Românii se plâng că nu primesc banii înapoi pe biletele de avion cumpărate. Răspunsul companiilor

×
Codul embed a fost copiat

A fost Paștele, urmează 1 mai, perioade în care mulți români aveau planificate vacanțe. Doar că între timp, toate zborurile au fost anulate.

Companiile aeriene ar trebui, teoretic, să le ofere oamenilor mai multe variante pentru compensații, inclusiv returnarea banilor pentru bilete.

Din păcate, mulți clienți se plâng că nu reușesc să contacteze companiile, nu primesc răspunsuri și, evident, nici banii înapoi.

Cristina și-a plănuit încă de la începutul anului trei vacanțe în această perioadă, împreună cu prietenul ei și cu familia. Cum toate s-au anulat, a cerut banii înapoi. Dar, iată ce răspuns a primit de la una dintre companiile de la care a cumpărat bilete.

Cristina Nedelcu: „Am primit confirmare că vom primi voucher în loc de refund, chiar dacă noi nu cerusem asta. Am reușit în cele din urmă pe chat, după ce am așteptat o oră și jumătate să intru în contact cu ei. Mi-au confirmat că vor face refund-ul, însă va dura destul de mult, nu au reușit să îmi precizeze în cât timp vor face asta.”

Citește și
aeroport cluj
Explicațiile românilor care s-au îmbulzit la aeroportul din Cluj. Nu aveau nici măcar bilete de avion
Trucul prin care s-a câștigat marele premiu de peste 9 milioane de euro la 6 din 49. Biletul a costat 4.413 lei

O problemă similară a întâmpinat și o altă femeie, care trebuia să plece într-un city break în Dublin, cu aceeași companie. Cum nu mai poate pleca, a cerut banii înapoi, iar răspunsul a fost similar.

Cristina Lusodan: „Am primit câteva mail-uri în care mi s-a spus că datorită situației nu au destui reprezentanți la call center sau persoană care să proceseze refund-ul. Ieri am primit un mail cu o oferta de voucher, deci practic mă obligau să acept un voucher.”

Ryanair promite înapoierea banilor după încetarea crizei

 

Reprezentanții Ryanair spun însă că vor înapoi banii celor care cer asta, după încetarea crizei. Angajații au de procesat de 10 ori mai multe astfel de cereri decât în mod normal, iar personalul este insuficient, mai spun reprezentanții companiei.

Situația nu ar fi singulară.

Răzvan Pascu, consultant turism: „Mare parte dintre companiile aeriene nu dau banii înapoi, ci propun variante alternative precum schimbarea perioadei de călătorie sau voucere de calatorie”.

Românii apelează la firmele de despăgubiri

 

Tocmai de aceea, în ultimele două luni s-a dublat numărul celor care au apelat la firmele care se ocupă de recuperarea despăgubirilor de la companiile aeriene.

Sunt călători care fie nu știu o limba străină, fie au fost refuzați direct sau nu au primit nici măcar un răspuns de la agenția de turism sau de la site-urile prin care au făcut rezervările la companiile aeriene.

Ramona Colea, companie recuperare despăgubiri: „Unele au scos deja varianta oferirii sumei cash. Este ilegal. Este măcar legal să-i ofere opțiunea și să încerci să aleagă opțiunea și este ilegal să nu i le poți oferi. Sunt și companii care spun bine te despăgubim, dar îți vom da banii atunci când îi vom avea.”

Tarom oferă reprogramarea zborului sau rambursarea sumei

 

Compania de stat Tarom anunță că cei afectați pot opta fie pentru reprogramarea zborului, fie pentru rambursarea sumei.

BlueAir oferă în plus un voucher

 

Pe lângă aceste soluții, cei de la Blueair oferă în plus și posibilitatea de a primi un voucher valabil cel puțin un an.

Ioana Pantelimon, reprezentant BlueAir: „Am încercat să venim în întâmpinarea clienților emitând de exemplu toate voucherele în mod automat, astfel încât mare din clienți să nu fie nevoiți să ne contacteze pentru a primi acest voucher. Pasagerii care au bilete cumpărate până la finalul lunii mai pot să-și le replanifice, în mod gratuit. Vom revizui acest termen dacă situația o va impune la începutul lunii mai.”

WizzAir oferă banii înapoi și un bonus de 20%

 

WizzAir spune că toți clienții care au avut zborurile anulate primesc suma în contul de client, chiar cu un bonus de 20% - dar baniipot fi folosiți doar pentru alte călătorii în următorii doi ani. Clienții pot cere și rambursarea banilor, dar compania anunță, la fel, că asta va dura mai mult.

Teoretic, în această situație, conform legislației europene, companiile aeriene sunt obligate să ofere toate cele trei opțiuni: returnarea banilor, reprogramarea călătoriei sau un voucher pentru călătorii viitoare.

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
Citește și...
Bilete de avion la prețul unei legume. Cum vor să se relanseze companiile aeriene din China
Bilete de avion la prețul unei legume. Cum vor să se relanseze companiile aeriene din China

Companiile aeriene din China se străduiesc să atragă clienții cu oferte greu de refuzat. Unele bilete costă la fel de mult cât o legumă, iar altele includ mai multe locuri în prețul unuia singur, scrie CNN.

Explicațiile românilor care s-au îmbulzit la aeroportul din Cluj. Nu aveau nici măcar bilete de avion
Explicațiile românilor care s-au îmbulzit la aeroportul din Cluj. Nu aveau nici măcar bilete de avion

A fost haos pe aeroportul din Cluj Napoca, unde aproape 1.800 de români n-au mai ținut cont de nicio regulă şi s-au înghesuit să urce în avioanele care îi duceau la cules de sparanghel şi căpşuni, în Germania.

Fenomenul overbooking, urmărit de Inspectorul PRO. Cum se desfășoară procedura de recuperare a banilor
Fenomenul overbooking, urmărit de Inspectorul PRO. Cum se desfășoară procedura de recuperare a banilor

Companiile aeriene şi operatorii de turism au început să vândă bilete fără loc. Potrivit firmelor de recuperare a daunelor pentru pasageri, procentul tichetelor comercializate fără acoperire se ridică undeva la 10%.

Recomandări
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână

Unul din cele mai bune licee din București, Colegiul Național Gheorghe Lazăr, a simțit că trebuie să se reinventeze. În urmă cu patru ani directoarea a gândit un proiect pilot îndrăzneț, mai apropiat de cerințele actuale ale învățământului.  

TAROM și-a
TAROM și-a "pensionat" o parte din flotă. Soartă grea pentru unele avioane Airbus A318

Avioane Airbus care au aparținut flotei TAROM au ajuns la fier vechi. Două dintre acestea au fost dezasamblate de noul proprietar direct la Otopeni.

ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”
ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”

Scene de infarct joi dimineță pe autostrada A3, între București și Ploiești. 12 mașini s-au izbit că niște popice într-un carambol care a forțat autoritățile să activeze planul roșu de intervenție.