In ce conditii avea vicepremierul Oprea dreptul la coloana oficiala. Martorii spun ca mergea, pe ploaie, cu peste 100km/h
Tanarul politist care a murit intr-o groapa sapata cu avizul autoritatilor conducea in trafic coloana oficiala a ministrului de Interne, Gabriel Oprea. Agentul n-a mai apucat sa isi incheie misiunea cu bine si sa se intoarca acasa la sotia sa.
S-a prapadit brutal. Acum, parchetul trebuie sa lamureasca, in egala masura, daca lucrarea din centrul Capitalei era una corect semnalizata, dar si daca seful de la Interne folosea legitim coloana oficiala, la care are dreptul numai in situatii de urgenta.
Agentul Bogdan Gigina ii deschidea drumul ministrului de Interne in trafic, atunci cand a cazut cu motocicleta intr-o groapa din asfalt. In cele din urma, Politia Capitalei a confirmat ca ministrul Gabriel Oprea era escortat de brigada rutiera in Bucuresti.
Conform explicatiilor oficiale, coloana se deplasa "cu o viteza adaptata la conditiile meteo si de trafic existente."
Afara ploua si era deja intuneric. Martorii povestesc ca Bogdan Gigina rula cu cel putin 100 de kilometri pe ora. Viteza mare de deplasare a coloanelor oficiale este confirmata si de un lider de sindicat.
Dumitru Coarna: "Putea sa fie o presiune pe viteza de deplasare, sa spunem, dar de regula, si am vorbit cu un baiat din coloane oficial, mi-a zis cand exista presiune, eu fortez, dar daca eu nu mai ma simt in siguranta. Mi-a zis "eu daca nu mai fortez, sunt inteles". Daca am o viteza de 140-150 si consider ca nu mai merg in siguranta, reduc si sunt inteles. 140-150 in Bucuresti, in Bucuresti."
Liderul sindical mai spune ca inclusiv prezenta motocicletei in coloana este o incalcare a sigurantei muncii.
Dumitru Coarna: "Pe timp de ploaie am acvaplanare. Nu am 4 roti, am 2. Motociclistul are cascheta, care nu are protectie, nu are stergatoare, nu dezaburire si am discutata cu profesorii si mi-au confirmat ca la temperatura de 15-10 grade se pierde aderenta, iar pe ploaie, nu iesi cu motocicleta pe ploaie ca ai acvaplanare."
Pe de alta parte, in acelasi comunicat se mentioneaza ca "demnitarul beneficia in conditiile legii" de coloana oficiala. Articolul care prevede acest lucru precizeaza: "In situatii deosebite, care impun deplasarea in regim de urgenta, pot beneficia de insotirea cu echipaje ale Politiei Rutiere si ministrii din Guvernul Romaniei".
Gabriel Oprea avea asadar dreptul sa fie escortat daca avea o situatie de urgenta. Comunicatul politiei nu precizeaza unde mergea oficialul, ci doar ca plecase de la o intrunire din zona Baneasa.
De acolo, coloana oficiala l-a transportat pe bulevardele principale, trecand prin Piata Charles de Gaulle, Piata Victoriei, bulevarul Uranus si apoi a facut stanga pe soseaua Stirbei Voda. In acest punct a avut loc accidentul rutier in care motociclistul a murit. Sediul Ministerului de Interne este situat in directia opusa celei de deplasare.
Sfarsitul politistului a scos la iveala anumite probleme de sistem. Cine si de ce beneficiaza de escorta politiei? De ce sa goneste cu viteze uluitoare in traficul din Bucuresti? Cat de legal si moral este sa folosesti resursele Brigazii Rutiere, reduse din motive fianciare, pentru ca un ministru sau un sef de poltie sa ajunga mai repede la destinatie.
Dumitru Coarna: "Eu cred ca o ananliza atenta a celor din conducerea Politiei Rutiere pe presiune, pe tehnica, pe modalitate de deplasare, pe conditii atmosferice pe vizibilitate. Putea fi preintampinat printr-o decizie adminsitrativa: pe timp de ploaie nu scot motocicleta."
Un alt accident rutier in care a fost implicata o coloana oficiala s-a produs acum trei saptamani.
Dumitru Coarna: "A fost o situatie de acest gen pe o neacordare de prioritate a unui alt participant la trafic. A iesit in fata motociclistului, tot coloana oficiala. Are o fractura, din pacate sau nu stiu cum sa spun a fost tot la domnul Oprea."
O ancheta a Parchetului Bucuresti trebuie sa ii gaseasca pe cei care se fac vinovati de aceasta tragedie.
Cum arata dupa 2 zile locul tragediei
La nici 48 de ore de la producerea accidentului, cele trei gropi de pe bulevardul Stirbei Voda au fost astupate, autoritatile incercand sa stearga astfel orice urma a incidentului.
Lucrarea in carosabil, inregistrata la primarie in 16 octombrie, trebuia sa fie executata, initial, pina pe 18 octombrie. Nu a fost gata asa ca pe data de 19, s-a cerut o prelungire timp in care s-a petrecut tragicul eveniment.
Intre timp, urmele au fost acoperite. Avizul primariei era valabil pana pe data de 21 octombrie, dupa ce a fost prelungit cu cateva zile. compania de gaze a fost nevoita sa termine la timp lucrarea. Iar noaptea trecuta gropile au fost astupate.
Mai multe detalii gasiti aici.
Sursa: Pro TV
Etichete: accident, motocicleta, politist mort, gabriel oprea,
Dată publicare:
22-10-2015 12:07