(P) Educație financiară prin “joaca” online: #Dreptullabanking
Comunitatea bancară este preocupată de creșterea gradului de incluziune financiară și a bunăstării economice individuale. Unul dintre instrumentele utilizate pentru a crește acești doi indicatori este cel al programelor de educație financiară.
Un nivel scăzut de educație financiară reprezintă una dintre principalele bariere în dezvoltarea economică a unei națiuni.
Nivelul scăzut al incluziunii financiare, de doar 67% în România față de o medie europeană de 95%, are ca și cauzalitate un grad redus al educației financiare. Studiul OECD din anul 2020 poziționează România ca având un scor redus la capitolul alfabetizare financiară.
Scorul mediu de alfabetizare financiară în țările participante la studiul OECD este de doar 12,7 din 21 și 13 doar pentru țările membre OECD. Scorurile mai mici au fost obținute de adulții din Italia (11.1), România (11.2) și Columbia (11.2).
În România, aproape o persoană din trei este expusă riscului de sărăcie si de excluziune socială. Ponderea persoanelor expuse riscului de sărăcie si excluziunii sociale era estimată în Romania la 31.2% în anul 2019, fiind pe locul 2 după Bulgaria (32,5%, cea mai ridicată din UE27), media europeană fiind de 21.1%, a declarat Gabriela Folcuț Director Executiv Asociația Română a Băncilor.
Pentru a avea un acces facil la un public adult interesat să-și crească nivelul bunăstării economice individuale, Asociația Română a Băncilor a ales această alternativă de programe de educație financiară prin divertisment. Acest show de educație financiară are două atuuri: formatul și moderatorul Cabral. Publicul se raportează altfel la un program care acoperă și zona de divertisment.
Ajuns la sezonul 4, acest sezon este diferit de anterioarele prin prisma faptului că gazda emisiunii interacționează cu familiile. Participanții intră în concurs alături de soț/soție sau părinți și lucrează în echipă, atât pentru furnizarea răspunsurilor corecte, cât și la împărțirea premiului.
Participanții adulți sunt invitați să se înscrie, alături de coechipierii lor, pe platforma dreptullabanking.ro. Doritorii pot să se documenteze cu privire la condițiile de participare în cadrul Regulamentului concursului care este postat pe www.dreptullabanking.ro.
Peste 3 milioane de persoane au interacționat cu emisiunea Taclale și Parale de la debutul acesteia. Aproximativ 2.000 de persoane s-au înscris la concursul Taclale și Parale. În sezonul IV, până în prezent, s-au înscris 150 de familii.
Anul acesta Asociația Română a Băncilor aniversează 30 de ani de experiență. Cu acest prilej, s-a decis acordarea unui premiu substanțial în valoare de 5.000 euro. Valoarea premiilor din cadrul acestui sezon se ridică la aproape 28.000 lei. Băncile din România premiază competența în materie de cunoștințe de educație financiară, a mai declarat Gabriela Folcuț Director Executiv Asociația Română a Băncilor.
Acest articol este un material publicitar al cărui conținut a fost realizat în mod independent de o terță parte, fără răspunderea editorială şi sub supravegherea PRO TV S.R.L.