Administratorii de bloc din Timisoara care nu au atestat vor da examen. Cum se pot inscrie
Toti administratorii din Timisoara care nu au atestat trebuie sa dea examen pentru a practica in continuare aceasta meserie. Reprezentantii Primariei Timisoara au facut publice actele si bibliografia necesare pentru a intra acest examen.
In primavara acestui an, reprezentantii Federatiei Asociatiilor de Locatari Timisoara erau nemultumiti de modul in care consilierii primariei au elaborat un Proiect de Hotarare cu criteriile pe care o persoana trebuie sa le indeplineasca pentru a fi administrator de bloc.
Petru Olariu, presedintele FALT: “Printre prevederile proiectului de hotarare, era faptul ca administratorii trebuie sa aiba maximum 65 de ani si sa aiba domiciliul stabil in Timisoara. Lucruri care nu erau in regula”.
De asemenea, dupa cum era intocmit proiectul de hotarare, examenul trebuia sa fie sustinut chiar si de administratorii care au obtinut deja certificatul de atestare. A avut loc o dezbatere publica, iar Primaria a modificat aceasta prevedere. Drept urmare, examenul va fi dat doar persoanele care nu acest atestat in 17 septembrie 2013.
Metodologia examenului de atestare pentru functia de administrator
Depunerea actelor necesare pentru atestarea persoanelor fizice si autorizarea persoanelor juridice, se va face la sediul primariei, bv. C. D. Loga nr. 1, cam. 12, in perioada 01 august – 06 septembrie 2013.
Actele necesare persoanelor fizice pentru participarea la examenul de atestare, sunt urmatoarele:
• cerere tip;
• curriculum vitae;
• copii ale actelor de stare civila (legalizate sau certificate pentru conformitate cu originalul, la depunere, de catre Serviciul Relationare Directa cu Cetatenii din cadrul Primariei Municipiului Timisoara);
• copii ale actelor de studii (legalizate sau certificate pentru conformitate cu originalul, la depunere, de catre Serviciul Relationare Directa cu Cetatenii din cadrul Primariei Municipiului Timisoara);
• certificatul de cazier judiciar;
• adeverinta medicala din care sa rezulte ca sunt apti din punct de vedere medical;
• aviz psihologic pentru indeplinirea functiei de administrator de imobil;
• copia certificatului de pregatire profesionala pentru functia de administrator de imobil, organizat in conditiile legii (legalizata sau certificata pentru conformitate cu originalul, la depunere, de catre Serviciul Relationare Directa cu Cetatenii din cadrul Primariei Municipiului Timisoara);
• copia chitantei de plata a taxei de inscriere la examenul de atestare;
Persoanele juridice specializate vor depune urmatoarele documente pentru obtinerea autorizatiei:
- cerere tip;
- certificat de inregistrare eliberat de Registrul Comertului dupa caz, sau sentinta de infiintare;
- certificat de cazier fiscal;
- ultimul bilant contabil depus la unitatea teritoriala a Ministerului Finantelor Publice – copie xerox sau scrisoare de garantie bancara;
- copie dupa certificatul de atestare a persoanelor fizice pentru functia de administrator imobil;
- copie dupa contractul individual de munca a persoanei fizice atestate;
- copia chitantei de plata a taxei pentru autorizarea persoanelor juridice.
Autorizatia pentru desfasurarea activitatii de administrare imobile va fi eliberata persoanelor juridice, in baza unei hotarari de consiliu local, dupa verificarea dosarelor depuse.
Compartimentul Relationare cu Asociatiile de Proprietari va anunta locul si ora sustinerii examenului de atestare de catre persoanele fizice.
Sursa: Pro TV
Etichete: timisoara, examen, bloc, primarie, administratori,
Dată publicare:
23-07-2013 11:46