Craniu de dinozaur, vechi de 65 de milioane de ani, găsit de un student. Locul este ”secret”

fosila de dinozaur
CNN

Un student al Universității din California a descoperit într-o zonă a Dakotei de Nord o parte a unui craniu vechi de 65 de milioane de ani ce-i aparține unui Triceratops.

Harrison Duran, student în anul 5 la biologie, împreună cu Michael Kjelland, un arheolog și profesor cu experiență, au efectuat timp de două săptămâni săpături arheologice înttr-o zonă deșertică din Dakota de Nord, potrivit CNN.

Cei doi au început să sape pe 1 iunie anul acesta, iar după patru zile au descoperit fosila.

Nu mi-am putut exprima entuziasmul când am descoperit craniul. Am fost pasionat de dinozauri din copilărie, așa că descoperirea asta înseamnă mult”, a declarat Harrison.

Săpăturile pentru a scoate fosila au durat o săptămână, aceasta fiind stabilizată cu materiale speciale. Odată scos din pământ, craniul a fost acoperit cu folie și hârtie, pus într-o cutie specială pentru a fi protejat și a fost dus la laborator pentru mai multe cercetări.

Antarctica
Descoperire uimitoare în Antarctica. Este veche de 200 de milioane de ani

Ei au numit descoperirea ,,Alice", după numele proprietarei care deține locul.

“A fost minunat că am găsit și lemn fosilizat și frunze în jur și sub craniu, ceea ce ne oferă o imagine completă a mediului de atunci", a declarat Duran.

Cei doi au fondat o companie non-profit pentru a-i încuraja și pe alții să facă arheologie. Locul exact în care s-a descoperit craniul va rămâne secret.

”Au fost cazuri în care oamenii au furat oasele de dinozauri”, a declarat Kjelland. Tot el a mai spus că vor fi descoperite și alte fosile pe acel teritoriu.

Kjelland a descoperit anul trecut un craniu de Triceratops aproape de zona unde a fost găsit și celălalt.

Dakota de Nord face parte din formațiunea geologică Hell Creek, cunoscută pentru numeroase fosile. Aici au fost descoperiți unii dintre cei mai cunoscuți dinozauri: Tyrannosaurus rex, Triceratops și Edmontosaurus și Anzu wilyiei.

Un cunoscut om de afaceri din America și-a construit în curte un Jurassic Park

Fondatorul unei cunoscute companii de încălțăminte și-a transformat vastă peluză a proprietăţii sale din Tennessee în ... Jurassic Park. Are o menajerie de dinozauri în mărime naturală.

Descoperire uimitoare în Antarctica. Este veche de 200 de milioane de ani

O urmă fosilizată de dinozaur, veche de 200 de milioane de ani, a fost descoperită în timpul unei expediţii în Antarctica.

Fosilă unică găsită în România. Când a trăit fiara cu 4 rânduri de dinţi

Cercetătorii de la Universitatea Babeş Bolyai din Cluj-Napoca au descoperit o nouă specie de crocodil care a trăit în zona Hategului în urmă cu 70 de milioane de ani.

O nouă specie de dinozaur, descoperită în Argentina. Cât de mare era

Este vorba despre un dinozaur erbivor, lung de 12 metri,

Cum a întâmpinat-o Ion Iliescu pe prima procuroare care cercetează Mineriada din 1990. Riscă închisoare pe viață

Fostul președinte Ion Iliescu este oficial suspect în dosarul Mineriadei din 13-15 iunie '90 pentru infracțiuni contra umanității.

Ciolacu, despre surparea din Slănic: „Ce vreți să fac? Să știu unde s-au făcut drumurile peste mine?”. Reacția Salrom

La Slănic, în Prahova, craterul din centrul orașului s-a adâncit cu 20 de centimetri și nimeni nu poate spune dacă surparea se va opri.

Piața imobiliară începe să își revină, dar vânzătorii nu mai negociază atât de mult. Unii caută și un an locuința perfectă

După o perioadă în care mulți au amânat achizițiile mari cum ar fi cumpărarea unei locuințe noi, cererea pe piața imobiliară începe să își revină.