Doi agenti din coloanele oficiale ale vicepremierului Gabriel Oprea au avut pana acum accidente. Interviu cu un politist

×
Codul embed a fost copiat

VIDEO. Avea dreptul Gabriel Oprea sa beneficieze de coloana oficiala din partea Brigazii de Politie Rutiera? Cum s-a ajuns ca politistul Bogdan Gigina sa foloseasca motocicleta in conditii meteo nefavorabile si cu cel putin 100 de km/ora?

La aceste intrebari, dar si altele, a incercat sa ofere un raspuns cat mai clar Dumitru Coarna, vicepresedintele sindicatului politistilor.

Tanarul politist care a murit intr-o groapa sapata cu avizul autoritatilor conducea in trafic coloana oficiala a ministrului de Interne, Gabriel Oprea.

Bogdan Gigina a murit dupa ce a cazut cu motocicleta intr-o groapa din Bucuresti, iar Parchetul General trebuie sa lamureasca, in egala masura, daca lucrarea din centrul Capitalei era una corect semnalizata, dar si daca seful de la Interne folosea legitim coloana oficiala, la care are dreptul numai in situatii de urgenta.

Potrivit Politiei Capitalei, politistul Bogdan Cosmin Gigina se afla in exercitarea atributiunilor de serviciu specifice politiei rutiere, conform reglementarilor legale in domeniu, fiind angrenat in dispozitivul mobil si fix de fluidizare a traficului rutier in Bucuresti, asigurand deplasarea in siguranta a coloanei oficiale, precum si a celorlalti participanti la trafic.

Citește și
Bogdan, politist
Gropile care au dus la moartea tanarului politist, astupate peste noapte. Cine raspunde pentru o tragedie ce putea fi evitata
Trucul prin care s-a câștigat marele premiu de peste 9 milioane de euro la 6 din 49. Biletul a costat 4.413 lei

Dumitru Coarna, vicepresedintele sindicatului politistilor: "Important este ca, daca vreti, din punctul meu de vedere, trebuie sa invatam ceva fundamental. Suntem la al doilea politist decedat la Brigada de Politie Rutiera. Daca in primul caz, stiu eu, nu stiu ce se putea face un acest caz eu cred ca o analiza atenta a celor din Brigada de Politie Rutiera pe presiune, pe tehnica pe modalitate de deplasare, pe conditiile atmosferice, pe vizibilitate, eu cred ca puteam sa preintampinam printr-un singur act administrativ care-mi spunea 'pe timp de ploaie nu scot motocicleta'. Asta este parerea mea personala. E opinia mea la care nu am cum sa renunt.

Pentru ca pe timp de ploaie am acvaplanarea, o data, n-am 4 roti, am 2 roti, si am vizibilitate redusa aproape de zero. Imaginati-va ca motociclistul are acea cascheta, care nu are un sistem de protectie, nu are stergatoare, nu are dezaburire, deci sunt niste lucruri care .. Si am discutat si eu cu oameni profesionisti in sistem, in domeniul motocicletelor, care mi-au confirmat aceste doua aspecte. La temperaturi mai mici de 15, de 10 grade, nu se mai circula cu motocicleta, pentru ca se pierde aderenta, iar pe ploaie, clar, nu circuli cu ea, pentru ca ai acvaplanarea si ai lipsa de vizibilitate."

Andreea Marinescu: Din informatiile pe care le aveti dumneavoastra, ce s-a intamplat cu acel politist?

Dumitru Coarna: "Din informatii... Informatiile sunt foarte seci acum, ancheta va stabili acolo care au fost cauzele si conditiile, dar din experienta va pot spune ca o cauza fundamentala ar fi condiiile de trafic. Ploaie. Acvaplanare. Si lipsa de vizibilitate".

Andreea Marinescu: Exista imagini?

Dumitru Coarna: "Am inteles ca ar exista imagini, am vazut la cateva televiziuni, am inteles ca ar exista, dar sunt lucruri de ancheta, credeti-ma, si chiar nu vreau eu sa fac anumite prezumptii, anumite presupuneri, dar se pare ca exista anumite imagini. Sigur ca aceste imagini ar trebui sau se afla deja in posesia Parchetului, care a declansat o cercetare penala pe ucidere din culpa, deja este urmarirea penala inceputa in rem".

Andreea Marinescu: Spuneti-ne va rugam cat de des se produc astfel de incidente? Evident, nu atat de grave cum a fost cel cu politistul Bogdan. Au mai fost politisti implicati in accidente rutiere, ei fiind in coloana oficiala?

Dumitru Coarna: "Au mai fost accidente de acest tip. Sigur ca este un risc al profesiei, in momentul in care intri in aceasta breasla, in aceasta profesie, iti asumi niste riscuri, pentru ca politia .. Nu neaparat in Bucuresti, dar in Bucuresti cu precadere, pentru ca traficul, daca ne raportam strict la rutiera.. E o profesie de risc. Daca vreti, anul acesta suntem la al 3-lea politist decedat. Avem un politist de 27 de ani la Baia Mare. Intr-o perchezitie la o societate comerciala a avut loc o explozie si a murit un tanar politist de 27 de ani. Am avut cazul Ionescu de la Brigada de Politie Rutiera, decedat iar in legatura cu serviciul, unde acel ... era sa spun cuvant neacademic, cetatean turc, care a crezut ca in Romania poti sa omori pe oricine, si avem un omor necalificat, iata ca de aceasta data avem un alt tanar politist, 28 de ani, care a murit efectiv in legatura cu serviciul."

Andreea Marinescu: Spuneati "presiuni"..

Dumitru Coarna: "Presiune. Presiunea exista in aceasta politie, pentru ca intotdeauna societatea publica creeaza presiune, societatea administrativa creeaza presiune, toata lumea creeaza presiune. Sefii creeaza presiune pe subordonati."

Andreea Marinescu: Ce presiune putea sa existe pe acest politist in momentul in care el era cel care deschidea drumul unei coloane?

Dumitru Coarna: "Putea sa fie o presiune de viteza de deplasare, sa spunem. Dar, de regula, si am vorbit cu un baiat care deserveste aceste coloane, si mi-a spus asa. 'Domnu Coarna, in momentul in care exista presiune pe mine, eu, daca nu mai fortez, sunt inteles.' Si, zic, te mai intreb inca o data, te-a fortat cineva? Nu. In momentul in care am 140, 150, si eu consider ca nu mai merg in siguranta, reduc si nu se mai face presiune pe mine."

Andreea Marinescu: 140, 150 in Bucuresti?

Dumitru Coarna: "Nu, omul a vorbit generic, pentru ca vorbea de coloane oficiale care se deplasau in afara localitatii."

Andreea Marinescu: Banuiti ca a fost si viteza acolo?

Dumitru Coarna: "Ipotezele pot fi multiple. Exista si posibilitatea sa fie si viteza. Aici o sa rezolve expertul, aceasta problema. Din comunicatul de presa am inteles ca viteza a fost adaptata la conditiile de trafic, am vazut comunicatul de presa, dar, sigur, ca ipoteza de lucru poate fi si viteza. Aici va fi, sau cel putin eu dispuneam expertiza privind dinamica producerii accidentului, si cei specializati se vor pronunta in sensul ca a fost sau nu a fost respectata viteza."

Andreea Marinescu: Din ce v-au spus oamenii, cat de des sunt cerute aceste coloane oficiale. Si cat intemeiate sunt solicitarile. Cine le cere cel mai des?

Dumitru Coarna: "Deci coloanele oficiale sunt cerute de persoanele indreptatite prin lege. Si avem un articol 223 din Regulamentul de aplicare a Ordonantei 195/2001 privind circulatia publica in Romania, care stipuleaza ca beneficiari ai acestor coloane oficiale sunt presedintele Romaniei, presedintii celor doua Camere, primul ministru si ministrii in situatii de exceptie, precum si demnitarii straini care viziteaza Romania. Dar la domnul Oprea Gabriel, pentru ca aici este povestea in acest moment, are o dubla calitate, este si vicepriministru si ministru de Interne. Si eu cred ca avea dreptul la coloana oficiala, odata pe articolul 223, aliniatul 3, pe o situatie de exceptie. iar 2, avem o situatie noua, pe care legea nu o distinge, aceea de viceprim-ministru, si cred ca in aceasta calitate de viceprim-ministru avea ca regula dreptul la coloana oficiala. Asta este opinia mea."

Andreea Marinescu: Sunt de fiecare data solicitate intemeiat aceste coloane oficiale sau se face si abuz. Care este feedback-ul care va vine din randul politistilor pe care-i reprezentati?

Dumitru Coarna: "Mi s-a comunicat de exemplu ca sunt anumite categorii de persoane care solicita, desi n-ar avea dreptul. Am avut comunicari de acest tip. Procurori, stiu eu... alte categorii de persoane care n-au dreptul si care efectueaza naveta, o distanta relativ scurta in jurul Bucurestiului, si solicita acest tip de coloana. Nu este in regula acolo. Trebuie sa stie acei oameni ca nu beneficiaza de coloana oficiala. Am spus clar categoriile de persoane publice care beneficiaza conform art. 223. Da, sunt si anumite cazuri de acest gen. Dar important in aceasta speta este ca suntem intr-o situatie juridica corecta. Oprea Gabriel beneficia in opinia mea de coloana oficiala, de acest drept. Doi, discutia de fond este pe uciderea din culpa, pe asigurarea normelor de protectia muncii, a celor care au efectuat lucrarea acolo. Daca vreti parerea mea, erau presemnalizate si semnalizate precar. Dar asta va stabili ancheta. Si fundamental, fundamental, este modalitatea de deplasare pe ploaie. Daca vreti, si revin, nu trebuie sa scoti motocicleta sau motociclistii la intervetii pe ploaie, pentru ca ai risc de acvaplanare si de lipsa vizibilitate si posibilitatea se mareste de a se produce accidente, de a fi vatamati coporal sau chiar, Daomne fereste, cum s-a intamplat in aceasta speta, de a deceda un politist."

Andreea Marinescu: Avem o informatie conform careia un alt politist si-a fracturat, si-a luxat mana intr-o astfel de coloana oficiala. Stiati de acest caz?

Dumitru Coarna: "Da, am aflat si eu zilele acestea ca a mai fost o situatie de acest gen, pe o neacordare de prioritate a unui alt participant la trafic. A iesit in fata motociclistului, a fost acolo coliziune, tot coloana oficial, o entorsa, este in concediu medical. Cred ca in urma cu 3 saptamani, o luna, ceva de genul asta."

Andreea Marinescu: La cine? In ce coloana oficiala?

Dumitru Coarna: "Din pacate ... sau nu stiu cum sa spun, tot la domnul Oprea. Dar nu, nu, nu, nu neaparat acuma.. Am vazut comunicarea asta ca o legam tot timpul de Oprea. putea sa fie oriunde. Putea sa se intample Doamne fereste la coloana oficiala a lui Ponta. Putea sa se intample la coloana oficiala a presedintelui Iohannis".

Andreea Marinescu: Nu cumva exista o presiune sa se mareasca viteza, sa trecem mai repede, sa ajungem mai repede?

Dumitru Coarna: "Mi-e greu sa va raspund la intrebarea asta. Oricum as raspunde as defavoriza sau as favoriza o parte. Si chiar mi-e greu sa va raspund."

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
Citește și...
Accidentul din coloana vicepremierului Oprea, comentat de Ponta inaintea sedintei de Guvern. Ce reactie a avut Opozitia
Accidentul din coloana vicepremierului Oprea, comentat de Ponta inaintea sedintei de Guvern. Ce reactie a avut Opozitia

Scandalul care a aparut in urma decesului tanarului politist, aflat in coloana oficiala a vicepremierului Gabriel Oprea, a provocat reactii aprinse pe internet, dar si din partea partidelor aflate in opozitie.

Gropile care au dus la moartea tanarului politist, astupate peste noapte. Cine raspunde pentru o tragedie ce putea fi evitata
Gropile care au dus la moartea tanarului politist, astupate peste noapte. Cine raspunde pentru o tragedie ce putea fi evitata

Ramane de vazut cand, daca si mai ales cine va raspunde pentru finalul dramatic al acestui tanar agent de politie, mort in misiune.

In ce conditii avea vicepremierul Oprea dreptul la coloana oficiala. Martorii spun ca mergea, pe ploaie, cu peste 100km/h
In ce conditii avea vicepremierul Oprea dreptul la coloana oficiala. Martorii spun ca mergea, pe ploaie, cu peste 100km/h

Tanarul politist care a murit intr-o groapa sapata cu avizul autoritatilor conducea in trafic coloana oficiala a ministrului de Interne, Gabriel Oprea. Agentul n-a mai apucat sa isi incheie misiunea cu bine si sa se intoarca acasa la sotia sa.

Recomandări
Alţi doi cetăţeni români au fost identificaţi ca fiind decedaţi din cauza inundaţiilor din Spania. Bilanţul: 9 români morți
Alţi doi cetăţeni români au fost identificaţi ca fiind decedaţi din cauza inundaţiilor din Spania. Bilanţul: 9 români morți

Alţi doi români dați dispăruţi după inundaţiile din Valencia au fost identificaţi si declarati morți, a anunțat joi seară ministerul nostru de Externe.

TAROM și-a
TAROM și-a "pensionat" o parte din flotă. Soartă grea pentru unele avioane Airbus A318

Avioane Airbus care au aparținut flotei TAROM au ajuns la fier vechi. Două dintre acestea au fost dezasamblate de noul proprietar direct la Otopeni.

ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”
ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”

Scene de infarct joi dimineță pe autostrada A3, între București și Ploiești. 12 mașini s-au izbit că niște popice într-un carambol care a forțat autoritățile să activeze planul roșu de intervenție.