor de realitate augmentată prin mesaj direct pe Instagram va fi dezactivată și în Europa.
Facebook a precizat că nu a publicat o listă cu toate caracteristicile pe care le suspendă în Europa, deoarece le va reactiva în scurt timp pe cele care respectă regulile.
Opțiunile de bază pentru mesaje text și apeluri de pe Instagram și Messenger nu vor fi afectate.
„Încă stabilim cel mai bun mod de a readuce aceste caracteristici. Este nevoie de timp pentru a reconstrui produsele într-un mod care să funcționeze perfect pentru oameni și, de asemenea, să respecte noile reglementări", a precizat compania într-un comunicat.
Instrumentele vor fi dezactivate pentru utilizatorii din întreaga Europă în etape, astfel încât, este posibil ca unele persoane să constate că le pot folosi încă câteva zile.
Nu există nicio specificare în directiva ePrivacy care să interzică utilizarea de stickere sau sondaje în aplicațiile de mesagerie, astfel încât mișcarea Facebook de a le dezactiva provoacă confuzie în rândul utilizatorilor.
Notificarea sa vagă, care avertiza utilizatorii că „unele funcții [nu] sunt disponibile”, a ridicat numeroase întrebări.
Directiva ePrivacy este concepută pentru a limita ceea ce pot face companiile cu mesajele dvs. și cu metadatele.
De asemenea, interzice interceptarea sau supravegherea comunicațiilor și metadatelor fără acordul explicit al celor implicați.
Serviciilor de e-mail nu li se permite să scaneze mesajele pentru a afișa, de exemplu, reclame personalizate fără permisiunea utilizatorului.
În ultimele câteva săptămâni, Gmail le-a cerut utilizatorilor să opteze sau să renunțe la „funcții inteligente”, cum ar fi textul anticipativ, care necesită scanarea textului.
Acum că directiva ePrivacy se aplică așa-numitelor servicii de mesagerie „de top”, cum ar fi Facebook, precum și companiilor tradiționale de telecomunicații, este posibil să vedem tot mai multe aplicații care își actualizează politicile sau care limitează anumite funcții.