Dorian Dumitru, director AFDJ: “Creşteau vitezele şi nu mai puteau să migreze sturionii. De la sturioni ni se trage. Toată lungimea Dunării e declarată sit Natură 2000. Şi pentru lucrările de dragaj trebuie obţinute autorizaţii”
Pescuitul sturionilor a fost interzis si in urmatorii cinci ani, pentru a proteja acesti pesti rari. Autoritatile au decis sa prelungeasca interdictia, in vigoare si in ultimii 10 ani.
Viorel Panait, preşedintele patronatului din portul Constanţa: “Vedeţi, când barjele încarcă doar jumătatea din cantitatea pe care ar putea-o transporta ele sunt taxate la cantitatea maximă. Prin urmare urmare tonă de marfă costă aproape dublu. În mod plastic, cineva plăteşte pentru situaţia mizerabilă a navigaţiei pe Dunăre. Şi toate acestea se regăsesc în preţul de transport. Adăugaţi la asta că transportul se opreşte în centrul României, că transportul feroviar în port este dificil, că sunt 33 de linii de cale ferată care sunt fie defecte fie blocate cu vagoane vechi, că viteză de transport pe sistemul feroviar a ajuns la nivelul vitezelor interbelice şi veţi înţelege că mărfurile vor plăti. Pentru că transportul este o activitate în slujba comerţului.”
Autoritatile din Tulcea se pregatesc sa aduca singurul spargator de gheata din Romania in zona Deltei Dunarii.
Episodul 12: Rezervaţia ''Biosferă Delta Dunării'' are un statut cu totul special. Din păcate însă, oamenii locului, cu acordul autorităţilor, poluează Dunărea.
Episodul 10. Milioane de euro investite aiurea, oameni chinuiţi, care stau ore în şir, pentru a trece de pe un mal pe altul al Dunării, porturi distruse. Este imaginea pe care o întâlnim, la Galaţi şi Brăila, pe Dunărea maritimă.
Episodul 9. Un port care stă să cadă, canale colmatate şi o industrie pusă în pericol de orgoliile unor oameni care stau legaţi de funcţii înalte, de ani de zile.