Modifica setarile cookie
Toate categoriile

„România educată”. Penultimi în UE la testele PISA. Șefa de la Educație: „Nu sunt pierderi semnificative față de 2018”

Rezultatele la testele PISA obținute de România s-au menținut la nivelul anului 2018, a spus ministrul Educației, Ligia Deca. Nu s-au înregistrat „pierderi semnificative la performanțele elevilor”, crede ea.

Spre deosebire de alte state, ţara noastră nu a înregistrat pierderi semnificative în performanţele elevilor, consideră ministrul învățământului. În același timp, însă, per total ne aflăm pe penultimul loc din toată UE, bătând pasul pe loc alături de „lanterna roșie” Bulgaria.

„Prima dintre ele este că sistemul educaţional din România este rezilient, dar trebuie să creştem nivelul de alfabetizare funcţional. Avem o proporţie importantă de elevi care nu au competenţele minime necesare pentru a face faţă cu succes provocărilor societăţii actuale. Performanţele la testarea PISA 2022 ne situează încă sub media OECD. Aceste rezultate reconfirmă concluziile consultărilor organizate în cadrul proiectului România Educată, şi anume faptul că este momentul să facem tot posibilul pentru a creşte procentul elevilor români care obţin performanţe medii şi ridicate la lectură, matematică şi ştiinţe. Aşa cum ştim, viitorul României depinde de capacitatea cetăţenilor săi de a rezolva creativ probleme matematice cotidiene, de a înţelege texte complexe, de a face distincţia între argumentele bazate pe dovezi ştiinţifice şi cele bazate pe informaţii total sau parţial false”, a explicat ministrul Educaţiei, potrivit news.ro.

Ce rezultate a obținut România la testele PISA, comparativ cu alte țări

La evaluarea din 2022 pentru competențele de citire ale elevilor, România a obținut un punctaj de 428, cu unul în plus la analiza comparativă față de anul 2018. Aici, pe primul loc se situează Singapore, cu 543, urmat de Irlanda, 516, la egalitate cu Japonia, apoi Coreea, cu 515. SUA au obținut 504, iar la coada clasamentului se află Maroc-339, Uzbekistan-336 și Cambodgia-329.

În aceleași condiții, la matematică, România a obținut tot 428 de puncte, cu 2 mai puțin față de anul 2018. În fruntea clasamentului se află: Singapore - 575, Macao(China) - 552, Taipei (China) - 547, Hong Kong (China) - 540, Japonia - 536. SUA au obținut 465, în scădere abruptă, cu -13, față de 2018. La coada clasamentului, se situează Republica Dominicană - 339, Paraguay - 338 și Cambodgia - 336.

Citește și
educatie
Educația din România, într-o stare deplorabilă. Situația la 30 de ani după Revoluție

La științe, România scorul 428, mai bun cu 2 puncte față de nivelul anterior măsurat. Topul clasamentului: Singapore -561, Japonia-547, Macao (China) – 543, Taipei (China) – 537. SUA au 499, iar la coada listei se situează Filipine-356, Uzbekistan-355 și Cambodgia-347.

Deca a precizat că nivelul de alfabetizare funcţională va fi evaluat periodic prin teste online.

„Nivelul de alfabetizare funcţională al elevilor va fi evaluat periodic prin teste online, corespunzătoare fiecărui nivel de studiu. Peste 29.000 de profesori vor fi formaţi în vederea creşterii nivelului de alfabetizare funcţională a elevilor. Şi peste 58.000 de elevi vor beneficia de resurse de predare-învăţare relevante pentru creşterea nivelului propriu de alfabetizare funcţional. Punerea în practică a acestor măsuri va fi finanţată cu aproximativ 25 de milioane de euro din fonduri europene, printr-un proiect dedicat, care va fi lansat în următoarele luni”, a declarat Ligia Deca.

Testele PISA reprezintă o metodă de evaluare unitară a competențelor elevilor la matematică, lectură și științe. Ligia Deca consideră însă că pot da mult mai multe informații despre generația actuală de elevi.

„Şi a treia concluzie, rezultatele PISA nu sunt doar despre matematică, lectură sau ştiinţă. Ele ne oferă informaţii valoroase privind atitudinile, motivaţiile, starea de bine şi resursele accesibile elevilor. Astfel, ultimul rezultat pe care aş vrea să îl punctez arată că sistemul educaţional din România este participativ şi devine mai sigur. Suntem printre statele participante care au performat la studiul PISA din punctul de vedere al implicării părinţilor în procesul educaţional. Apreciez participarea Federaţiei Reprezentative a Părinţilor şi a Consiliului Elevilor în acest demers şi asigur că vor avea în continuare un partener de dialog onest şi constructiv în Ministerul Educaţiei”, a explicat Ligia Deca.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult