Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Mașinile pe care românii nu mai vor să le cumpere. UE vrea să le scumpească

Your browser doesn't support HTML5 video.

În timp ce în vestul Europei, vânzările mașinilor electrice chinezești au luat avânt, românii sunt reticenți. Anul acesta s-au înmatriculat la noi mai puțin de două sute de asemenea vehicule.

De altfel, Comisia Europeană a decis să majoreze taxele pentru mașinile verzi din China.

În România, de la începutul anului au fost înmatriculate puțin peste 7.000 de mașini electrice din care doar 2,5% aparțin unui producător chinezesc. La nivelul Uniunii Europene aproape un sfert din vehiculele verzi au fost importate anul acesta din China. Este vorba de aproximativ 400.000 de mașini.

Vizitatori la salonul Auto București: „Alt design, interioare frumoase și prețuri mai bune.”

„Raportat la opționale, capacități, chinezescul este clar că depăşeşte cu mult celelalte mașini”.

Citește și
furtuna
România sub semnul furtunilor. Mașini sub ape, străzi inundate și copaci doborâți de vânt, în Constanța și Galați

La Salonul Auto din București, care are loc în aceste zile, au fost expuse mai multe mașini electrice, unele chinezești. O asemenea mașină 100% electrică, fabricată în China, are o autonomie de până la 220 de kilometri și este foarte ușor de condus în orașe.

Olivia Dragomir, marketing manager: „Oferă multe opțiuni, cum ar fi camera 360, care îi ajută să parcheze mult mai ușor”.

Stancu Teodor, marketing: „Noul nostru vehicul electric este conceput să ruleze pe două baterii, una de 49,52 KW, iar cea mare, care poate merge până la 550 autonomie, de 60 de KW”.

În această vară, Comisia Europeană a decis să majoreze cu până la 38% taxele pe importul de mașini electrice din China. Producătorii auto spun că au scăzut vânzările acestor vehicule și din cauza importurilor de mașini electrice din China, care ajung în Europa la prețuri mai mici.

Andrei Dumitrescu, expert auto: „Mașinile din China sunt mai ieftine, au un grad de calitate mai slab decât cele europene. Cerințele în Europa sunt mult mai stricte, mai mari, către producătorii de mașini”.

Avantajul de preț ar veni din subvențiile de stat acordate de Bejing, pe întregul lanț de producție. Ministrul chinez al comerțului a mers la Bruxelles pentru a discuta despre creșterea taxelor, cu comisarul european de resort.

Fost comisar european pentru Transporturi, europarlamentarul Adina Vălean, invitată la EURomânia, emisiune difuzată în fiecare miercuri în direct, de la Bruxelles, a vorbit despre cum ne-ar putea afecta războiul comercial dintre China şi Uniunea Europeană.

Adina Vălean, europarlamentar: „Eu cred că acolo unde industria auto are o viziune clară asupra efectelor acestor taxe asupra ei, taxele se pun producătorilor chinezi, dar au efect asupra producătorilor europeni. Să ne înțelegem, nu? E clar. Cred că acolo unde s-a explicat bine guvernelor, guvernele vor susține un punct de vedere care să reprezinte totuși un interes al sectorului. Cred că mai degrabă vom avea taxe pe 4 octombrie."

România a înregistrat o scădere a vânzărilor mașinilor electrice de 32% luna trecută.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult