Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Interviu cu Steffen Heringaus, CEO al agenției Five Elements. Indexarea unui site în Google, cele mai importante elemente

Your browser doesn't support HTML5 video.

Steffen Heringaus, CEO și fondator al agenției Five Elements Digital, a fost invitatul lui Andrei Radu, realizatorul emisiunii ePlan, difuzată exclusiv online pe www.stirileprotv.ro.  

Steffen face și optimizează site-uri din 1999, a lucrat în cadrul Ringier România, Switch Venture și Google, iar în prezent este CEO la Five Elements Digital, agenție specializată în CEO și performance marketing.

În această ediție povestim despre SEO, un domeniu în care Steffen Heringaus se simte ”ca peștele în apă”, ca să spunem așa.

Indexarea în Google. Care este diferența între SEO și reclama pe Google 

Andrei Radu: Putem să considerăm zona de SEO ca fiind un canal de marketing, așa cum este reclama pe Google sau nu? Care este diferența dintre cele două?

Steffen Heringaus: ”Este sigur un canal de marketing și este un canal important în marketing mix pentru foarte multe companii și foarte multe business-uri, dar nu pentru toți. Dar, în general, la cine merg bine reclamele din Google o să meargă bine și în zona de SEO. Diferența dintre ele este că pe o cautare pe Google poți să apari o dată, dacă plătești. Asta este cu reclama Google, apari instant. În moment în care ai plătit destul și apari. La SEO, acolo te pune Google de bunavoie, organic, cum îi spunem. Adică nu plătești, primești traficul oarecum gratuit. De ce? Oarecum? Pentru că totuși trebuie să faci niște demersuri până când site-ul tău e optimizat și Google te consideră demn pentru a te plasa pe prima pagină.”

Citește și
eplan
Mihai Mănescu, despre live shopping în România: „Există mulți jucători care fac live shopping în România. Stăm foarte bine”

Indexarea în Google. Cum ajung pe prima pagină?

Andrei Radu: Și este important să fii pe prima pagină, trebuie să facem această precizare, pentru că deja, știi, că e gluma aia, că pe pagina doi de rezultate, Google e deja cimitirul internetului. Acolo nu te mai găsește nimeni. Cum faci să ajungi pe prima pagină? Că este, bănuiesc, e un efort susținut pe care trebuie să-l faci de-a lungul timpului. Algoritmii Google se tot schimbă de-a lungul timpului, sunt foarte multe update-uri în fiecare an. O să povestim și despre chestiunea asta. Dar cum faci să ajungi în prima pagină de rezultate?

Steffen Heringaus: ”Într-adevăr, există peste 200 de factori în Google care sunt importanți - unii mai puțin importanți, alții mai importanți. Între timp, se schimbă ce importanță au și ce relații au. Asta se întâmplă, dar îmi place mai mult să simplific aici și să zic că e vorba despre trei zone. Există, o dată, zona tehnică, adică la bază stă un site în care Google poate să intre. Nu e asta, bineînțeles, pentru că există bariere tehnice și există situații în care site-urile sunt făcute ca Google să nu mai poate să intre sau să citească conținutul doar parțial. Deci prima zona și de bază este tehnică, să ai un site tehnic bine pus la punct, care expune conținutul tău favorabil. Conținutul este zona numărul doi. Conținutul pe care îl ai trebuie să se potrivească cu audiența ta și cum se comportă ea pe Google.

Dacă tu scrii despre blue widgets, dar se caută de fapt red widgets sau gadgets în loc de widget, atunci tu comunici într-o parte, iar audiența ta, care de fapt e interesat de produsul tău, caută în altă parte. Și Google nu o să facă neapărat legătură între tine și audiența ta. Și când ei caută, nu te poate afișa. Deci e important să avem conținutul relevant pentru audiență, mai exact potrivit, și în locurile potrivite pe site. Ca în fiecare parte a site-ului, ai nevoie de conținut diferit și să-l plasezi strategic acolo unde face diferența cea mai mare. Iar partea treia, probabil ai văzut, cauți orice pe Google și veți primi pe prima pagină rezultatele de la unu până 10 dintr-un milion, din 2 milioane, 50 de milioane de rezultate, ș.a.m.d.

Deci ca să ajungi tu pe prima pagină, după ce ai fost găsit considerat relevant, dar să te pună și pe prima pagină, pentru asta trebuie să fie convins că tu ești ceea ce își doresc oamenii, pentru că alternative are destule. Și aici vorbim despre zona trei, autoritate.

Google vrea să vadă că brand-ul tău este unul apreciat, că este un brand popular și unul în care alte site-uri și alți utilizator au încredere aici. Asta în termeni tehnici de obicei se numește link building, este una dintre cele mai importante discipline pentru a obține această autoritate”.

Indexarea în Google. Cum se obține autoritatea site-ului

Andrei Radu: Deci, practic, site-uri care link-uiesc către site-ul tău, da?

Steffen Heringaus: ”Da, Google a fost fondat acum 20 ... 25 de ani, cam așa, și a fost fondat într-un domeniu universitar. Oamenii care au fondat Google au văzut că există acest sistem în care profesorii se citează reciproc. Adică un profesor scrie un articol, scrie o carte, și după aia se citează între ei. Iar cine are cele mai multe citate este considerat cel mai relevant, exact. Adică autoritate. La fizică, spre exemplu, probabil Albert Einstein, este așa de cunoscut și vestit încât până și noi știm de el. După aia poate ar veni Stephen Hawkings. Eu nu vin niciunde in lista aia de relevanță. Pe de altă parte, când e vorba de SEO, undeva apar și eu. Și atunci Google a zis hai că asta e un sistem, în principiu, bun. Dacă vorbesc despre fizică și dau un link, că în internet se dau link-uri, dau un link la site-ul respectiv, ăsta pare să fie un site relevant și bun, de încredere pentru zona asta. Asta înseamnă autoritatea.”

Urmăriți integral interviul cu Steffen Heringaus în înregistrarea VIDEO a emisiunii ePlan!

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult