Gropile care au dus la moartea tanarului politist, astupate peste noapte. Cine raspunde pentru o tragedie ce putea fi evitata
Ramane de vazut cand, daca si mai ales cine va raspunde pentru finalul dramatic al acestui tanar agent de politie, mort in misiune.
Tragedia sa scoate la iveala un sir de neconcordante la capatul carora se afla oameni. Primii pot fi sefii lucrarilor din carosabil, care trebuie sa probeze ca au presemnalizat lucrarea. Urmeaza directorii din primarie, care se ocupa de utilitati, obligati sa verifice daca firmele isi fac bine treaba. Si nu in ultimul rand politia rutiera, care putea sa inchida cu totul acea banda de circulatie, daca situatia o impunea.
Lucrarea, inregistrata la primarie in 16 octombrie, trebuia sa fie executata, initial, pina pe 18 octombrie. Nu a fost gata asa ca pe data de 19, s-a cerut o prelungire timp in care s-a petrecut tragicul eveniment.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Intre timp, urmele au fost acoperite. Avizul primariei era valabil pana pe data de 21 octombrie, dupa ce a fost prelungit cu cateva zile. compania de gaze a fost nevoita sa termine la timp lucrarea. Iar noaptea trecuta gropile au fost astupate.
Intrebarile nu au cum sa fie astupate. Cine va raspunde pentru moartea tragica a politistului de numai 28 de ani? Lucrarea a fost comandata de Distrigaz dar excavatiile au fost subcontractate. Cei de la Distrigaz spun ca firma respectiva a respectat regulile de santier.
„Respectivul santier era semnalizat conform dispozitiilor legale in vigoare: bariere de protectie, panouri de semnalizare/presemnalizare, semne de circulatie, balize cu lumina intermitenta si banda galbena de avertizare."
In imaginile surprinse, la putin timp dupa accident, se vad gardul de protectie, banda galbena si citeva indicatoare. Nici vorba de presemnalizare care sa-i avertizeze pe soferi ca urmeaza, in citiva metri, un obstacol in carosabil.
Procedura corecta a fost respectata abia de politie dupa ce tanarul s-a prabusit in groapa.
„Detinatorul avizului trebuie zilnic sa informeze brigada rutiera a municipiului Bucuresti. Unde intervine, pe ce perioada, tipul avariei, faptul ca artera respectiva, zona respectiva este afectata de o interventie”, spune Magda Iuga, director Directia Utilitati din Primaria Capitalei.
Pe de alta parte, in cele 6 zile cat a fost asfaltul spart, agentii de la sistematizare ar fi trebuit sa verifice felul in care a fost semnalizata lucrarea.
"Modul de semnalizare, distanta, tabelele de informare, astea sunt de competenta celor de la brigada rutiera", mai spune Magda Iuga.
Si totusi ce fac autoritatile locale pentru ca astfel de tragedii sa nu se mai produca? Iata ce raspund cei care au avizat lucrarea.
"Este greu sa ma intrebati pe mine, directia care doar a emis avizul. Nu am eu competente. Probabil asta vor stabili organele abilitate", mai spune Magda Iuga.
In mod normal cei din primarie trebuie sa analizeze impreuna cu regiile de specialitate si cu societatile comerciale tot ce urmeaza sa se intample in teren astfel incit sa fie eliminat orice efect negativ. Printre altele edilul raspunde de siguranta cetatenilor sai.
Groapa in care a murit un om nevinovat este doar una din cele citeva mii din Bucuresti multe la fel de periculoase.