Localitatea din România în care toată lumea merge cu bicicleta. La școală, rastelele au devenit neîncăpătoare
Your browser doesn't support HTML5 video.
Oriunde te uiţi, vezi pe cineva pedalând pentru că bicicleta a devenit mijlocul de transport preferat al oamenilor.
Cea mai elocventă imagine este cea din faţa şcolii din localitate, unde în fiecare dimineață se strâng peste 150 de biciclete. Localitatea Semlac, din Arad, are, potrivit ultimului recensământ, puțin peste 3.700 de locuitori.
Este trecut de 7 dimineaţa şi din toate colţurile comunei încep să apară copii de diferite vârste pe biciclete. Soarele nu îi încălzește suficient, aşa că unii au haine groase şi căciuli.
Înainte că ceasul să arate 8, rastelul din faţa școlii gimnaziale este plin. Sunt peste 150 de biciclete, adică cel puțin jumătate din numărul total de elevi din şcoală.
Băiat: „Stăm departe. În loc să venim pe jos, să trebuiască să plecăm foarte devreme, mai bine mergem cu bicicleta, că nu putem merge cu mașina că nu avem cu cine.”
Băiat: „Pe mine mă dor picioarele dacă merg pe jos, mai bine mergem cu bicicleta.”
Şcoala a desemnat un responsabil pentru rastelurile elevilor, astfel încât acestea să nu se aglomereze.
Andrei Iosif, angajat școală: „Dacă sunt puse la rând încap toate.”
Daniela Vădășan, directoarea școlii: „Rastelele au devenit neîncăpătoare. O să mai comandăm câteva și așa îi încurajăm să facă puțin sport.”
Comuna Semlac are aproape 3 kilometri de piste pentru biciclete, amenajate în apropierea trotuarelor.
Letiția Stoian, primar: „Comuna fiind lungă de aproape 3 kilometri, ei se deplasează mult mai ușor și în siguranță.”
De altfel, pedalatul pare să fie modalitatea preferată de deplasare şi în alte localităţi din Arad. De pildă, în comuna Păuliş se amenajează o pistă de peste 4 kilometri care se va uni cu satul Sâmbăteni. Chiar localnicii au cerut acest lucru.
Ioan Turcin, primarul localității Păuliș: „Această pistă de biciclete este un factor care încurajează deplasarea pe bicicletă și mai puțin cu mașina.”
În viitor, o pistă uriaşă de biciclete, de peste 1.700 de kilometri, ar putea lega patru judeţe din vestul ţării, dar proiectul este abia la stadiul de licitație pentru studiul de fezabilitate.