”Un cosmonaut rus a scos un cuțit și înjunghiat naveta”. Scene uluitoare, filmate în spațiu. VIDEO

×
Codul embed a fost copiat

Doi cosmonauți ruși au oferit marți scene unice, desprinse parcă din această lume, după ce au ieșit în spațiu pentru a examina o gaură misterioasă apărută la o capsulă Soyuz andocată la Stația Spațială Internațională.

Igor Kononenko şi Serghei Prokopiev au stat marți în spaţiu 7 ore și 45 de minute  pentru a inspecta orificiul descoperit în august la capsula Soyuz, care a provocat o uşoară depresurizare pe staţia orbitală.

Misiunea lor, complexă și complicată, a fost transmisă LIVE de NASA și Roscosmos. Momentul inedit a fost cel în care rușii au tăiat izolația capsulei Soyuz cu un cuțit și cu aparent un foarfece de grădină. Pe rețelele de socializare comunitatea internațională s-a arătat intrigată, dar și amuzată de imaginile în care Oleg Kononenko a folosit un cuţit pentru a înlătura protecţia care acoperă capsula Soyuz şi a răzuit suprafaţa pentru a trimite eşantioanele pe Terra.

”În ceea ce pare a fi o premieră pentru programul spațial rusesc un cosmonaut a scos un cuțit și înjunghiat naveta” a comentat cu umor un jurnalist. ”Este un cuțit spațial!” a comentat un alt internaut.  ”N-am crezut vreodată că o să văd un cosmonaut rus tăind furios cu un cuțit nava sa spațială” a fost un alt comentariu.

Mulți dintre cei care au urmărit scenele online s-au întrebat în legătură cu resturile care au ajuns în spațiu. Comentatorul NASA a precizat că acestea nu reprezintă un pericol pentru că se vor dezintegra în atmosfera Pământului.

Românii vor plăti mai mult dacă dispar aceste produse. Ce a spus ministrul Agriculturii

La un moment dat, cosmonauții ruși, obosiți și frustrați, se certau cu comandamentul de control al misiunii, din Rusia care le recomanda să folosească foarfecele și nu cuțitul. ”Aveți grijă la cuțit. Folosiți ce merge mai bine pentru voi”, le-a transmis echipa de la sol care le-a repetat la un moment dat, îngrijorată, să ia o pauză.

În cele din urmă după clipe dramatice pentru că nu găseau gaura din capsulă, rușii au identificat zona misterioasă. Au ridicat eşantioanele şi au făcut poze care vor facilita ancheta privind cauzele depresurizării.

La 30 august, ruşii au descoperit "un orificiu de 2 mm prin care aerul nostru dispărea" pe capsula Soyuz andocată la ISS. Ei au astupat orificiul cu trei straturi de produse ermetice. La mai puţin de o săptămână de la descoperirea scăpării de oxigen, care nu a pus în pericol viaţa echipajului ISS, directorul Roskosmos, Dmitri Rogozin, a suscitat uimirea generală evocând un posibil "act premeditat".

Aceasta a fost o misiune "fără precedent prin prisma complexităţii sale", a subliniat pe Twitter directorul Roscosmos, Dmitri Rogozin. Misiunea a fost deosebit de dificilă, deoarece capsula Soyuz, ca şi ISS, nu a fost concepută pentru a suporta reparaţii în timpul unor ieşiri pe orbită. Vehiculul Soyuz este lipsit de rampe externe, care ar fi permis cosmonauţilor să se ţină de ele în timp ce lucrează în spaţiu.

Presa din Spania a reacționat imediat după ce Simona Halep a aflat că joacă cu Paula Badosa în primul meci de la revenire
NASA vrea să trimită un mesaj pentru extratereștri ”într-o sticlă”. ”Le trimitem ce avem mai bun pe Pământ”

NASA intenționează să trimită un mesaj criptic către una dintre lunile înghețate ale lui Jupiter, Europa, deoarece consideră că luna este un loc ideal pentru „viața extraterestră”.

O membrană din sânge de animale ar putea revoluționa industria ambalajelor. Dispare în pământ în două săptămâni

Industria ambalajelor ar putea fi revoluționată de o invenție a specialiștilor în știința și ingineria alimentelor de la Galați. Aceștia propun membrana biodegradabilă, făcută din sânge de animale.

Hai, noroc! NASA anunță descoperirea a două stele în formare, înconjurate de alcool și gheață

NASA a anunțat descoperirea de către telescopul James Webb a două protostele înconjurate de alcool, oțet și gheață- practic, molecule organice care fac posibilă dezvoltarea vieții.

Șeful Consiliului European avertizează: Pentru a avea pace, Europa trebuie să se pregătească de război

Europa trebuie să-şi consolideze capacităţile de apărare şi să treacă la o abordare de tipul "economie de război" ca răspuns la ameninţarea reprezentată de Rusia, a declarat luni preşedintele Consiliului European, Charles Michel, citat de Reuters.

Putin, despre alegerile din Rusia: „O campanie electorală civilizată și în deplină concordanță cu legile”

Vladimir Putin și-a sărbătorit luni seară victoria electorală în Piața Roșie, înțesată de ruși. Liderul de la Kremlin a marcat cu o baie de mulțime și împlinirea a zece ani de la anexarea ilegală a Crimeei.

Bani europeni pentru înființarea centrelor de colectare, refuzați de primării. Câmpurile au devenit „magnet” pentru deșeuri

Peste 1.900 de primării ar fi putut să ia bani europeni prin PNRR pentru înființarea așa-numitelor centre de colectare cu aport voluntar.