Un barbat a vrut sa afle detalii despre stramosii sai. Descoperirea va rescrie istoria speciei umane

cancer, teste

Albert Perry, un afro-american din Carolina de Sud, a vrut sa afle detalii despre stramosii sai indepartati, analizand arborele genealogic.

El si-a dus o mostra de ADN la o clinica specializata in acest domeniu, iar cercetatorii au ramas pur si simplu muti de uimire, scrie Daily Mail.

Cand au analizat mostra lui Albert, oamenii de stiinta au aflat ca, in cazul lui, cromozomul Y are o vechime mult mai mare decat fusese estimata pana acum varsta ADN-ului uman.

Mai exact, Albert are stramosi de acum 338.000 de ani, cand specia umana nu era inca dezvoltata, potrivit studiilor anterioare, explica Michael Hammer, de la Universitatea din Arizona.

Cele mai vechi fosile umane gasite pana in prezent au o vechime de numai 200.000 de ani.

insula Ellesmere
VIDEO. Descoperire neasteptata intr-o insula din Oceanul Arctic. Fosila care i-a uimit pe savanti
Pedeapsa primită de doctorița din Suceava judecată pentru că a luat mită de la 280 de pacienți bolnavi de cancer în 20 de zile

Explicatiile ADN-ului lui Albert pot fi mai multe: ori este vorba de un amestec al speciei Homos Sapiens cu Omul de Neanderthal sau cu o alta specie de oameni, ori, intr-adevar, oamenii au evoluat mult mai devreme decat se stia.

Cromozomul Y este cel mai usor de analizat pentru a afla arborele genealogic, pentru ca el nu-si schimba niciodata materialul genetic.

Astfel, daca doi cromozomi Y au mutatie identica, inseamna ca persoanele respective au un stramos comun.

Initial, Albert Perry, acum decedat, a apelat la ajutorul National Geographic, pentru a afla detalii despre stramosii sai, in cadrul “proiectului genografic”.

Cum insa nu au fost gasiti markeri genetici cunoscuti pentru cromozomii sai Y, barbatul a dus mostra la fundatia Family Tree DNA.

Aici, proba lui a fost analizata de cercetatorul Fernando Mendez:  “Cel mai ciudat a fost ca am gasit o descendenta care nu se potrivea niciunui arbore cormozomial Y cunoscut, desi avem in baza de date peste 500.000 de indivizi”, explica el.

Variatia cromozomiala gasita la Albert este foarte rara. Dupa serioase analize, cercatatorii au reusit sa gaseasca un cromozom similar la 11 barbati din populatia Mbo, care locuieste intr-o zona restransa din vestul Camerunului.

Desi izolata, aceasta populatie are gene foarte diferite, prin urmare nu provin dintr-un stramos comun. Aceasta descoperire contrazice si teoria potrivit careia toti oamenii din lume au doi stramosi comuni indepartati, legendarul Adam.

FOTO Așteptarea a luat sfârșit pentru fanii tinerei care a făcut senzație în Qatar! S-a pozat topless
Descoperire importanta pe Marte: ce au gasit cercetatorii ingropat pe Planeta Rosie

Oamenii de stiinta americani au descoperit primele dovezi ca tunelele de sub suprafata planetei Marte au fost create de inundatii masive - o descoperire care poate scoate la lumina rolul apei in istoria acestei planete, scrie huffingtonpost.com.

Paleontologii au descoperit in zona arctica resturile unui animal preistoric, care a trait aici in urma cu peste 3 milioane de ani. Ei au fost uimiti cand au aflat despre ce animal este vorba.

Cine sunt politicienii cu dosare penale care candidează la alegerile locale. La Iași, primarul Mihai Chirica are 4 dosare

Acuzațiile procurorilor și dosarele penale întocmite pe numele lor nu îi țin pe politicieni departe de funcții.

Situație de urgență în Slănic Prahova, după surparea străzii din centru. Localitatea stă pe un uriaș zăcământ de sare

Este alertă în Slănic Prahova, după ce o stradă din centrul orașului a început să se surpe. Zeci de oameni din blocurile din apropiere au fost evacuați, iar circulația în zonă este oprită.

STENOGRAME din cazul discipolului lui Bivolaru. Cum și-a mințit o victimă că a salvat-o de la moarte deblocând o chakră

Un instructor de yoga din București, considerat discipol al lui Gregorian Bivolaru, este acuzat fapte grave.