Turismul balnear din vestul țării a doborât recordul de încasări în 2019: „Totul îmi place”
Turismul balnear din vestul țării a bătut recordul în 2019, cu încasări și profituri fără precedent, de peste opt milioane de euro.
Cifrele vorbesc de la sine, iar faptul că a fost un an de vârf, nu face decât să confirme trendul ascendent al turismului geotermal.
În aquaparcul din Oradea au fost anul trecut peste 350.000
de turiști.
Bărbat: „Sunt pentru a treia oară, foarte frumos.”
Reporter: „Ce vă place?”
Bărbat: „Tot. De-aia am venit."
Turiștii își pot rezerva biletele online: 60 de lei pe zi pentru un adult și 40 pentru un copil.
Bărbat: „La veniturile minime, sunt cam scumpe, dar dacă ai un salariu mai decent, e ok."
Turistă: „Îmi place că nu-i nici foarte aglomerat. Apa-i caldă, e foarte bună, este bazin și pentru persoane care știu să înoate și pentru persoane care nu știu să înoate."
Față de anul trecut, numărul turiștilor a crescut cu peste 30.000, ajungând la 357.000 de vizitatori în 2019.
Profitul a fost de 2,5 milioane de euro și situează aquaparcul din Oradea între cele din Europa care se susțin singure financiar.
Liviu Andrica, director general ADP Oradea: „În procent cu numărul vizitatorilor, au crescut și veniturile. Vrem să construim un bazin de înot.”
Reporter: „Unde ar mai fi de lucrat?”
Liviu Andrica: „De lucrat, sigur, pe servicii."
Aquaparcul are acum 1050 de locuri în interior, pentru iarnă, și 2400 de locuri vara.
Și alt complex termal din Băile Felix a ieșit anul trecut pe profit.
Dumitru Fechete, director complex termal: „Pot să spun că anul 2019 a fost un an record/avem o creștere de 25% în ceea ce privește afluxul de clienți.”
Reporter: „Cu ce-i atrageți?”
Dumitru Fechete: „Păi, în primul rând, calitatea apelor termale din Băile Felix și îmbunătățirea condițiilor de cazare."
Pe lângă investiții, a contat și faptul că Felixul e la pachet cu vizitele turiștilor în Oradea, tot mai dese în ultimul timp.
Orașul a cunoscut o renaștere uluitoare în ultimii ani, după ce autoritățile au readus la viață clădirile din patrimoniul istoric și au pus ordine în infrastructură și servicii.
Mihai Jurcă, Agenția pentru Promovarea Turismului în Oradea și Regiune: „Oradea nu mai este doar un oraș lângă Băile Felix, este o destinație turistică, pe care unii o aleg ca și prima destinație turistică și după aia beneficiază și de zona termală."
Operatorii din turismul geotermal spun că singura șansă de a continua să atragă turiștii este reinvestirea profitului și creșterea continuă a calității serviciilor.
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din lume!
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!