Cum influențează căutările românilor pozițiile din Google în preajma sărbătorilor
De-a lungul ultimilor ani, mai mulți specialiști SEO au început să observe un fenomen aparte: În perioada sărbătorilor, pozițiile din Google a magazinelor online sau a paginilor de produs încep să fluctueze.
Astfel, chiar dacă o pagină era perfect optimizată pentru un anumit tip de produs, în preajma Crăciunului aceasta era devansată de alte pagini.
Acest fenomen este cunoscut atât în comerțul offline, cât și în cel online, purtând numele de "sezonalitate", adică o fluctuație naturală a interesului asupra unui subiect pe o perioada de timp. Astfel, fie că vorbim de creșterea numărului de căutări pe cuvântul cheie "grătare" în perioada verii, sau de "caiete" și "ghiozdane" înainte de redeschiderea școlilor, multe dintre căutările comerciale sunt afectate de ciclurile calendaristice.
Alegeri 2024
11:07
Emil Boc susține că a votat pentru un lider priceput „care şi-a pus ţara pe primul loc”: „Să îl alegem pe cel mai bun”
11:00
Elena Lasconi, după vot: Am votat cu încrederea că vom avea o Românie pentru toți
10:53
Mircea Geoană: „Este datoria mea să votez. Alegeți cei mai competenți oameni pe care îi găsiți pe buletinele de vot”
10:22
Klaus Iohannis nu a făcut declarații la secția de votare. Mesaj scurt pentru români: „Să poftească toţi la vot!”
Așadar, ce tehnici de optimizare SEO putem folosi pentru a ne asigura că nu pierdem pozițiile din cauza căutărilor sezoniere? În fond, fiind o perioada foarte prolifică pentru vânzări, este și normal să ne folosim de orice avantaj pentru a ne adapta strategia de optimizare SEO, astfel încât paginile site-urilor administrate să capteze interesul publicului.
De obicei, aceste strategii se bazează pe construirea de landing page-uri dedicate căutărilor sezoniere, alături de o construcție solidă a link-urilor interne, precum articole de blog cu subiecte de interes în această perioada. Landing page-urile dedicate sunt construite sub forma paginilor de categorie, beneficiind însă de conținut de calitate, optimizat din punct de vedere SEO pentru a atrage cea mai mare audiență.
Ce se întâmplă însă în afara sferei Ecommerce? Multe afaceri comercializează servicii, nu produse, prin urmare trebuie să regândim strategia de optimizare SEO și pentru acestea. Efectele sezonalității sunt o explicație pentru fluctuațiile pozițiilor din Google, însă aceste căutări, precum și schimbările cauzate de ele nu depind doar de Ecommerce. Astfel, mai mulți specialiști SEO au reușit să "izoleze" o altă variabilă, pe care o putem numi "intenționalitate".
Atunci când pozițiile din Google sunt afectate, însă ai parte de optimizare SEO de calitate, putem "învinui" această variabilă. Prin urmare, nu mai vorbim de o creștere a căutărilor pe un anumit subiect, ci de o schimbare a așteptărilor utilizatorilor în privința anumitor rezultate. Cu toții știm cum schimbările de algoritm Google afectează pozițiile site-urilor pe termen scurt și mediu. Tom Rayner, specialist în digital marketing, este absolut sigur că schimbările sezoniere de intenționalitate produc schimbări similare în SERP (search engine results pages). Acest lucru este o confirmare a faptului că Google operează an de an schimbări pentru a oferi o experiență cât mai bună utlizatorilor, cu prețul volatilității pozițiilor din paginile de rezultate.
Cum știm că suntem afectați de aceste schimbări sezoniere? Cele mai importante indicii în acest sens sunt scăderile și revenirile pe pozițiile inițiale, chiar dacă nu am schimbat nimic în termeni de optimizare SEO. Aceste scăderi pot dura de la o săptămâna la o lună, iar uneori chiar mai mult, în funcție de perioada din an. De asemenea, dacă nu este prima dată când întâlnești acest fenomen, poți compara rezultatele de anul trecut, din același interval de timp, pentru a confirma fluctuațiile.
Ce strategii de optimizare SEO poți folosi pentru a valorifica intenționalitatea utilizatorilor?
Dacă poți urmări și stabili care sunt schimbările ce se fac în materie de sezonalitate, vei avea practic acces la o mină de aur. Spre exemplu, dacă deții un magazin online de băuturi, vei dori să incluzi în strategia ta de optimizare SEO și cuvinte cheie precum "cocktailuri revelion", "cum se face punci", sau alte subiecte care nu includ neapărat keyword-urile pe care îți bazezi strategia în restul anului. Asigura-te că ai parte de landing-page-uri dedicate sau, cu alte cuvinte, nu modifică structura site-ului. Dacă nu este primul tău sezon, poți să "readuci la viață" câteva dintre paginile de anul trecut, având grijă totodată să reactualizezi conținutul.
Nu uita nici de analiza în detaliu a site-ului înainte de începerea acestui sezon de sărbători, cât și după trecerea lui. Astfel, anul viitor vei avea parte de o mai bună înțelegere a acestui fenomen, îmbunătățind în timp util site-ul și landing page-urile aferente din punct de vedere al optimizării SEO.
Acest articol este un material publicitar al cărui conținut a fost realizat în mod independent de o terță parte, fără răspunderea editorială şi sub supravegherea PRO TV S.R.L.