Primaria va infiinta o firma care sa se ocupe de promovarea Bucurestiului. De ce turistii straini pleaca dupa prima noapte
Bucurestiul are planuri mari, chiar daca nu are turisti straini. Primaria Generala va infiinta o firma care sa se ocupe de promovarea orasului ca destinatie turistica.
Misiunea nu va fi usoara pentru ca descurajati de infrastructura si accesul dificil la obiective ramase incremenite in timp, turistii nu raman mai mult de o noapte, doua. Initiativa vine dupa mai multe tentative de promovare turistica a Capitalei in cadrul unor campanii nationale pentru care s-au cheltuit milioane de euro. Iar unele dintre ele s-au transformat si in dosare penale.
In ultimii ani campaniile de promovare pentru Bucuresti initiate de autoritati au ramas in mare parte pe hartie sau nu si-au atins tinta. Asta desi au fost campanii costisitoare coordonate chiar si de Ministerul Turismului. In realitate, strainii care vin in Bucuresti se lovesc de lipsa informatiilor despre trasee turistice bine stabilite, mijloace de transport care le leaga, dar si de muzee inchise in weekend sau obiective inconjurate de gunoaie.
Frank, turist din Franta: "Nu prea am gasit ca in alte orase europene puncte de informare turistica. In muzee indicatiile nu sunt intotdeauna transcrise in engleza."
Paula, turista din Marea Britanie: "Au spus ca nu sunt autobuze pentru turisti in timpul iernii. Vom face un tur pe jos."
Turistii straini afla de noi din intamplare sau dupa ce isi fac singuri documentarea pe site-uri internationale, spun si hotelierii.
Calin Ilie, presedintele Asociatiei Hoteliere: "Noi nu suntem prezenti online si asta in lumea de azi e ca si cum nu ai exista. Ne lipseste un centru de conferinte cu care am putea sa iesim pe destinatii de evenimente, city break-uri, care ar trebui sa fie o prioritate pentru noi deoarece ne ajuta existenta curselor low cost."
Situatie constatata si de cei din primarie: ''Pana in prezent nu a existat o abordare articulata privind punerea in valoare a obiectivelor turistice existente sau potentiale si promovarea directa sau indirecta a Capitalei ca destinatie turistica'' - se precizeaza intr-un raport de specialitate al Primariei Generale de o pagina si jumatate."
Pe baza lui, conducerea Primariei a decis infiintarea unei firme care sa introduca intr-un circuit turistic toate obiectivele turistice din Bucuresti si imprejurimi si sa le promoveze. Firma s-ar mai ocupa si de ''evenimente de mare anvergura care sa se constituie in oportunitati pentru turisti de a petrece un sejur la Bucuresti''.
Dragos Anastasiu, presedintele unei companii de turism: "Acest tip de promovare trebuie facut impreuna cu industria. Astfel de incercari au mai existat, nu numai in Romania, si nu au functionat nici pe departe la fel de bine cum functioneaza in parteneriat public-privat."
Anul trecut, peste un milion de turisti straini s-au cazat la hotelurile din Bucuresti, cu 100.000 mai multi fata de 2015 si dublu in comparatie cu 2007. Numai ca turistii de peste hotare nu au zabovit prea mult in Capitala - in medie, cam doua nopti, potrivit datelor oficiale.
Iar asta pentru ca vin aici cu afaceri sau pentru ca orasul nu le ofera prea multe variante de a-si petrece timpul liber. Din banii turistilor s-au strans peste un milion de euro dintr-o taxa de promovare, suma care nu a fost insa cheltuita.
In ultimii 20 de ani au fost derulate campanii de milioane de euro pentru promovarea Romaniei ca destinatie turistica, cu rezultate modeste si de la care au pornit dosare penale.
Sursa: Pro TV
Etichete: bucuresti, Capitala, turism, turisti, promovare, primarie, firma, travel,
Dată publicare:
26-02-2017 20:27