Sibiul ar putea deveni cea mai bună destinație turistică europeană din 2020


Ultimul update: Duminica 19 Ianuarie 2020 07:13
Data publicarii: Duminica 19 Ianuarie 2020 07:13
Categorie: Stiri Turism

Sibiul are șanse să devină cea mai bună destinație turistică europeană din 2020, după ce a fost în trecut capitală culturală europeană.

Este printre cele 20 nominalizate, din 80 de orașe europene înscrise în competiție.

A ajuns aici pentru frumusețea locurilor și evenimentele organizate, care atrag numeroși oaspeți.

La sfârșitul anului trecut, de pildă, Sibiul a fost vizitat de peste două milioane de turiști care au fost încântați de oraș și îi vor îndemna și pe alții să vină.

 

Sibiul a fost, în 2007, Capitală Culturală Europeană. În 2012 a primit numărul maxim de stele Michelin, iar în 2019 a devenit Regiune Gastronomică Europeană.

Recunoașterea internațională din ultimii ani a atras și atenția platformei "European Best Destinations", o asociație cu sediul la Bruxelles, care promovezaza cultura și turismul în Europa.

Centrul istoric, evenimentele culturale, satele de poveste din jurul orașului și activitățile turistice recomandă Sibiul, care trebuie să devanseze, însă, metropole precum Parisul, Roma, Berlin și Praga.

Mirela Gligore, purtătoarea de cuvânt a Primăriei Sibiu: „Sibiul este singurul oraș din România nominalizat. Avem o ocazie unică să ne promovăm toate atuurile”.

Turiștii care au făcut deja cunoștință cu Sibiul se declară fascinați de istoria, arhitectura, dar și de atmosfera prietenoasă a locului.

Turista din Regatul Unit: „Ai senzația aia de nou, e un loc interesant, istoria Sibiului e uimitoare! Nu e un oraș tipic, așa că e de venit și de descoperit”.

Turist spaniol: „Îmi plac clădirile, străzile, totul este atât de interesant”.

Turist israelian: „Mâncarea e excelență! Are influențe ungurești, românești și germane. Este unul dintre cele mai frumoase orașe din țară, dar și din Europa!”.

În 2019, orașul transilvănean s-a aflat pe locul al treilea în topul destinațiilor alese de turiștii străini. Iar numărul lor crește în fiecare an.

Daria Laura Bârsan, ghid turistic: „Mulți dintre turiști sunt conectați la internet tot timpul și îi văd chiar în timpul circuitelor cum dau share locației, fotografiilor pe care le fac cu telefonul, pe instagram sau pe alte rețele de socializare”.

Mâncarea îi seduce și îi cheamă înapoi pe vizitatorii care au gustat din bunătățile zonei.

Cristi Cismaru, organizator de evenimente gastronomice: „Avem 11 influențe culturale în bucătăria din sudul Transilvaniei. Gustul nu are nevoie de traducere și atunci mâncarea e un teaser foarte bun, atrage întodeauna și avem în continuare foarte multe de arătat, de la rețete foarte vechi până la bucătărie reinterpretată”.

Și evenimentele culturale pun orașul din Transilvania pe harta turistică. Vara, milioane de vizitatori vin la Festivalul internațional de teatru. Iar Târgul de Crăciun din 2019 a atras peste două milioane de oameni.

Andrei Drăgan, organizator de evenimente și târguri: „Noi, față de 2017, avem o creștere a vizitatorilor de aproximativ 50%”.

Cele 20 de orașe rămase în cursa sunt afișate pe europeanbestdestination.com și pot fi votate până pe 5 februarie. Taxa de participare, plătită de administrațiile locale, e de 10.000 de euro, dar promovarea online, timp de un an, este neprețuită. Orașele nominalizate în anii trecuți au raportat o creștere de peste 25% a numărului de turiști.

VIDEO PROTVPLUS.RO