Dorin Boerescu, despre digital marketing pe piața din România: „Este o industrie de o dimensiune neașteptată acum câțiva ani”

×
Codul embed a fost copiat

Invitatul de astăzi al emisiunii ePlan a fondat mai multe companii de succes în publicitatea locală. La finalul lui 2009 a cumpărat 2Performant, business pe care l-a crescut de la 15.000 euro cifră de afaceri, la peste șapte milioane de euro în 2022.  

Andrei Radu: Salut, Dorin! Mă bucur tare mult că ești alături de mine, un om pe care îl știu de ani buni de zile, și ești printre oamenii care au fost pionieri în industria de marketing digital. Ai pariat pe industria asta înființând diverse companii, ai făcut și un exit la un moment dat, ai vândut una din ele în 2009, ai făcut și o divizie de performance marketing. Deci, ești omul potrivit cu care putem vorbi astăzi despre digital marketing. Cum arată peisajul de astăzi, ecosistemul de astăzi în digital marketing și cum vezi tu evoluția a lui în viitor?

Dorin Boerescu, CEO 2Performant: Arată foarte bine, arată matur. O industrie, în momentul de față, de o dimensiune neașteptată acum câțiva ani. Anul trecut, digital marketing-ul România a depășit 200 de milioane de euro. Părerile sunt împărțite, dar cert este că suntem undeva pe la un 30-35% din toată industria de publicitate, ceea ce este o cotă extraordinară. În 2006 aveam 1% din piață”.

Andrei Radu: Există și țări unde cota asta e mai mare?

Dorin Boerescu, CEO 2Performant:Da, la nivel global cota este de 65%”.

Citește și
Mădălina Stănescu
Interviu cu Mădălina Stănescu, antreprenor de marketing online. Ce este ”performance max”, noul instrument de la Google
„Plătește-ne 184 de miliarde de dolari înapoi, Zelenski. Atunci Ucraina va putea fi numită din nou o țară independentă”

Andrei Radu: Deci e loc de creștere.

Dorin Boerescu, CEO 2Performant:Da, da, e loc de creștere foarte mult și cred că sunt câteva industrii care pot debloca, ca să zic așa, creșterea asta sau care pot accelera creșterea asta. E-commerce-ul este una dintre ele sau cele mai importante, pentru că este o industrie foarte strâns legată de digital și de marketingul de performanță. Până la urmă, publicitatea, în mod normal, se face într-un sistem foarte centralizat: publicitatea la TV, publicitatea pentru alte categorii de business-uri. Se face mai mult pe baza cumpărării de awareness. În vreme ce, în e-commerce, se vorbește foarte mult de performance marketing. Până la urmă, aici, poți să măsori foarte exact cât te costă să aduci niște vizitatori pe site și câte vânzări îți generează ei”.

Articol recomandat de sport.ro
Kosovarii se laudă că au găsit imaginile care pot schimba tot: "Adevărata față a românilor a ieșit la iveală"
Kosovarii se laudă că au găsit imaginile care pot schimba tot: "Adevărata față a românilor a ieșit la iveală"
Citește și...
Cum a evoluat în 2022 fashion-ul online. Manager GLAMI: „Războiul din Ucraina avea să aibă un impact mare”
Cum a evoluat în 2022 fashion-ul online. Manager GLAMI: „Războiul din Ucraina avea să aibă un impact mare”

Elena Cobianu, business development manager în cadrul companiei GLAMI, a fost invitata lui Andrei Radu în emisiunea ePlan, difuzată exclusiv online pe Știrile PRO TV.   

Interviu cu Mădălina Stănescu, antreprenor de marketing online. Ce este ”performance max”, noul instrument de la Google
Interviu cu Mădălina Stănescu, antreprenor de marketing online. Ce este ”performance max”, noul instrument de la Google

Mădălina Stănescu, antreprenorul care se află în spatele agenției de marketing online ”Optimized", a fost invitata lui Andrei Radu în emisiunea ePlan, difuzată exclusiv online pe www.stirileprotv.ro.  

Ce este un ”business angel”. Explică Sergiu Neguț, profesor la Bucharest International School of Business Management
Ce este un ”business angel”. Explică Sergiu Neguț, profesor la Bucharest International School of Business Management

Sergiu Neguț, profesor la Bucharest School of Business Management și co-fondator Fintech OS, a fost invitat în emisiunea ePlan, realizată de Andrei Radu și difuzată exclusiv online pe www.stirileprotv.ro.

Cât de mult s-a schimbat mentalitatea românilor de la cultura cash-ului la adopția plăților electronice
Cât de mult s-a schimbat mentalitatea românilor de la cultura cash-ului la adopția plăților electronice

Invitatul noii ediții ePlan a fost Cătălin Crețu, general manager pentru România, Bulgaria, Croația și Slovenia în cadrul VISA.

Andrei Cânda, managing Partner iSense Solutions: „Bugetele oamenilor nu au ținut pasul cu inflația. Au restrâns cheltuielile”
Andrei Cânda, managing Partner iSense Solutions: „Bugetele oamenilor nu au ținut pasul cu inflația. Au restrâns cheltuielile”

Invitatul de marți al emisiunii ePlan este Andrei Cânda, managing Partner iSense Solutions și lucrează în cercetarea de piață de peste 15 ani.  

Recomandări
La Agenția pentru Mediu București, șefii le cer angajaților să mintă când întrebăm despre arderile ilegale din Capitală
La Agenția pentru Mediu București, șefii le cer angajaților să mintă când întrebăm despre arderile ilegale din Capitală

De departe, cea mai poluată zonă din România este regiunea București-Ilfov.

Mesajul Nadiei Comâneci după moartea lui Bela Karolyi. Antrenorul a relatat cum a întâlnit-o pe „Zeița de la Montreal”
Mesajul Nadiei Comâneci după moartea lui Bela Karolyi. Antrenorul a relatat cum a întâlnit-o pe „Zeița de la Montreal”

Doliu în lumea gimnasticii. Bela Karolyi, legendarul antrenor care a scris istorie cu Nadia Comăneci la Jocurile Olimpice de la Montreal, a murit în Statele Unite, la vârsta de 82 de ani.

Nicolae Ciucă, atac sub centură la George Simion: e „o țeapă” la fel de mare ca Nordisul. Ce a putut să mai spună despre el
Nicolae Ciucă, atac sub centură la George Simion: e „o țeapă” la fel de mare ca Nordisul. Ce a putut să mai spună despre el

George Simion este „o țeapă” la fel de mare ca Nordisul, afirmă contracandidatul său, liberalul Nicolae Ciucă. Mai mult, liderul AUR este considerat și „cel mai tânăr nostalgic” după Nicolae Ceaușescu.