Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Liviu Taloi, despre Google Analytics: „Înseamnă să poți să știi care e direcția bună în care să-ți dezvolți businessul”

Your browser doesn't support HTML5 video.

Invitatul de astăzi al emisiunii ePlan face marketing din 1995, iar e-commerce din 2001. Este expert în digital, trainer de Google Analytics și consultant cu peste 500 de magazine online în portofoliu.

Andrei Radu: Îi spun bun venit lui Liviu Taloi. Mă bucur că ești alături de mine. Vom vorbi despre un domeniu în care ești expert de ani buni. Vorbim despre Google Analytics, mai ales că se întâmplă niște schimbări. Urmează să se întâmple ceva acum, la 1 iulie. Pentru cei care ne urmăresc și care poate sunt la început de drum, antreprenorii în devenire. Hai să povestim un pic, de fapt, ce înseamnă instrumentele astea de tip analytics. Ele sunt mai multe. Fac precizarea asta, dar în România, Google Analytics e cel mai folosit. Ce înseamnă și cum poate să ajute un business? Liviu Taloi, Data Insights Manager DWF & Founder ECOMpedia: „Google Analytics este un instrument de măsurare, măsoară traficul, comenzile, conversiile unui site, sper să nu vorbesc foarte tehnic astăzi. Ca să poți să evoluezi, să ajungi de la punctul A la punctul B, de la zece comenzi pe zi, la 300 de comenzi pe zi, da, trebuie să poți să măsori acest indicator. Deci, sesiunile care îți intră pe site, utilizatorii care intră pe site, dacă ei convertesc sau nu, dacă fac comenzi sau nu, ce valoare au comenzile, tot acest sistem de a măsura putem să spunem că poartă numele de Google Analytics, unul dintre softuri, bineînțeles, mai sunt și altele, iar folosirea lui implică de fapt, optimizarea investițiilor în marketing online de-a lungul timpului. Ca orice om de business, care are și un magazin online, bănuiesc că vorbim despre magazin online, tu trebuie să investești în platforme de advertising și să speri că rezultatele vor veni de acolo, vânzările vor crește. Trebuie să măsori cât investești și cât primești de acolo. Acest lucru este ușor de măsurat, folosind acest soft numit Google Analytics. Practic, dacă nu ai măsura, dacă nu te-ai uita să vezi cum progresezi, nici nu știi ce să faci, și atunci ești orb un pic. Măsori, știi în ce direcție să o iei, știi cum să optimizezi bugetele, investițiile pe care le faci. Nu măsori, nu știi în ce direcție să o iei. Pe scurt, cam asta înseamnă Analytics, înseamnă să poți să știi care e direcția bună în care să-ți dezvolți businessul”.

Mai multe detalii despre Google Analytics, în VIDEO atașat.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult