Regulile simple de "condus economic" pe care ar trebui sa le aplice orice sofer. Cum putem reduce consumul de benzina cu 20%

×
Codul embed a fost copiat

Ce-ati zice daca ati face economie la benzina de 20%? Si nu cu vreun dispozitiv miraculos, ci doar prin cateva reguli de "condus economic" pe care orice sofer ar trebui sa le aplice.

Tot mai multi angajati ai companiilor mari de la noi invata aceste principii la cursurile platite de firma. Pentru ca scad cheltuielile cu flota de masini, banii se duc in majorari salariale, sustin patronii. Condusul economic inseamna carburant mai putin, dar si piese si motor mai putin uzate. Iata cateva sfaturi.

"Condus economic inseamna sa manevram toate comenzile masinii cu delicatele, cu eleganta, adica sa nu bruscam volanul", a explicat un instructor.

Reducerea cu orice pret a consumului de carburant inseamna automat defectiuni la motor, dupa un timp. Tocmai de aceea si uzura pieselor trebuie redusa cand vorbim de un condus economic. Tot mai multe firmele isi trimit angajatii la astfel de cursuri pentru ca, spun instructorii, multi romani cred ca atunci cand se urca in masina de serviciu pot coduce haotic si neglijent.

"Atunci cand vedem un semafor la distanta la 500 de metri ca este rosu, nu accelertam incontinuu si cand ajungem langa el franam. Vedem ca e rosu din timp, facem frana de motor, franam, nu utilizam prea mult placutele de frana", a spus Vali Porciseanu, campion national la raliu si instructor auto.

Citește și
cauciuc
Ghid StirileProTV: Cum trebuie alese anvelopele de iarna si ce amenzi riscati daca sunteti prinsi pe drum inzapezit fara ele

Economie la volan inseamna ca soferul stie cum functioneaza masina, citeste si respecta indicatiile din cartea tehnica, de unde afla care sunt cuplul, puterea si turatia optime pentru un consum de carburant cat mai redus.

"Schimbati viteza de cate ori este nevoie - fiecare tura trebuie sa aiba o cursa completa, nu schimbati subturat, dar nici nu accelerati fara motiv", ne-a mai sfatuit Vali Porciseanu.

Nesigura pe ea in postura de soferita, Diana a venit la aceste cursuri ca sa primeasca o masina de la firma: "Iubitul meu m-a sfatuit. A mers de cateva ori cu mine si mi-a spus ca trebuie sa particip la acest curs".

Si a invatat ca drumul cel mai putin fragmentat intre doua puncte, chiar daca e mai lung, e mai economic pentru masina si mai putin obositor pentru sofer. Presiunea in pneuri trebuie sa fie si ea asa cum recomanda producatorul, iar bagajele inutile trebuie inlaturate.

Reprezentantii companiilor spun ca intr-un an de zile dupa ce angajatii lor au facut un astfel de curs de condus economic, la o flota de 50 de masini, cheltuielile cu carburantul si intretinerea au scazut cu 40%.

Nu lasati motorul sa se incalzeasca stand pe loc. Porniti imediat si nu uitati ca mersul cu farurile aprinse pe timpul zilei (cu exceptia modelelor care au automata aceasta optiune) costa pana la 0,2 litri de carburant suplimentari la o suta de kilometri. Oprirea timp de 20 de secunde a motorului la semafor este si ea indicata.

Articol recomandat de sport.ro
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Citește și...
Experimentul politistilor din Arad pentru a-i convinge pe soferi sa poarte centura de siguranta. Reactia acestora dupa test
Experimentul politistilor din Arad pentru a-i convinge pe soferi sa poarte centura de siguranta. Reactia acestora dupa test

25% dintre victimele accidentelor rutiere petrecute in judetul Arad ar fi putut scapa nevatamate, daca ar fi purtat centura de siguranta.

Ghid StirileProTV: Cum trebuie alese anvelopele de iarna si ce amenzi riscati daca sunteti prinsi pe drum inzapezit fara ele
Ghid StirileProTV: Cum trebuie alese anvelopele de iarna si ce amenzi riscati daca sunteti prinsi pe drum inzapezit fara ele

Nici iarna si nici politistii nu-i iarta pe soferi. Cei care vor fi prinsi pe drumurile acoperite de polei sau zapada fara cauciucuri speciale vor fi sanctionati.

Fara permis pentru cei fara 8 clase. Primele reactii ale soferilor despre proiectul ce ar putea schimba Codul Rutier
Fara permis pentru cei fara 8 clase. Primele reactii ale soferilor despre proiectul ce ar putea schimba Codul Rutier

Analfabetii nu vor mai putea obtine permisul de conducere. Un deputat propune schimbarea Codului Rutier, astfel incat sa fie primiti la scoala si la examenul auto, doar cei care au absolvit cel putin 8 clase.

Recomandări
Ciolacu rămâne premier, suspans în desemnarea prezidențiabilului. UDMR preia cele mai grele ministere, de care PSD și PNL fug
Ciolacu rămâne premier, suspans în desemnarea prezidențiabilului. UDMR preia cele mai grele ministere, de care PSD și PNL fug

Discuțiile aprinse din jurul coaliției de guvernare sunt aproape de sfârșit. Liderii pro-europeni au fost duminică la consultări cu președintele Klaus Iohannis, care a amânat să anunțe propunerea de premier.  

Mall-urile și piețele, invadate de români cu febra Crăciunului: ”Am încheiat astăzi. 1.000 de lei, cam așa”. ”Trăim bine!”
Mall-urile și piețele, invadate de români cu febra Crăciunului: ”Am încheiat astăzi. 1.000 de lei, cam așa”. ”Trăim bine!”

“Doar iau ceva repede din magazin și gata”. Asta și-au spus încrezători majoritatea românilor, în ultimul weekend dinaintea Crăciunului. Apoi s-au trezit la capătul numeroaselor cozi, formate de alți optimiști ca ei.  

Lista finală a miniștrilor PSD, PNL și UDMR. Surprizele care apar pentru prima dată într-un guvern
Lista finală a miniștrilor PSD, PNL și UDMR. Surprizele care apar pentru prima dată într-un guvern

Partidele pro-europene care negociază pentru formarea Guvernului au ajuns, duminică seară, la un acord, atât asupra împărţirii ministerelor, cât şi asupra celor care vor prelua portofoliile.