Ciprul trimite un YouTuber de 24 de ani în Parlamentul European. Câte procente a obținut, deși nu are experiență politică
Un popular influencer din Cipru a fost ales ca europarlamentar independent în Parlamentul European. Fidias Panayiotou s-a descris anterior ca fiind un „profesionist al greșelilor”.
Unele dintre celebrele sale glumele online includ încercarea de a îmbrățișa 100 de celebrități inclusiv Elon Musk, și petrecerea unei săptămâni într-un sicriu, potrivit BBC.
Tânărul în vârstă de 24 de ani are peste 2,6 milioane de abonați și, deși nu are experiență politică a obținut al treilea cel mai mare număr de voturi, cu 19,4%.
„A fost un șoc ceea ce s-a întâmplat, un miracol. Partidele ar trebui să o ia ca pe un avertisment că trebuie să se modernizeze și să asculte oamenii”, a mai spus tânărul.
Anul trecut, Fidias Panayiotou a fost nevoit să își ceară scuze după ce a stârnit indignare în Japonia pentru un videoclip de pe YouTube în care se eschivase de la plata biletelor de tren și de la micul dejun la un hotel de cinci stele.
Clipul, care a adunat milioane de vizualizări, îl arată cum călătorește prin Japonia cu faimosul tren de mare viteză, evitând să plătească și ascunzându-se în toalete prefăcându-se bolnav. Dar duminică, el și-a sărbătorit victoria cu o adunare în Piața Eleftheria din capitala insulei, Nicosia, unde a spus: „Scriem istorie. Nu doar în Cipru, ci și la nivel internațional”.
Potrivit Politico, tânărul a declarat în ianuarie că va candida la scrutinul electoral. În cadrul unei emisiuni la o televiziune din Cipru, unde a purtat adidași, pantaloni scurți, un sacou și trei cravate la gât, el a recunoscut că nu a votat niciodată, că știa puține lucruri despre politică și despre UE, dar că nu mai poate suporta ca la Bruxelles să continue să fie condus de „tocilari”.
Atunci când și-a depus candidatura în aprilie, Fidias Panayiotou a recunoscut că obiectivul său nu era să fie ales, ci să motiveze tinerii să se implice în politică.
Națiunea insulară mediteraneană are o populație de aproximativ 900.000 de locuitori, dintre care peste 683.000 erau înregistrați pentru a vota la scrutinul din weekend.
Prezența la vot în Cipru a fost de puțin sub 59% - în creștere de la 45% la alegerile din 2019, analiștii atribuind creșterea în parte „factorului Fidias”.
Potrivit analizei datelor exit-poll-urilor efectuate de site-ul de știri Philenews, Fidias Panayiotou a obținut 40% din voturile din grupul de vârstă 18-24 de ani și 28% din voturile din grupul 25-34 de ani.
Au fost aleși șase eurodeputați ciprioți. Panayiotou s-a clasat pe locul al treilea, în urma partidului conservator DISY (25%), care și-a păstrat cei doi eurodeputați, și a partidului comunist AKEL (22%), care a pierdut unul dintre cei doi eurodeputați ai săi.
Alegătorii ciprioți au mai ales câte un europarlamentar din partea partidului ultranaționalist ELAM (11%) și a partidului centrist Diko (10%).
Sursa: BBC
Etichete: influencer, voturi, cipru, alegeri europarlamentare,
Dată publicare:
11-06-2024 10:45