Regulile simple de "condus economic" pe care ar trebui sa le aplice orice sofer. Cum putem reduce consumul de benzina cu 20%
Ce-ati zice daca ati face economie la benzina de 20%? Si nu cu vreun dispozitiv miraculos, ci doar prin cateva reguli de "condus economic" pe care orice sofer ar trebui sa le aplice.
Tot mai multi angajati ai companiilor mari de la noi invata aceste principii la cursurile platite de firma. Pentru ca scad cheltuielile cu flota de masini, banii se duc in majorari salariale, sustin patronii. Condusul economic inseamna carburant mai putin, dar si piese si motor mai putin uzate. Iata cateva sfaturi.
"Condus economic inseamna sa manevram toate comenzile masinii cu delicatele, cu eleganta, adica sa nu bruscam volanul", a explicat un instructor.
Reducerea cu orice pret a consumului de carburant inseamna automat defectiuni la motor, dupa un timp. Tocmai de aceea si uzura pieselor trebuie redusa cand vorbim de un condus economic. Tot mai multe firmele isi trimit angajatii la astfel de cursuri pentru ca, spun instructorii, multi romani cred ca atunci cand se urca in masina de serviciu pot coduce haotic si neglijent.
"Atunci cand vedem un semafor la distanta la 500 de metri ca este rosu, nu accelertam incontinuu si cand ajungem langa el franam. Vedem ca e rosu din timp, facem frana de motor, franam, nu utilizam prea mult placutele de frana", a spus Vali Porciseanu, campion national la raliu si instructor auto.
Economie la volan inseamna ca soferul stie cum functioneaza masina, citeste si respecta indicatiile din cartea tehnica, de unde afla care sunt cuplul, puterea si turatia optime pentru un consum de carburant cat mai redus.
"Schimbati viteza de cate ori este nevoie - fiecare tura trebuie sa aiba o cursa completa, nu schimbati subturat, dar nici nu accelerati fara motiv", ne-a mai sfatuit Vali Porciseanu.
Nesigura pe ea in postura de soferita, Diana a venit la aceste cursuri ca sa primeasca o masina de la firma: "Iubitul meu m-a sfatuit. A mers de cateva ori cu mine si mi-a spus ca trebuie sa particip la acest curs".
Si a invatat ca drumul cel mai putin fragmentat intre doua puncte, chiar daca e mai lung, e mai economic pentru masina si mai putin obositor pentru sofer. Presiunea in pneuri trebuie sa fie si ea asa cum recomanda producatorul, iar bagajele inutile trebuie inlaturate.
Reprezentantii companiilor spun ca intr-un an de zile dupa ce angajatii lor au facut un astfel de curs de condus economic, la o flota de 50 de masini, cheltuielile cu carburantul si intretinerea au scazut cu 40%.
Nu lasati motorul sa se incalzeasca stand pe loc. Porniti imediat si nu uitati ca mersul cu farurile aprinse pe timpul zilei (cu exceptia modelelor care au automata aceasta optiune) costa pana la 0,2 litri de carburant suplimentari la o suta de kilometri. Oprirea timp de 20 de secunde a motorului la semafor este si ea indicata.